miks perhekerhoissa äipät kaivaa vuorotellen sen tissin esiin vaik lapsella ei edes ole nälkä?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
niin olen tehnyt sellaisen havainnon jo useammassa perhekerhossa että jokainen äippä kaivaa vuorotellen tissin esiin ja alkaa imettää lasta vaikka vauva ei ole rintaa edes pyytänyt. ja useinkaa lapsi ei sitten syö vaan kiemurtelee ja huutaa. ja sitten päivitellään kun tämä syö niin huonosti..

ja sitten tätä jatkuu vuorotellen koko 1,5h ajan. minusta lapsi kyllä ilmoittaa jos on nälkä ja syö sitten kerralla kunnolla eikä mitään alle minuutin hörppyjä. en tiedä onko tätä kaikissa perhekerhoissa mutta jotenkin vaan ärsyttää kun sama homma joka ikinen kerhokerta...

oma lapseni syö kotona kunnolla ja tarvittaessa saa ruokaa mikäli nälkä tulee mutta varmuuden vuoksi en käy tissiä/pulloa tuputtamaan joka 10min välein.

Oikeasti useilla imett'jillä on joku ihme tarve näyttää niitä järkyttävän rumia ryntäitään, vielä täysin peittelemättä, mitä lihavampi ja oksettvampi äiti, sitä helpommin ne sen tekee. Yök, jossain kahvilassa vielä. Ei viitsi yhtään esim laittaa harsoa eteen. Vanha mamma roikottaa utarettaan vauva suun yläpuolella, ei kaunis näky.

no olisi kiva että kerhoissa voisi seurustella vanhempien kanssa ja vauvatkin keskenään ettei aina koko aika mene imettämiseen vaan..varsinkin kun se tuntuu olevan aika turhaa kun ei ne lapset sitä ruokaa edes ole kaivanneet.

Meillä vauva korvikkeella ja yleensä kyllä vähän ennakoin sitä nälkää. Ihan vaan sen takia, koska vauvan hoksatessa sen nälän, alkaa välittömästi kamala huuto :D Mutta en mä ala tuputtaa koskaan, olen oppinut hyvin nuo ensimmäiset merkit nälästä. Aika harvoin on edes tarvinnut perhekerhossa ruokkia.

Kiinnitätköhän ap vähän liikaa huomiota muiden tisseihin? :) Minä en käy edes perhekerhoissa, enkä paljon muuallakaan lasten kanssa, joten ei osu kommenttisi omaan nilkkaan, mutta ehdotan, että etsit muita mielenkiinnon kohteita, kuin toisten ryntäät. :) En minä ainakaan moisesta hetkauttaisi päätäni.

Jaa. En ole tuollaista huomannut.

Itsekin kyllä olen lasta imettänyt joskus silloinkin kun tämä ei ole itse ruokaa pyytänyt. Jos ollaan esim. oltu kohta lähdössä kotiin ja tarkoitus että vauva nukahtaa päiväunille rattaisiin. Ja huomenna voi hyvinkin olla että jokusen kerran tarjoan "turhaan" tissiä vauvalle kun on palavereja koko aamupäivä ja mikäli kitisevää vauvaa ei muuten saa oikein rauhoittumaan niin tuo syöttäminen voi olla siihen se toimivin keino.

Viimeksi muokattu:
Eli sa siis luet niiden vieraiden vauvojen viesteja paremmin kuin niiden omat aidit. great. Eikohan jokainen aiti tee niin kuin parhaaksi nakee ja syota vauvansa juuri silloin kun luulee sen olevan tarpeellista. Ehkapa ne vauvat eivat vaan malta syoda siella perhekerhossa kun siella on paljon muutakin puuhaa. Suvaitsevuutta nyt vahan kehiin.

Ja taalla kavi yks vauva painelemassa koneen nappiksia. Osaako joku kertoa milla saan taas nuo kirjaimet joissa pisteet paalla, toimimaan. Kuin myos kysymysmerkin yms.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23523110:
peesi tälle! Se on sitä älytöntä sädekehän kiillottamista, jos en esitä utareitani, olen huono äiti... eikä ainakaan jää kellekään epäselväksi että tätä lastahan ei sitten pullolla ruokita...

