miks miehen pitäis päästä hurvittelemaan, ku nainen raskaana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tasa-arvon kannattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tasa-arvon kannattaja

Vieras
miks aina miehen pitää päästä esim. ulkomaille naisen ollessa raskaana?? miks nainen ei ikinä sais lähtee omien kavereiden kans vaan pitää hiljaa hyväksyä miehen reissut..?? ja sekin kommentti tuolla toises keskustelus, et jos mies lähtis parin kuukauden kuluttua lapsen syntymisestä ni huh huh.. kyllä mun mielestä naisellakin oikeus lähtee.. mut nainen on heti huono äiti, ku jättäis parin kuukauden ikäsen lapsensa isän kans kotiin ja lähtis reissuu, mut mieheltä se sallitaan.. :( alkukantasta ajattelua tässäkin..!!

Raskaus ei ole sairaus, näin täällä ihmiset aina sanoo.

Joten miksi raskaus tekee tilanteesta erilaisen ? Miksi ei voisi käydä jossain? miksi pitäisi istua kotona kuin tatti? vain sen takia että toinen tekee niin ?

Eriasia on varmasti raskauden loppuaika sitten.

Minä ymmärrän jos sinä haluat vaatia että mies on kotona koska _Sinusta_ Tuntuu siltä että tarvitset hänen tukea siellä, henkistä tukea tai jotain muuta.

Mutta outoa on tämä nykysyyntaus missä miestä syyllistetään niistä asioista mitä hän tekee, eikä suinkaan kerrota sitä todellista syytä mikä on tuo ylempi.
Käännetään asiat siis nurinpäin.

Mun mieheni ei suostu koti-isäksi, sanoi tämän vasta kun lapsi oli vähän alle vuoden.En todellakaan tiennyt tätä ennen jos olisi ennen lapsen tekoa sanonut en olisi lasta hänen kanssaan tehnyt.

Niinhän se vain ikävä kyllä menee. Meillä kotona meillä kummallakin on periaatteessa vapaus mennä ja aikataulut sovitaan keskenään.

Tosiasia kuitenkin on, että minä olen viimeisen kahden vuoden aikana ollut "reissussa" (ollut yön poissa kotoa kaverin luona) kaksi kertaa. Ja mies on ollut 1 - 2 viikon reissuilla, viikonloppumatkoilla, illanistujaisissa, etc. lukemattomia kertoja. Itse ei vain tule lähdettyä pahemmin mihinkään ilman lapsia ja epäilen, ettei mies siihen periaatteista huolimatta kovinkaan suopeasti suhtautuisi...

Meillä ainakin ihan selkeet pelisäännöt,raskaus aikana alkoholia ei juo kumpikaan. Itse en toki voi,ja mies siksi että pystyy pitää huolen jos jotain sattuu.. Lasten edessä ei näy edes kaljatölkkiä. Jos tarvii päästä muutaman kerran vuodessa hurvittelee,lapset hoitoon ja omien kaverien kanssa Molemmat päästelee höyryjä ja sitten yhdessä taksilla yöllä kotiin.. Selkeet säännöt joista miehen kanssa yhdessä sovittu. Tasa-puolista ja reilua. Ja ennen kaikkea vastuuntuntoista. Kerran perhe ollaan haluttu perustaa niin se on sitten nro 1 tärkeysjärjestyksessä.

Hah, mun mies ei "aina lähe ulkomaille" :D Mua ei haitannu vaikka käviki viihteellä. Kumminkin oli lähettyvillä kun LA oli käsillä :) Miksei sais käydä :laugh: Pitäis istuu kotona se 9kk ku nainen on raskaana?

saahan nainenkin hurvitella raskaana ollessaan, miksei mieskin. Kävin mäkin teattereissa, pikkujouluissa, työporukan illanvietoissa, viikonloppureissussa. Miksei sie mies? Mulle juominen ja hurvittelu ei tarkoita samaa, joten kyllä hurvittelin raskaanakin.

Miksi naisen raskauden tulisi estää miehen ulkomaanreissuja? Ja kyllä se nainenkin voi ulkomaille raskaana ollessa lähteä jos haluaa.

