Miks mulla on ihan sairaan huono omatunto kun oon sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
...eli pois töistä :(
Mä oon monta viikkoa ollut jo kipeä ja nyt taas kuumeessa ja poskiontelotulehduksessa ja olo meni niin huonoksi, että oli pakko lähteä töistä kesken pois. Lähinnä työkaverit siis ajoivat mut sieltä pois, kun en enää kyennyt kuin yksimään silmät ja nenä valuvina vessassa...

Mutta kun menin lääkärille ja sain s-lomaa, niin hirveet syyllisyyden tuskat aivan kuin lintsaisin töistä ja mietin täällä jo, että työkaveritkin varmaan selän takana pitää mua ihan lusmuna :o

Syynä varmaan sekin, että oon aloittanut työt vasta vuodenvaihteessa eli en kyllä kuvitellut, että yleensä terveenä ihmisenä, alkais heti hirvee flunssakirre, kun töihin menen. Jotenkin oon ihan pettynyt itseeni vaikken tälle nyt oikein mitään voi :(

kun on aiheesta sairaslomalla kuten sinä, niin ei tarvii potea mitään syyllisyyttä. niiden vaan jotka sen takia etteivät viitsi lähteä soittavat työnantajalle, että olen sairas tai lapsi on sairas ja ovat pois kuuluu kantaa syyllisyyttä

no sama homma se on täälläki joka kerta ku joutuu olemaan sairauden takia pois. lapsen sairauden takia en oo ollu ku yhen päivän poissa mutta sitte ite oon ollu senki eestä kipeenä :/

Mullakin on aina hirvee syyllisyys, vaikka oikeasti sairas olisikin. Kuulostelen itseäni tosi tarkkaan, että onko jo parempi olo ja mietin teinkö oikean ratkaisun jäädessäni kotiin.. Mistä ihmeestä tämä syyllisyys tulee??

Alkuperäinen kirjoittaja ihan sama:
Mullakin on aina hirvee syyllisyys, vaikka oikeasti sairas olisikin. Kuulostelen itseäni tosi tarkkaan, että onko jo parempi olo ja mietin teinkö oikean ratkaisun jäädessäni kotiin.. Mistä ihmeestä tämä syyllisyys tulee??

Mulla on ihan sama, siis että kuulostelen itseän, että onko parempi olo ja jos ja kun on olo parempi niin sitten vasta lintsaajaksi itseni tunnenkin. Vaikka tottakai olo on parempi, kun on koko päivän levännyt jne. Eli sehän tämän tarkoitus onkin, ottaa rauhallisesti ja levätä itsensä kuntoon.

Yhteistyössä