miks jotkut lapset on sellaisia et toiset lapset ei haluu leikkii niiden kanssa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun puhutaan 5-6 - vuotiaiasta ? mitä mä teen, kun yks poika jää aina leikkien ulkopuolelle ja ajautuu aina tappeluihin. ei oo mun lapsi,mut on ilman omii vanhempiaan ulkona aina.
mun lapsen kanssa leikit sujuu kakasistaan, mutta kun tulee kuka tahanasa kolmas, niin alkaa ongelmat ja lopulta ne päätyy siihen et tää poika jää yksin. kun en mä haluu et mun lapsi vaan sitten tän pojan kanssa nyhjää :( oonko kamala vai mikä ratkaisu ? ei kai voi pakottaakaan kavereiksi ?

ei voi pakottaa, siinä olet ihan oikealla tiellä. Mutta mielestäni olis reilua leikkiä sen kanssa kuka oli ensin mukana, jos ongelmia tulee.

Lapsille voi toki jutella ja opastaa miten ottaa muita huomioon. Toiset vain kehittyvät eri tahtiin sosiaalisilta taidoiltaan, varmasti tämäkin kaveripiirin ulkopuolelle jäävä oppii miten porukassa toimitaan ajallaan.

usein ollaan sovittu jonkun kaverin kanssa että laikkarilla nähdään ja sitten tuo poika on siellä itsekseen kun mennään..ja sitten leikkivät ensin kaksistaan, mutta sitten tuo jää yksin.

sama tilanne. Mutta tämän lapsen ja hänen perheensä taustalta löytyy alkoholismia, vakavia monitasoisia mielialaonglemia, narsismia jne.. eli emme halua että lapsemme oppivat ensimmäisiksi sanoiksi kirosanoja.

Kyllä jokaisella vanhemmalla on oikeus ja velvollisuus seurata jälkikasvunsa kaverivalintoja ja vaikuttaa niihin jos ne menevät ihan övereiksi.

On vaan lapsia,jotka ovat narsisti vanhempiensa seurauksen johdosta myös narsisteja ja näin kukaan pihapiirissä/puistossa ei halua leikkiä heidän kanssan.

ehkä sitten annat lasten keskenään setviä suhteensa, edellen olen sitä mieltä et ajan kanssa oppii ne taidot miten porukoissa pysytään. Tai aikuisen tilanteesta tietävänä autata lapsia selvittämään riidan ja leikit vois yhdessä kenties jatkua ja sinulla hyvä mieli yrityksestä auttaa. Tälle kaverille voit jopa sanoa suoraan, kun näin tai noin toimit niin seurauksena on se et jääp yksin. Mutta jos toimit toisin voit mahdollisesti jatkaa leikkejä muiden kanssa. Näin me päiväkodissa toimitaan, kerta toisen jälkeen kerrotaan mitä seuraa, kun teet noin tai näin, jos lapsella ei itsellä vielä ole sitä ymmärrystä.

Itse olin se lapsi jonka kanssa ei leikitty. Kotona veli kiusasi ja vanhemmilla oli ongelmia.
Jäi ikuiset haavat kun ei kukaan opettanut sosiaalisia taitoja. Tyhmä tai huono en ollut. Koulussa keskiarvo 8.7 ja kuvaamataito 10.

Mutta ei kukaan auttanut mua lapsena. 13 vuotiaana rakensin oman valtakuntani josta hallitsen vielä tänä päivänäkin =) Hyvällä ja pahalla kädellä. Muita en kuuntele.
Tosin nykyään on 3 parasta kaveria ja muitakin kavereita joista pidän ja jotka pitävät minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi uhri:
Itse olin se lapsi jonka kanssa ei leikitty. Kotona veli kiusasi ja vanhemmilla oli ongelmia.
Jäi ikuiset haavat kun ei kukaan opettanut sosiaalisia taitoja. Tyhmä tai huono en ollut. Koulussa keskiarvo 8.7 ja kuvaamataito 10.

Mutta ei kukaan auttanut mua lapsena. 13 vuotiaana rakensin oman valtakuntani josta hallitsen vielä tänä päivänäkin =) Hyvällä ja pahalla kädellä. Muita en kuuntele.
Tosin nykyään on 3 parasta kaveria ja muitakin kavereita joista pidän ja jotka pitävät minusta.

mä olen pahoillani sun puolesta:(
itse olen opettanut lapselleni että pitäs leikkiä kaikkien kanssa ja ottaa leikkiin mukaan kaikki. mä näen sen mun lapsestakin kuinka sillekin on vaikeaa olla siinä "välikädessä" kun tekee mieli leikkiä muiden kanssa, mutta sitten se yksi jää yksin. eilenkin lapseni yritti opettaa tälle "hylätylle" lapselle yhden leikin sääntöjä, mutta sitten se meni kuitenkin siihen, että tää poika alkoi heitellä hiekkaa muiden päälle jne ja jäi sitten yksin.
kun ei oikeen itsekään jaksais opettaa vierasta lasta :( hirveän huomionhakuinen tuo lapsi kyllä on , sen olen huomannut.
mutta jotenkin itsellekin tulee jo "voi ei taas" -olo kun näen että tuo lapsi on leikkarilla :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi uhri:

mä olen pahoillani sun puolesta:(
itse olen opettanut lapselleni että pitäs leikkiä kaikkien kanssa ja ottaa leikkiin mukaan kaikki. mä näen sen mun lapsestakin kuinka sillekin on vaikeaa olla siinä "välikädessä" kun tekee mieli leikkiä muiden kanssa, mutta sitten se yksi jää yksin. eilenkin lapseni yritti opettaa tälle "hylätylle" lapselle yhden leikin sääntöjä, mutta sitten se meni kuitenkin siihen, että tää poika alkoi heitellä hiekkaa muiden päälle jne ja jäi sitten yksin.
kun ei oikeen itsekään jaksais opettaa vierasta lasta :( hirveän huomionhakuinen tuo lapsi kyllä on , sen olen huomannut.
mutta jotenkin itsellekin tulee jo "voi ei taas" -olo kun näen että tuo lapsi on leikkarilla :(

no sä olet aikuinen?,kun ajattelet että oma lapsi olisi tuollainen tiedät miten toimia

Yhteistyössä