Miks mä oon niin mustasukkainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustis

Vieras
Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä yli 5 vuotta. Mies ei käy juuri missäänn ilman mua, hoitaa lapsia ja on kotona viihtyvää tyyppiä. Ennen suhdettamme oli kuitenkin menevä poikamies ja on hyvännäköinen, teki mallintöitäkin jossain vaiheessa ja ex-tyttöystäviin kuuluu seiskan kannessakin viihtyviä missjä/malleja. Mies ei ikinä ole näsitä tehnyt numero, mutta mä oon aina tuntenut alemmuutta noiden asioiden takia. Itse en tosiaan ole mitään missityyppiä, tavallinen vaan. En ole pystynyt sanomaan miehelle tästä epävarmuudestani, vaikka muuten avoimesti kaikesta puhummekin, tunteistamme, rakkaudestamme yms ja avioliitossa olemme, sekin meille molemmille paljon merkkaa.

Silti olen niin älyttöämän mustis ja epävarma ja pelkään että mies pettää. Pelkään että hän on kanssani vain lapsen takia vaikka mitään sen suuntaista ei ikinä ole edes tapahtunut. Ehkä kerran vuodessa hän käy kaveriporukassa jossain ja silloin lähes itken yksin kotona ja pelkään että suhteemme loppuu. Häneltä tosin salaan sen enkä näytä msutasukkaisuuttani, vaikka varmasti hän jotain vaistoaa.

Mikä ihme avuksi. Luulin että aika auttaisi mutta näin monta vuotta jo mennyt ja silti sama epävarmuus kalvaa sisintäni.

Ehkä sä oot niin epävarma itsestäsi. Kuitenkin pettäjä on yleensä se epävarma itse. Joten syväluotaa syvälle itseesi rehellisesti. Sun pitää varmaan ihan vaan opetella hylkäämään se mustasukkaisuus tietoisesti.

Muistuta itseäsi joka päivä siitä, kuinka kaunis ja mukava vaimo olet. =)

tuntuuko susta että sä et ole jotenkin riittävä miehellesi, koska hänen menneisyys on mikä on? Sun täytyy olla tosi mahtava kaikin puolin että hän on valinnut JUURI SINUT parisuhteeseen ja oerheen perustukseen ja kaikkeen :D

harvoin mustasukkasuus johtuu siiitä kenestä on mustasukkanen.. se voi olla summa aikasemmista suhteista, jopa lapsuudesta.. mä oon miehelleni kertonut mun menneisyyden, että mua on petetty ja pyytänyt ymmärtämystä, etten osaa luottaa häneen. Sanonut, ettei johdu etten häneen luottais vaan siihen etten luota että ite oisin niin tärkee että mies ei menis.. menneisyydessä kaikkee, että menee aikaa.. mut nykyiseen luotan 100%

Yhteistyössä