Ja tietenkin se nainenkin saa mennä omien kavereidensa kanssa ihan siinä missä mieskin.

Ehkä mä olen huono äiti mutta jätin 4kk ikäisen isälle hoitoon kun lähdin baariin.

No minä en ymmärrä miksi ylipäätään joidenkin pitää päästä monta kertaa kuussa "hurvittelemaan" jonnekin ja vielä yleensä ilman puolisoa. Eikö sen puolison kanssa voi mennä minnekään ja pitää hauskaa. En sitä sano, etteikö välillä saisi tehdä jotain pelkästään omallakin kaveriporukalla, mutta tosi monet tuntuvat elävän täysin irrallista elämään. Kotona syödään ja pannaan ja muuten mennään eri töihin, eri harrastuksiin ja lapsia hoidetaan vuoron perään kun toinen juoksee pitkin kyliä tai maailmaa. Tulikohan nyt tosiaan valittua se oikea kumppani?

Ja kylläpä tuolla oli toisessa ketjussa aika moni sitä mieltä, että mies voi lähteä viikoksi ulkomaille vaikka nainen on rv30 tai enemmän ja neuvolasta määrätty lepoon. Ja on vielä nalkuttava ja kusipäinen akka jos haluaa miehensä jäävän kotiin. Ei se nyt ihan niinkään mene.

Ja täysin totta on tuo, että jos nainen on menossa vaikka pari kuukautta vauvan syntymän jälkeen niin johan päivitellään sitä huonoa äitiyttä. Jos taas mies ei ole kavereiden kanssa ryyppämässä parin kuukauden sisään, pidetään tämän miehisyydelle jo hautajaiset ja kummastellaan kuinka se pirttihirmu on saanut miehen pakotettua kotiin.

Lisäys vielä että ei raskaus aikana todellakaan istuttu kotona,käytiin yhdessä leffassa,keikoilla,tupareilla,minigolfaa,keilaa..etc.. mieskin kävi omien kaverien kanssa,mutta oli aina selvinpäin,jos olisin tarvinnut jotain,niin olisi ollut valmiina puhelimen päässä,ja itse kävin kaverieni kanssa syömässä jne.. mutta aina niin että mies olis voinut tulla paikalle jos jotain olis tarvinnut. Minä sentään laitoin oman kroppani koetukselle lapsemme tähden ja kärsin pahoinvoinnit,jne.. Kyllä mieheltä on ihan reilua odottaa myös vastuunottamista asiaan. ja muutenkin,eipä tarvinnut vääntää tästä asiasta kun oli ihan itsestäänselvyys molemmille.. mut jos ei olis ollut,oisin kieltäytynyt lapsen teosta ja käskenyt juoksemaan juoksunsa ennen kuin aletaan muksua vääntää. Mies oli mielestään jo tarpeeksi juossut ja niin päätettiin alkaa muksua tekemään..

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Meillä ainakin ihan selkeet pelisäännöt,raskaus aikana alkoholia ei juo kumpikaan. Itse en toki voi,ja mies siksi että pystyy pitää huolen jos jotain sattuu.. Lasten edessä ei näy edes kaljatölkkiä. Jos tarvii päästä muutaman kerran vuodessa hurvittelee,lapset hoitoon ja omien kaverien kanssa Molemmat päästelee höyryjä ja sitten yhdessä taksilla yöllä kotiin.. Selkeet säännöt joista miehen kanssa yhdessä sovittu. Tasa-puolista ja reilua. Ja ennen kaikkea vastuuntuntoista. Kerran perhe ollaan haluttu perustaa niin se on sitten nro 1 tärkeysjärjestyksessä.

Ja jos syksyllä lähtee vaikka viikoksi "poikien" kanssa lintumettälle, niin silloin on hylännyt perheensä vai miten tällainen tilanne esim. teillä käsiteltäisiin? Kun siellä mettäkämpällä monikaan ei kuivin suin ole...

Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:
Esitän vastakysymyksen sinulle, miksi ei?
Mielestäni vaimon raskaus ei ole mikään syy sille ettei mies voisi lähteä ulkomaille.

joo-o, ei olekaan, mut pointti oli nyt tämä, et miks miestä ylistetään ja miehen pitäis aina päästä?? milloin on naisen vuoro?? mut hei, eihän se olekaan normaalia, et nainen vois lähtee.. voi hyvää päivää teidän ajatusmaailmaa.. :( onneksi meillä tasa-arvo!! jos mieskäy jossain ni kyllä minäkin olen oikeutettu kulkemaan!! säälittää vaan kavereiden puolesta, ku miehet kulkee ni naisten pitäs olla kotona vaiks kumpiki töis käy.. :(

Jaa-a. Olen raskauden puolessa välissä ja saanut raskausaikaan 2 laiva kutsua, 2 biletyskutsua, yhden kutsun kuuntelemaan rock bändiä ja kotibileitäkin on kaveriporukassa ollut kesäaikaan!

Omasta tahdostani en ole lähtenyt. Raskaana ei jotenkin huvita tuollaiset jutut yhtään. Ehkä kotibileisiin voisi mennä.. Mulla vain sattui parhaiden bileiden aikaan myös papan synttärit ja sinne oli ykkössijaisesti "mentävä".

Musta on ok jos mies lähtee bilettämään jos se jaksaa ja tahtoo. Etelänreissu ei olisi ok talouden takia tällä hetkellä kun ollaan säästölinjalla. Eikä se olisi hauskaa mullekaan olla vauvan ja raskauden kanssa viikkoa yksin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Ja jos syksyllä lähtee vaikka viikoksi "poikien" kanssa lintumettälle, niin silloin on hylännyt perheensä vai miten tällainen tilanne esim. teillä käsiteltäisiin? Kun siellä mettäkämpällä monikaan ei kuivin suin ole...

no, se ois taas mun mielestä miehen oma valinta, et menee miesten kanssa mettälle viikoks ja miehen pitäs sit hyväksyy, et mä menen omien kavereiden kanssa johonkin viikoks.. tasa-arvoa hyvät leidit!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mielestäni vaimon raskaus ei ole mikään syy sille ettei mies voisi lähteä ulkomaille.

joo-o, ei olekaan, mut pointti oli nyt tämä, et miks miestä ylistetään ja miehen pitäis aina päästä?? milloin on naisen vuoro?? mut hei, eihän se olekaan normaalia, et nainen vois lähtee.. voi hyvää päivää teidän ajatusmaailmaa.. :( onneksi meillä tasa-arvo!! jos mieskäy jossain ni kyllä minäkin olen oikeutettu kulkemaan!! säälittää vaan kavereiden puolesta, ku miehet kulkee ni naisten pitäs olla kotona vaiks kumpiki töis käy.. :(

Ok. Ymmärsin väärin. Tässä on siis kyse tilanteesta, jossa nainen ei jostain syystä pääse koskaan? Mietin vaan, että miksiköhän ei pääse? Tarviiko se muka miehen luvan siihen vai eikö osaa tai kykene itse järjestämään itseään mihinkään jos kerran haluaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
No minä en ymmärrä miksi ylipäätään joidenkin pitää päästä monta kertaa kuussa "hurvittelemaan" jonnekin ja vielä yleensä ilman puolisoa. Eikö sen puolison kanssa voi mennä minnekään ja pitää hauskaa. En sitä sano, etteikö välillä saisi tehdä jotain pelkästään omallakin kaveriporukalla, mutta tosi monet tuntuvat elävän täysin irrallista elämään. Kotona syödään ja pannaan ja muuten mennään eri töihin, eri harrastuksiin ja lapsia hoidetaan vuoron perään kun toinen juoksee pitkin kyliä tai maailmaa. Tulikohan nyt tosiaan valittua se oikea kumppani?

Ja kylläpä tuolla oli toisessa ketjussa aika moni sitä mieltä, että mies voi lähteä viikoksi ulkomaille vaikka nainen on rv30 tai enemmän ja neuvolasta määrätty lepoon. Ja on vielä nalkuttava ja kusipäinen akka jos haluaa miehensä jäävän kotiin. Ei se nyt ihan niinkään mene.

