miks perhekerhoissa äipät kaivaa vuorotellen sen tissin esiin vaik lapsella ei edes ole nälkä?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jollei kävisi tällä palstalla niin voisi totuus ilkeämielisistä ja katkerista kyylistä unohtua. Eihän sitä omaa elämää ja itsetuntoa kannata hankkia, helpommalla pääsee jauhamalla selän takana.

Minä taas ihmettelen välillä niitä äitejä, jotka eivät ymmärrä, että lapsella on nälkä ennen kuin lapsi huutaa pää punaisena. Ja kyllä juu minä ainakin pientä vauvaa imetän aika tiuhaan niin kotona kuin reissusssakin. Enkä mene edes nurkkaan tai vessaan imettämään. En ole koskaan tullut ajatelleeksi että moista asiaa pitäisi perhekerhossakin hävetä. Enkä ainakaan tee sitä missään tapauksessa ollakseni parempi kuin muut. Kun tuntuu, että täällä sitäkin epäiltiin. Kyllähän suurin osa äideistä imettää kuitenkin, eihän siinä mitään ihmeellistä ole.

Joo ilmeisesti sitä pitäisi mennä piiloon vessaan tai vastaavaan syöttämään vauvaansa,ettei vaan muut häiriinny!! Kai muistatte sitten te pullolla vauvojanne syöttävätkin että muiden nähden ei sitten syötetä! :D

[QUOTE="äiti";23523351]Joo ilmeisesti sitä pitäisi mennä piiloon vessaan tai vastaavaan syöttämään vauvaansa,ettei vaan muut häiriinny!! Kai muistatte sitten te pullolla vauvojanne syöttävätkin että muiden nähden ei sitten syötetä! :D[/QUOTE]

EI kai tässä siitä tissien näyttelystä ole kyse vaan siitä että pitää todistella sitä imetystään. Tämä ei suinkaan toki päde kaikkiin äiteihin mutta luulempa että niitäkin äitejä on jotka imettävät noissa paikoissa vaan siksi "kuin muutkin".

Joskus kävin muskarissa vauvan kanssa ja tuon 20 minuutin jälkeen mukarisalin oven ulkopuolella istu jotakuinkiin jokainen äiti tissittämässä. Mä aina mietin että voiko jokaisella lapsella olla juurikin silloin nälkä, noin sopivati ajoitettuna vai johtuuko tuo vaan yleisestä paineesta...

EI kai tässä siitä tissien näyttelystä ole kyse vaan siitä että pitää todistella sitä imetystään. Tämä ei suinkaan toki päde kaikkiin äiteihin mutta luulempa että niitäkin äitejä on jotka imettävät noissa paikoissa vaan siksi "kuin muutkin".

Joskus kävin muskarissa vauvan kanssa ja tuon 20 minuutin jälkeen mukarisalin oven ulkopuolella istu jotakuinkiin jokainen äiti tissittämässä. Mä aina mietin että voiko jokaisella lapsella olla juurikin silloin nälkä, noin sopivati ajoitettuna vai johtuuko tuo vaan yleisestä paineesta...

Mutta jos kyseessä olisi pulloilla ruokkivat äidit, ei tällaista haloota syntyisi.

Tuskin. Eiköhän sillä vaan koiteta saada kitinää hiljaseksi. Jos huomaa että vauva hermostuu justiinsa niin kannattaa sitä kokeilla vaikka varsinaisesti nälästä ei oliskaan kyse. Tuo se turvallisuudenkin tunnetta.

Todistella imetystä? Omg :D

Kaikki vauvatko ne on samalla ruokarytmillä? Vai voisiko olla niin, että nälkä sattuu siihen aikaan, tai että äiti tosiaan haluaa antaa vähän maitoa että kotimatka sujuu vaikkapa?

Johtuu luultavasti siitä että kotimatka on alkamassa ja siinä sisätiloissa on huomattavasti helpompi imettää kuin autossa kesken kotimatkan tai ulkona kävellessä kotiin. Ja rintaruokitut vauvat syö luonnollisesti usein paljon useammin kuin mitä korvikeruokitut syövät pullosta. Nälkä saattaa todellakin olla puolen tunnin välein. Mä en vaan jaksa ymmärtää miten se lapsen ruokkiminen jaksaa niin kovasti aina muita äitejä kiinnostaa.

Vai olisiko johtunut siitä että kaikki olivat lähdössä kotiin ja siksi syöttivät vauvat ennen rattaisiin laittamista? Ja jos tuo oli kesken muskaritunnin niin todennäköisesti vauvalla sitten oli nälkä tai tämä muuten kitisi ja oli levoton ja siksi äiti jo ihan muita kanssaihmisiä ajatellen mielummin siirtyi sivummalle rauhoittamaan vauvaa kuin jäi siihen häiritsemään muiden muskarituokioa.

