Miksei ihmiset noudata sovittuja aikoja?!?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Juttelin eilen kaverin kanssa joka tatskoja tekee ja valitteli, että kun kotonaan niitä tekee ja jos on tuttuja tulossa kuvia ottamaan, ni ikinä ei ajat pidä. Hälläkin perhettä ja muutakin tekemistä kuin kuvien teko, niin jos aika on sovittu klo 17, ni silloin "asiakkaan" pitäisi olla paikalla viimeistään klo 17, eikä 15 minsaa tai puoli tuntia myöhässä ilmoittamatta mitään. Kaveri kun pitää sen, ettei klo 20 jälkeen enää tee iltaisin kuvia, niin sitten meinaa aina jäädä kuvat pahasti kesken kun ei kuvan ottajat tule ajoissa.

Eihän liikkeeseenkään voi noin vaan mennä myöhässä jos aika on sovittu! :o Koitin kaverille ehdotella, että rupeaa ottamaan varausmaksua, kuten liikkeetkin. Eikä sitten tee klo 20 jälkeen vaan jos ottaa esim. isommasta kuvasta 40? / kerta, ni jollei saa valmiiksi asiakkaan myöhästymisen takia, niin jatkakoon seuraavalla kerralla jolloin asiakas joutuu maksamaan 40? enemmän...

Viimeksikin yksi asiakas oli sovittu, että tulee klo 17 ja seuraava klo 18, niin tämä eka asiakas soittaa kelo 17, että lähtee nyt kotoota ajelemaan (kaupungin toiselta puolelta ) ja oli sitten perillä klo 17.30, joten siinä jäi alle puoli tuntia tehdä kuvaa ja kun ei viitsinyt jättää pientä kuvaa kesken, niin sitten tämä toinen joutui odottelemaan yli puoli tuntia omaa kuvaansa...

No olisikohan ihan siksi että kokevat tulevansa vierailulle kotiin, eikä ajanvarauksen mukaan työpaikalle? Ei meillä ainakaan ole ikinä vierailuja sovittu just tasan vaikka viideksi, vaan siinä on aina se 15-30 minun joustoa, joillakin perheillä enemmänkin. Eikä tulisi kenenkään mieleen mennä etuajassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
No olisikohan ihan siksi että kokevat tulevansa vierailulle kotiin, eikä ajanvarauksen mukaan työpaikalle? Ei meillä ainakaan ole ikinä vierailuja sovittu just tasan vaikka viideksi, vaan siinä on aina se 15-30 minun joustoa, joillakin perheillä enemmänkin. Eikä tulisi kenenkään mieleen mennä etuajassa.

Mutta jos ne kaverit tulevat sinne ihan vaan kuvan takia, eikä vierailulle, niin luulisi nyt hieman käyttävän järkeään...Kyläilyt on sitten ihan erikseen.

Minusta on kanssa raivostuttavaa, että terveysasemilla, hammaslekurilla jne. muut asiakkaat joutuu odottamaan näiden myöhästelijöiden takia!! :( Olen kuullut ja itsekin pari kertaa ollut paikalla, kun somalia tai vastaava taustainen oli 45 min myöhässä. Lääkäri oli syystäkin kiukkuinen! Enkä ole mitenkään rasisti, näillä ei tuo länsimainen kellon tarkkuus ole sisäistetty..... murinaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:

Mutta jos ne kaverit tulevat sinne ihan vaan kuvan takia, eikä vierailulle, niin luulisi nyt hieman käyttävän järkeään...Kyläilyt on sitten ihan erikseen.
Mitäs jos se kaverisi ihan itse avaisi suunsa ja selittäisi miten asia on? Ei ne kaverit ole mitään ajatustenlukijoita.

Mitäs jos se kaverisi ihan itse avaisi suunsa ja selittäisi miten asia on? Ei ne kaverit ole mitään ajatustenlukijoita.

Kyllä on monesti sanonut, että aika on sitten tasan klo 18 (esim. ), että hänellä on kuvan teon jälkeen muutakin tekemistä...mutta kun ei vaan mene perille...Nyt sitten mietti, että josko rupeisi sopimaan ajat puoli tuntia aikaisimmin, jotta asiakkaat tulisivat sitten suht oikeaan aikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta on kanssa raivostuttavaa, että terveysasemilla, hammaslekurilla jne. muut asiakkaat joutuu odottamaan näiden myöhästelijöiden takia!! :( Olen kuullut ja itsekin pari kertaa ollut paikalla, kun somalia tai vastaava taustainen oli 45 min myöhässä. Lääkäri oli syystäkin kiukkuinen! Enkä ole mitenkään rasisti, näillä ei tuo länsimainen kellon tarkkuus ole sisäistetty..... murinaa...
Uh, joo, raivostuttavaa se odottaminen. Menen aina ihan viime tingassa odotusajan minimoimiseksi, ja silti saa usein odottaa kamalan kauan. Mutta meidän asemalla ei kyllä jäädä odottelemaan mitään myöhästelijöitä, vaan otetaan aikanaan se seuraava potilas... ja myöhästelijä saa mennä varaamaan uuden ajan.

Musta on alkanut tuntua että toisten mielestä se on ihan hyvä sopia aika silleen ettei itse varmasti siihen kerkiä niin muut voi sitten odottaa eikä tartte itse odottaa. Siis ainakin mun lähipiirissä se tuntuu olevan näin kun oon ihmetellyt ettei koskaan olla ajoissa :headwall:

Kyllä on monesti sanonut, että aika on sitten tasan klo 18 (esim. ), että hänellä on kuvan teon jälkeen muutakin tekemistä...mutta kun ei vaan mene perille...Nyt sitten mietti, että josko rupeisi sopimaan ajat puoli tuntia aikaisimmin, jotta asiakkaat tulisivat sitten suht oikeaan aikaan...

No mutta miksi ei sitten sano suoraan kun tulevat paikalle että nyt ei ehdi kun tulit näin myöhään, otetaan uusi aika myöhemmin? Luulisi seuraavalla kerralla tulevan ajoissa.

No mutta miksi ei sitten sano suoraan kun tulevat paikalle että nyt ei ehdi kun tulit näin myöhään, otetaan uusi aika myöhemmin? Luulisi seuraavalla kerralla tulevan ajoissa.

Raha on tarpeen, niin mieluusti kuitenkin tekee jotta saa rahaa.

Sillon ku tuttu hakkas mulle ja miehelle kuvat niin kyl oltiin just sovittuun aikaan paikalla. Kahvikyläilyt ei o ihan niin tarkkoja mut jos toinen tekee ns. palveluksena (vaikka siitä maksaiskin) jotain niin kyl sillon ihan kohteliaisuudesta mennään oikeeseen aikaan. Varsinki ku tatskaajat usein varaa vaan jotkut illat noille kuville niin sillon niillä kans ovi käy.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
tauntaun, tekeekö tää siun kaveri vaan omille tutuilleen niitä kuvia, vai muutenkin ei tutuille? =)

Mie en kans ymmärrä tuota, tai ylipäätään ihmisiä, jotka ei voi pitää sovituista ajoista kiinni!

pääasiassa kavereille ja kavereitten kavereille ja välillä kavereitten vanhemmille ja sisaruksille...

Yhteistyössä