Ja täysin totta on tuo, että jos nainen on menossa vaikka pari kuukautta vauvan syntymän jälkeen niin johan päivitellään sitä huonoa äitiyttä. Jos taas mies ei ole kavereiden kanssa ryyppämässä parin kuukauden sisään, pidetään tämän miehisyydelle jo hautajaiset ja kummastellaan kuinka se pirttihirmu on saanut miehen pakotettua kotiin.

tekis nii tai näi ni aina nainen tekee väärin ja mies saa mennä.. ketuttaa!! barrikadeille tällaisten pinttyneiden käsitysten vuoksi!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Meillä ei mies käy viikko-reissuilla poikien kanssa missään. En käy minäkään tyttöjen kanssa viikko-reissuilla missään.Tasapeli. Tuttavapiiristä suurinosa perheellisiä,joten viikonloppuisin käy miesten kanssa saunomassa ja golfaamassa, tai muuten urheilemassa,silloin tällöin.
Raskausaikana teki sitäkin vähemmän ja selvinpäin. Silloin kun pitää päästä juomaan ja rällästää niin meillä on sopimus että molemmat menee samaan aikaan ja lapset menee hoitoon. Todella poikkeustilanne on että oisin lapsen kans kotona ja toinen dokaamassa! Mutta pari kertaa näin on ollut ja sitten ollaan seuraavana vknloppuna vaihdettu osia...

Oon melkein saman kokoinen kun ap mutta koskaan ei oo ollu vaikeeta saada seuraa, oli sitten kyse lyhyt tai pitkäaikaisesta seurasta. Vaikka oon naimisissa niin kyllä silti kelpaisin monelle, yllättävän monelle. Eli se siitä, meitä on moneen junaan ja ikäisissäni harva on ihannemitoissa.

Ok. Ymmärsin väärin. Tässä on siis kyse tilanteesta, jossa nainen ei jostain syystä pääse koskaan? Mietin vaan, että miksiköhän ei pääse? Tarviiko se muka miehen luvan siihen vai eikö osaa tai kykene itse järjestämään itseään mihinkään jos kerran haluaa?

no tuli siis tuosta yhdestä aloituksestakin mieleen, jossa naisella lapsi ja toista odotti ja miehen pitää päästä ulkomaille.. en ymmärrä tätä.. miks "hankitaan" lapsia, jos meno jalka vipattaa.. ja pitäkää naiset huolta omasta jaksamisestannekin!! tehkää miehelle selväks, et, jos mies menee ni sitte pääsette itekkin!! ja tosiaan en tiedä mistä kaveripiiris tämä johtuu, et miehet saa mennä, mut eukko pysyy kotona.. :(

Jos taas mies ei ole kavereiden kanssa ryyppämässä parin kuukauden sisään, pidetään tämän miehisyydelle jo hautajaiset ja kummastellaan kuinka se pirttihirmu on saanut miehen pakotettua kotiin.

Jep jep, just näin. :D Ja olihan suuri kummastus ja ihmeiden ihme, kun en henkk viettänyt varpajaisia. Tottahan tuo on että paljolti oletetaan, että mies on se joka menee ja juhlii.

joo-o, ei olekaan, mut pointti oli nyt tämä, et miks miestä ylistetään ja miehen pitäis aina päästä?? milloin on naisen vuoro?? mut hei, eihän se olekaan normaalia, et nainen vois lähtee.. voi hyvää päivää teidän ajatusmaailmaa..

Mä tunnen vain muutaman sellaisen parin, missä mies pääsee joka paikkaan ja nainen ei minnekään. Ehdoton enemmistö on sellaisia, missä molemmat saavat mennä.
Eli en oikein ymmärrä tuota, että miehen pitäisi AINA päästä ja nainen ei IKINÄ pääse mihinkään. Ei oikeastaan kenenkään elämä tunnu sellaista olevan.

Yhteistyössä