Enkä kyllä vieläkään ymmärrä mitä todistelua se on jos lasta imettää julkisesti. Haluaa näyttää että lasta imetetään??? :D Jos sitten joku toinen äiti tarjoaa lapselleen maitoa pullosta niin onko se samalla näyttävä protestointi imetystä vastaan? Tai muuten ruokaa/juomaa lapselleen tarjoava äiti haluaa todistella ettei meillä lasta nälässä pidetä...

Meillä ainakin lapsi haluaa välillä läheisyyttä ja saattaa ottaa huikan.

Mutta joo, jos ottais pullosta huikan se olis ihan ok mutta kun ottaa tissistä niin hyi olkoon.

Eiks perhekerho ole aika luonnollinen paikka imettää, siellä kun tuppaa oleen noita vauvoja ja äitejä paikalla. Ei mua ainakaan ole vauvakerhoissa koskaan kenenkään imetys häirinnyt, perhekerhoihin en ole edes mennyt. Enemmän mua rasittaa jossain ravintolassa tai kahvilassa ne imettäjät joilla harso on unohtunut kotiin (?), mutta silloinkin voi yleensä kääntää omaa tuolia sen verran ettei tarvitse kenenkään tisseja tuijottaa.

Pullovauvalle (vähän isommalle siis) voinee vissiin antaa sen pullon käteen sinne rattaisiin, eli tämä voi itse syödä siinä kotimatkalla. Imetettävän vauvan kanssa tuo ei onnistu ja siksi äideillä niin usein on tapana imettää niitä pilttejä ennen kerhoista/muskareista kotiinlähtöä. Muutenkin pullovauvat mitä ilmeisimmin syövät isompia määriä kerrallaan jolloin heitä ei tarvi syöttää niin usein, imetettävät vauvat saattavat syödä vain hetken ja jatkaa sitten vähän myöhemmin uudestaan. On tiheän imun kausia jolloin vauvat asuvat rinnalla jne.

Siksi siis saattaa hyvin näyttää siltä että nuo vauvat ovat jatkuvasti tissillä vaikkeivat vieraan ihmisen silmiin mitään ruokaa olisikaan vailla. Mutta mitäpä väliä sillä loppupelissä muille on, imetti se kerhokaveri sitten miten usein hyvänsä?

Mä en ole kuvitellutkaan antavani pulloa kouraan ja lykkääväni rattaisiin yksin syömään. Ihan samalla tavalla ovat saaneet juoda sylissä maitonsa kuin imetettävätkin!

Ok. =) Itselläni ei ole pullovauvaa koskaan ollut mutta olen vain kerhoista lähtiessä nähnyt näitä vauvoja joille annetaan se pullo käteen rattaisiin. Siksi vaan tuli mieleen tuokin mahdollisuus.

Mä imetän yleensä kun lähdetään jostain, kauppareissun jälkeen vaikka kahvilassa, varsinkin jos ollaan menossa vielä jonnekin muualle, kun kotimatkakin kestää melkein tunnin keskustasta meille. Jos kävisin perhekerhossa niin imettäisin lähtiessä, koska todennäköisesti menisin vielä kiertelemään kaupoille... Mutta vauvahan sen päättää että syökö.

ei ole yleensä toisten imetys häirinny. Perhekerho kyllä kuuluu niihin paikkoihin, joissa pitäs saada imettää vaikka koko 2h ilman kenenkään taivastelua. Omani ovat pakosta täysin pulloruokittuja jos sillä nyt jotain merkitystä tässä on. Ainoa kerta, kun olen imetystä ihmetellyt oli tuttavani, joka imetti noin 6kk lastansa vähintään puolen tunnin välein. En usko, että tuossa oli niinkään kysymys tarpeesta, vaan siitä, ettei lapsi saanut inahtaakaan, vaan se vaimennettiin heti:)

Ok. =) Itselläni ei ole pullovauvaa koskaan ollut mutta olen vain kerhoista lähtiessä nähnyt näitä vauvoja joille annetaan se pullo käteen rattaisiin. Siksi vaan tuli mieleen tuokin mahdollisuus.

On se varmaan mahdollista. Ja olen mä nähnyt sellaistakin kaupassa että vauvalle tuetaan pullo harsolla suun eteen jos ei osaa vielä itse pitää. :( Mut mun mielestä pullovauva haluaa ja ansaitsee ihan samalla lailla läheisyyttä ja syliä kuin tissivauvakin, eikä ole tosiaan koskaan käynyt edes mielessä tollanen vaihtoehto.

Sovitaanko että kaikki ruokitaan vauva pullosta tai annetaan olla nälissään perhekerhossa ettei kellekään tule paha mieli? Vauvat saa pukea ainoastaan äp:n vaatteisiin ja ainoa sallittu merkkivaate äideille vois olla Marimekko, ja siltäkin vain tasaraitapaidat. Ovelle pitää järjestää portsarin joka tutkii laukun ja jos löytyy kestovaippa, se takavarikoidaan perhekerhon ajaksi.

Yhteistyössä