Miks nua ahdistaa olla lasten kanssa kotona kun mies iltavuorossa töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miks näin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miks näin?

Vieras
Kauhulla aina odotan iltaviikkoja, ahdistaa olla illat kotona lasten kanssa vaikkapa vaan muutama tunti on hereillä olo aikaa ja sitten nukkumaan. Eli mies lähtee illalla töihin ja tulee yöllä. Päivällä voin olla sujuvasti monta tunti vaikka illasta aamuun lasten kanssa ja ei ahdista yhtään, ulkoillaan ja leikitään, mutta nää illat, Itkettää, ahdistaa ja ikävä on miestäkin. Lapset ovat rakkaita ja päivät menee hyvin, mutta nää illat. Lapsi ei ihmeemmin tarvii nukutella, melko nätisti jäävät sänkyihinsä ja nukahtaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Miksi et nauttisi siitä, että saat vähän omaa aikaa kun lapset ovat menneet nukkumaan?

Se on ihan kivaa, mutta ei ole kiva mennä yksin nukkumaan, ilman miestä. En saa kunnolla edes unen päästä kiinni.

Mä taas nautin siitä, kun saan olla lasten kanssa kotona miehen työiltoina.

Kukaan ei häiritse mun telkkarin katselua, tai hyökkää kähveltämään mun viinirypäleitäni :D

Unensaantikaan ei ole enää ongelma, vastahan tässä ollaan 9 v tätä treenattu...siis sitä, että mies on töissä illalla kun mä menen nukkumaan. Mutta se voi olla outoa sellaiselle, joka ei ole siihen tottunut. Kyllä mäkin tarkastan ovet ja ikkunat pariin kertaan ennen nukkumaanmenoa, kun mies ei ole kotona. Sinänsä hassua, sillä ainoa joka niitä unohtelee yöksi auki/lukitsematta on mies :xmas:

Minäkin kyllä nautin näistä viikoista kun mies on ilta/yövuorossa :) Kun muksut saa nukkumaan ( n. klo 20), niin on omaa aikaa jolloin surffaan netissä, katson lempisarjojani telkusta, syön säästämääni jädeä ihan rauhassa tai muuta :) Koeta nauttia, harvalle tällaista ihan ikiomaa aikaa on tarjolla.
Mua ei ole ikinä pelottanut, mut asutaanki rauhallisella ok alueella ja mulla on kans isoa koiraa vahtina.

Niin mäkin ihmettelen tuota siksi, koska itse nautin illoista rauhassa lasten kaa kun mies on töissä.
Itseasiassa mua ottaa joskus jopa päähän,
kun miehellä on iltavuoroja enää harvakseltaan :D
Mies ei esim. halua ketään vieraita meille arki-iltoina.
Usein koitankin pyytää jonkun kaverin lapsineen meille kun mies on illassa.
Tai sitten vaan ollaan ja möllitään.

Mutta mä oon tottunut tähän; ensin mies teki pelkkiä yövuoroja, sitten 3-vuorotyötä ja nykyään pääpainotteista aamuvuoroa.

Yhteistyössä