Sädekehän kiillottamista, se että antaa lapselle ruokaa...? :O

Vai pitäisikö imetettävä lapsi opettaa kerhoja varten pullolle vain siksi ettei kukaan ajattelisi äidin brassailevan imetyksellään (sama juttu vissiin kestovaippojen kanssa...)?

[QUOTE="joopajoo";23523144]
Ja taalla kavi yks vauva painelemassa koneen nappiksia. Osaako joku kertoa milla saan taas nuo kirjaimet joissa pisteet paalla, toimimaan. Kuin myos kysymysmerkin yms.[/QUOTE]

Sulla meni kai englannin kieliselle näppis. Windowsista en oo varma enää mutta joskus siellä alapalkissa oikealla oli semmonen kohta missä luki FI tai EN. Jos näkyy niin kokeile klikata sieltä. Tai sit ohjauspaneelista näppäimistön asetuksista.

[QUOTE="joopajoo";23523144]Eli sa siis luet niiden vieraiden vauvojen viesteja paremmin kuin niiden omat aidit. great. Eikohan jokainen aiti tee niin kuin parhaaksi nakee ja syota vauvansa juuri silloin kun luulee sen olevan tarpeellista. Ehkapa ne vauvat eivat vaan malta syoda siella perhekerhossa kun siella on paljon muutakin puuhaa. Suvaitsevuutta nyt vahan kehiin.

Ja taalla kavi yks vauva painelemassa koneen nappiksia. Osaako joku kertoa milla saan taas nuo kirjaimet joissa pisteet paalla, toimimaan. Kuin myos kysymysmerkin yms.[/QUOTE]

Näytä- Merkistökoodaus- Unicode

peesi tälle! Se on sitä älytöntä sädekehän kiillottamista, jos en esitä utareitani, olen huono äiti... eikä ainakaan jää kellekään epäselväksi että tätä lastahan ei sitten pullolla ruokita...

Ne on lukenu tätä palstaa eikä yksinkertasesti USKALLA olla pakkoimettämättä koko ajan! Joku tekis vielä lastensuojeluilmotuksen...

Toisaalta; tän ketjun jälkeen ne ei uskalla enää imettää. Mitäs sitten tapahtuu?

ole tuommosia tissin esittelijöitä.
Kolmea lasta siellä imetetään. Kaks niistä käy vessassa imettämässä ja yks istuu laulunurkkauksen tuolilla, joten ei ole tissit muutenkaan kenenkään tiellä!
Ja silloin imettävät kun vauva ilmoittaa olevansa nälkäinen.

Toiset imettää esim. 1 h välein varmuuden vuoksi. Yksi tuttunikin teki näin, ettei vain lapsi ala huutamaan. No huusihan se sitten, kun oli mahavaivoja jatkuvan syömisen, mutta lisää ruokaa vaan. Samoin lasta syötetään edelleen n. 1-2 tunnin välein, nyt 3 vee. Imetys on onneksi jo loppu.

Taitaa olla ap vähän kateellinen ja katkera. Ehkä oma imetys ei ole onnistunut. En tosin itse ole huomannut ollenkaan tuollaista asiaa! Ehkä tissillä on "rauhoitettu" kitisevä vauva tms. Ei minua häiritsisi ollenkaan. T. ex-taaperoimettäjä

Alkuperäinen kirjoittaja ¨jaahas;23523247:
Taitaa olla ap vähän kateellinen ja katkera. Ehkä oma imetys ei ole onnistunut. En tosin itse ole huomannut ollenkaan tuollaista asiaa! Ehkä tissillä on "rauhoitettu" kitisevä vauva tms. Ei minua häiritsisi ollenkaan. T. ex-taaperoimettäjä

Jee jee, kateuskortti kaivettu esiin!

Miten jotkut voi olla näin harhaluuloisia? Kyllä täytyy olla jotain henkisesti vialla ja huono itsetunto, kun saa moista kehitetyksi omassa päässään.

Yhteistyössä