Miks mä oon jatkuvasti kipeä? Mä en jaksais enää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Vuoden vaihtees alkoi työt ja sen älkeen ei tervettä päivää ole perheessämme ollut. Juu, ymmärrän että lapsi sairastelee, kun aloitti hoidossa mutta että minä aikuinen ihminen -joka aina ennen oli terve, oon nyt neljättä kertaa saikulla ja todella sänkypotilaana.
Nyt oksennustaudissa, perjantaina oksensin rajusti koko päivän.. eilen oli vähän parempi olo vaikka sänkypotilaana koko päivän olinkin. No viime yönä aloin taas ksentaa ja yt on olo niin huono etten pysty kuin sängyssä taas makaamaan. Mä en enää edes kehtaa töihin soittaa huomenna...

Mä en käsitä että tää voi olla edes totta... Mulle tärkeä työ kyseessä ja mitään muuta ei tule kuin sairauspoissaoloja :headwall: :'(

:hug:

Mä kans monta viikkoo sairastelin just.. Palasin takas työelämään, ala-asteelle, ja tietenki imuroin heti kaikki taudit sieltä. Ja mua hävetti kans niiiiiiiin paljon ku piti soittaa töihin että oon taas sairas..Nyt oon viikon ollu terveenä mutta aamulla ku heräsin ni totesin että tyttö on kuumeessa.. :headwall:

Syötkö monipuolisesti ja liikutko tarpeeksi? Lisää ulkoilua ja varmuuden vuoksi ota vaikka jotain monivitamiinivalmistetta . Ethän ole kasvissyöjä? Mulla yksi tuttu on ollut ihan jatkuvasti sairaana siitä lähtien kun jätti lihan pois ruokavaliostaan. Ei ehkä ole osannut riittävästi korvata lihaa tai sitten sille vaan yksinkertaisesti sopisi paremmin sekaruokavalio.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syötkö monipuolisesti ja liikutko tarpeeksi? Lisää ulkoilua ja varmuuden vuoksi ota vaikka jotain monivitamiinivalmistetta . Ethän ole kasvissyöjä? Mulla yksi tuttu on ollut ihan jatkuvasti sairaana siitä lähtien kun jätti lihan pois ruokavaliostaan. Ei ehkä ole osannut riittävästi korvata lihaa tai sitten sille vaan yksinkertaisesti sopisi paremmin sekaruokavalio.

Mä syön kyllä tosi monipuolisesti, eli siinä en uskois ongelman olevan. Joka aterialla on kasviksia, päivittäin syön hedelmiä ja marjoja jne. Aiemmin en kokenut tarvetta lisävitamiineille, koska tosiaan koen, että saan ravinnosta kaiken tarvittavan, mutta nyt sairastelun alettua, olen alkanut lisäksi syödä monivitamiinivalmistetta sekä omega3-rasvahappoja. Käytän maitotuotteita joissa maitohappobakteereja.
Liikun säännöllisesti, normaalisti käyn päivittäin lenkillä ja viikottain kuntosalilla ja spinningissä. Nyt vaan on tietty jäänyt sairastelun vuoksi kertoja välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
:hug:

Mä kans monta viikkoo sairastelin just.. Palasin takas työelämään, ala-asteelle, ja tietenki imuroin heti kaikki taudit sieltä. Ja mua hävetti kans niiiiiiiin paljon ku piti soittaa töihin että oon taas sairas..Nyt oon viikon ollu terveenä mutta aamulla ku heräsin ni totesin että tyttö on kuumeessa.. :headwall:

Aivan.Mä oikein pelkään että mitä sitten kun tää oksennustauti käy nuo lapset läpi? Eihän mun työnteosta tunnu tulevan yhtään mitään. Oikeesti mua itkettää ja vituttaa nyt niin paljon |O

Minä olen opiskellut nyt vuoden,eikä jostain syystä ole pöpöt tarttuneet luokkakavereista,vaikka moni tuleekin kipeänä kouluun.
Nyt pelottaa kun lapsi menee hoitoon,että mitähän sieltä sitten on tulossa....lapsi ollut hyvin vähän kipeänä tähän saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja H-A:
Minä olen opiskellut nyt vuoden,eikä jostain syystä ole pöpöt tarttuneet luokkakavereista,vaikka moni tuleekin kipeänä kouluun.
Nyt pelottaa kun lapsi menee hoitoon,että mitähän sieltä sitten on tulossa....lapsi ollut hyvin vähän kipeänä tähän saakka.

En mäkään opiskeluaikoina juuri sairastellut, enkä silloin kun esikoinen meni hoitoon, mutta nyt ihan jatkuvasti :(

Onpahan yks tollanen työkaveri, roteva ja lihava mutta ei tervettä päivää nää. Valehtelematta ei yhtään täyttä viikkoa ole töissä kun siihen lisätään lasten sairastelut, kiva!
Me pukit taas ei sairasteta millään, ei vain tartu taudut. Varmaan neljään vuoteen on poika nyt kipeenä, korkea kuume ja flunssaksi tuo taitaa kääntyä. Täytynee viedä ensi viikolla lekuriin ellei ala parantua.

Yhteistyössä