Miks vitussa miehet on niin tyhmiä ettei ne tajua edes mitä niiden OMAT lapset puhuu?!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulkki 24 h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulkki 24 h

Vieras
Mies, lasten isä joka vielä lasten kanssa on aika paljon, niin miten semmonenkaan MIES ei tajua mitä sen oma lapsi puhuu?!!! Mikä vitun tyhmyysgeeni noissa miehissä oikein on että on niin vaikea edes päätellä mitä se lapsi puhuu vaikkei puhe olekaan vielä ihan selvää?!!!! Oon niin vitun kyllästynyt toimimaan tulkkina ja olemaan koko ajan varpaillani milloinka mun pitää taas rynnätä väliin selvittämään että mikä on!!! Lapsi tietysti turhautuu kun isä ei ensinkään vastaa kysymykseen yhtään mitään, lapsi alkaa hermostua jatkuvaan toisteluun ja sitten isä ei ymmärrä mitä lapsi koittaa sanoa ja lapsi on jo totaalisen kiukustunut ja huutaa. Lopulta mun on tultava selvittämään sotku kunnes taas on seuraava konfliktitilanne!!!!

Sitten toinen juttu, mikä siinä uhmaikäisen rauhoittelussa on niin saatanan hankalaa ettei sellasta pysty aikuinen mies selvittämään?!!!! Jos lapsi esim. yrittää lyödä, onko se niin vaikeaa sanoa EI ja ottaa vaikka käsistä kiinni???? Ja sit lopulta käy niin että mieheltä menee hermot kun se yrittää lyödä sitä ja ottaakin käsistä tosi lujaa kiinni että se sattuu ja mä joudun taas tulemaan paikalle selvittämään mistä on kysymys kun lapsi huutaa Ai ja itkee ja pitelee kättään????

Mä olen NIIIN kyllästynyt koko maailman miehiin. Ne kaikki sais saatana tappaa hitaasti kiduttaen!!!! Paskiaisi typeryksiä kaikki tyynni paitsi ihan harvat helmet. Niitä sais hemmotella mut nää muut kusipääsiat vois samantien eliminoida!

Sä voit käydä huuhtomassa persees ja työntää sen saatanan hiippalakkis syvälle sinne ja vetää sen kurkustas ulos! Mikä vastaus tuokin nyt oli???? Taidat olla joku idioottigeeneillä varustettu MIES sinäkin!!!!!
Ai ai, varovasti nyt ettei tule nirhaumia stefojen väliin.
Lopeta raivoaminen, ja mene pesemään se toosa, vedä vaikka glögiä sen jälkeen niin tulee taas kivempi olo.

Huoh, ymmärrän turhautumisesi. Uhmakohtausten suhteen ei kai auta kuin kärsivällisesti selittää miehelle (kaivat jotain asiantuntijatekstiä vaikka tueksi), että uhma vaan menee niin ja aikuisen on pysyttävä edes suht rauhallisena. Miehen on ymmärrettävä, että lapsen raivoon ei saa mennä mukaan, eikä lasta saa satuttaa. MLL:n sivuilla muistaakseni on jotain noista kehitysvaiheista + uhmaiästäkin, mitä kannattais miehenkin lukea.

Puheen ymmärtämättömyys kuulostaa vähän oudolta, jos mies kuitenkin on lapsenne kanssa ihan paljonkin. Onko lapsenne puheenkehitys jotenkin viivästynyt tai voisko miehellä ehkä olla joku "puheen ymmärtämisen häiriö" ts. vähän niin kuin lukuhäiriö? Sori, en kyllä osaa auttaa, mutta vähän symppausta tilanteeseesi.

Varmaan mies kyllästynyt jos oot noin raivokas kotonakin all the time. Ei hän varmaan jaksa kuunnella sua ja sun juttujas enää, siks niin passiivinen ja ehk hänen on hankala suhtautuu lapseenkin, jos oot koko ajan komentelemas, et miten pitää toimii.

Anna miehes rauhassa toteuttaa omaa isyyttään. Et voi koskaan neuvoa miestä miten olla isä, koska hän on mies ja sinä olet nainen ja äiti. Hän voi itse olla epävarma siitä miten toimia, mutta jos aina ryntäät raivopäisenä "ratkomaan" tilanteen, ei hänkään koskaan opi sitä hoitamaan.

Muista myös et ole itsekään täydellinen ja tuollaisella vihalla karkotat vielä miehesi, seklä kasvaessaan lapsesikin juoksee sinua karkuun! Mä ainakin juoksisin!

arvaan, että ap:n mies istuu tietokoneella tai kattoo telkkaa samalla kun lapsi puhuu sille. Eli se ei kuuntele, yritä kuunnella tai edes halua.

Ymmärrän vittuuntumisesi, ap.

Sulla on vaan joku viallinen yksilö siellä kumppanina, ei lähellekään kaikki miehet ole tuollaisia.

Voi tosin olla, että suhteellisen monellakin miehellä kestää pidempi aika opetella taaperonsa puheen ymmärtäminen, koska miehet useimmiten ovat vähemmän lapsen kanssa, mutta auktoriteettina oleminen ei kyllä yleensä miehille tuota ongelmia.

Lapset ei myöskään osaa liioitella huomion takia. Puhetta, sattumista tai mitään muutakaan.

