Miks paino ei tipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Syön kilokubin mukaan niin että kaikki pallerot on vihreinä. Joten ruokapuoli on kunnossa. Ja nyt olen kolmen viikon aikana liikkunut 5krt viikossa 45min-90min kerralla. Kaloreita palaa 400-600 per urheilukerta.
Paino ei ole tippunut yhtään, kun liikkumisen aloitin. Oikeastaan puoli kiloa on tullut lisää painoa =/ En ymmärrä miks ei tipu, syön hyvin ja liikun hyvin.. Mikä mättää? Juuri mittasin vyötärön ympäryksen ja kaikkian tämän laihdutuksen aikana on 13cm kadonnut vyötäröltä. Mutta kiloja vaivaiset 3,4 =/ Nuo kilot lähti ennen kuin aloin liikkumaan. Ja tätä ylipainoa on oikeasti vielä 15kg tiputettavana.

Osaisitteko kertoa mistä johtuu tämä ns. jumiminen kun liikunnan aloitin?

Ja nyt oon painoa tiputellut noin 6 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja piipu:
Koska liikut noin paljon lihaksesi kasvavat ja tuovat enemmän massaa, läski varmasti tuolla keinolla kyllä palaa.

Alkaako paino jossain vaiheessa tippumaan? Koska eikai se kaikki läskipaino voi muutua lihaspainoksi..? syö vain niin tää jumiminen hermoja.. Mutta eipä silti, en liikunnasta luovu. Tulee siitä vain niin hyvä mieli ja olo =)

no lihas apinaa enemmän kuin läski joten ei välttämättä se paino hirveästi tipukkaan,
mutta mikäli sentit katoavat niin eikös silloin ole tavoite täyttynyt :)
13cm on kuitenkin todella hyvä suoritus :)

Usein paino nouseekin aluksi kun liikunta aloitetaan, ei niinkään lihasmassan kasvun takia vaan koska elimistö kerää nestettä lihaksiin. Jatka vaan harjoittelua samaan malliin, kyllä se painokin alkaa taas kohta tippumaan :)

Joo liikkumista jatkan samaan malliin, siihen oon jääny koukkuun =) Ja syömiset menee samaa rataa kuin tähänkin asti. Täytyy nyt vain toivoa että puntarillakin alkaisi tuloksia näkymään. Ja olen poistuneista senteistäkin todella iloinen! Peilikuvasta kyllä huomaa vyötärön kaventumisen. Ja vaatteista varsinkin =) Mutta vielä kun se puntarin #%¤&"# alkaisi myös tuloksia näyttämään..

Alkuperäinen kirjoittaja ping:
Usein paino nouseekin aluksi kun liikunta aloitetaan, ei niinkään lihasmassan kasvun takia vaan koska elimistö kerää nestettä lihaksiin. Jatka vaan harjoittelua samaan malliin, kyllä se painokin alkaa taas kohta tippumaan :)

Juuri näin. Lihaskin alkaa vaikuttamaan painoon sitten joskus, mutta se lihas kasvaa kuitenkin hyvin hyvin hitaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja ping:

Juuri näin. Lihaskin alkaa vaikuttamaan painoon sitten joskus, mutta se lihas kasvaa kuitenkin hyvin hyvin hitaasti.

Osaatteko muuten kertoa, milloin voisin odotella että alkaa paino tippumaan?