Eihän siinä, typerys ei taida olla mies loppujen lopuksi, vaan nainen kun jää suhteeseen missä ei pidä miehestä.

Älä mene siihen väliin! Anna lapses ja isänsä opetella kommunikoimaan keskenään. Jos oot jatkuvasti siinä tyrkyttämässä itseäsi mukaan ja tulkkaamassa lapsesi käytöstä ei se mieskään koskaan opi.
Lähdepä pariksi päiväksi yksin reissuun ja jätä lapsi ja isä keskenään. Eiköhän ala oppimaan..;)

Älä mene siihen väliin! Anna lapses ja isänsä opetella kommunikoimaan keskenään. Jos oot jatkuvasti siinä tyrkyttämässä itseäsi mukaan ja tulkkaamassa lapsesi käytöstä ei se mieskään koskaan opi.
Lähdepä pariksi päiväksi yksin reissuun ja jätä lapsi ja isä keskenään. Eiköhän ala oppimaan..;)
porukkaa täällä ei voi muuta sanoa?:O:rolleyes: Eikö ap juuri kirjoittanut miehen satuttavan lasta liian kovakouraisilla otteilla, sellaisen kanssa pitäisi lapsi jättää kahdeksi päiväksi yksin vai?:O

No ei kyllä itseäni haittaa tuo, mutta se ärsyttää ettei mies saa riehuvaa lasta aloilleen. Jos esimerkiksi lapsi ei suostu pukemaan. Mies pukee lapselle vaatteet niin että lapsi nauraa ja rimpuilee (pelleilee) tai kiukuttelee ja rimpuilee vastaan. Se kun ei niin toimi ja pahentaa vaan seuraavia tilanteita. Ärsyttää että toinen ei osaa hallita niitä tilanteita. Itse kun saan aina lapsen pukemaan itse ja samantien. Julkisilla paikoilla vähän hävettääkin kun mies näyttää niin avuttomalta ja menen sitten väliin. Katson lasta suoraan silmiin ja selitän asiani. Tottelee.

Mutta ei se vakavaa ole. Pieni ärsytys vaan. No olen meillä se eniten lapsen kanssa oleva aikuinen ja tiedän kyllä miten lapsi reagoi eri käänteissä. Ei kai toiselta voi vaatia ihan samaa tasoa. Meillä vielä aika erittäin vaativa tapaus ja kyllä siihen tarvii vähän taitoa ja lapsen tuntemista että osatsan käsitellä. Päivähoidossakaan ei aina osata. Välillä selittävät lapsen selittämättömästä itkukohtauksesta joka selviä parissa sekuntissa kysymällä kun lapsi on rauhoittunut.

Miks hitossa naisilla on noin vähän kunnioitusta miestään kohtaan?

Ensinnäkin, jos lapsen puhe on sellasta, ettei siitä saa selvää, niin sitähän ei saisi helpolla vaan ymmärtää. Puheterapeutti käskisi ekana olla ymmärtämättä kaikkea, jotta lapsi näkisi vaivaa oppiakseen sanat oikein. Esikoiseltani puuttui lukuisia kirjaimia puheesta ja tulkkaaminen vain pahentaa tilannetta.

Toisekseen, sinun tapasi toimia kasvattajana ei ole ainoa oikea.

Kolmanneksi, älä puhu miehistä noin rumasti. Saatat tartuttaa moisen lapsiisi. Poikasi oppivat, ettei heillä ole arvoa koska kasvavat tapettaviksi miehiksi ja tyttösi väheksyvät miehiä laillasi.

• Tykkää
Reactions: Data
Mä pistän paremmaksi, mun mies ei osaa lohduttaa jos lapsi itkee, kun on vaikka satuttanut itsensä. Ja voin myöntää rehellisesti että itse hoidan lapset paremmin kuin mies, aina tuota saa tarkoin ohjeistaa jos olen pois kotona, kuten tänään kun pitää mennä töihin ja mies jää lasten kanssa.

No mulla on todellinen helmi näköjään miehenä. Uhmakohtauksissa on rauhallisempi ja kärsivällisempi kuin minä, ja saa lapsen alkamaan pukemaan/syömään tms temppuilun sijaan varmaan paremmin myös. Tulkkina olen minäkin ollut, koska lapsen kanssa kotona ollessa olen luonnollisesti oppinut kuuntelemaan häntä "paremmin". Nyt kun kohta 3v:n puhe on melko sujuvaa ei mun tulkkausapujakaan tarvita. Minä olen ykköslohduttaja, johtuen tuosta kotona olemisesta, mutta viime aikoina mieskin on kelvannut siihen ja lohduttaa mielellään ja hyvin.

Kävi asiakkaana isä ja pikkupoika.Poika sanoi isälleen omalla vielä epäselvällä puheellaan,että isi kato joulukuusi.Isi ymmärsi,että jotain piti katsoa,mutta ei mitä.
poika toisti asian muutaman kerran ja sitten vastasin hänelle,että joo,siellä on hieno joulukuusi.
Poika katsoi mua ja hymyili ja myös isä punaisilla poskilla kiitti tulkkauksesta.
Luulen kyllä,että me äidit tiedetään helpommin mitä lapsi yrittää sanoa.:)

Yhteistyössä