Miksei jotkut ymmärrä mitä alkoholin kohtuukäyttö lasten ympärillä tarkottaa? :(:(:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meni maku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meni maku

Vieras
Ruokailun yhteydessä pari lasia ja ehkä yks jälkiruoaksi on mun mielestä juhlapäivänä ihan ok kun ateriaan menee se muutama tunti. Kylläisellä mahalla promillet ei nouse niin korkeiksi ja rauhallinen tahti pysyy silloin hanskassa.

Mutta kun alkaa mennä jo neljäs, viides ja kuudes lasi vinkkua niin kyllä se humalatila alkaa näkyä ja kuulua.

Henkilölle olen asiasta puhunut pari kertaa ja sanonut, etten halua häntä lapseni lähelle humalassa. Nyt mietin, että kumpi parempi: Se, että vietämme juhannukset ja muutamat muutkin juhlat kahdestaan lapsen kanssa tai yritämme kyhätä jotain seuraa kavereista, eli sukukokoontumiset mökillä juhlina jäisivät mutta sentään ei tarvitsisi humalaisia katsella... Vai se, että annan vaa olla ja pysyn kuitenkin itse selvänä. Kun ei tämä käytös tule mihinkään muuttumaan minun sanomisteni vuoksi.

Oma jussi nyt vaa on pilalla. Ei huvita katsoa tai kuunnella humalaista sukulaista kun on itse selvin päin ja huomaa miten lapsiakin ärsyttää ja ahdistaa.

Miksi menette sinne. Kun se, että sulla on lapsi ei pitäs estää muita juhlimasta kuitenkaan. Ellei tietty teidän kodista tai pihasta kyse. En minäkään voi mennä juhannusjuhliin ja pysäyttää kaikkien juhlia kun minulla on vauva.

Ymmärrän että harmittaa, mutta näin se on :(

ymmärrän sua... mä voin ite ottaa ne 2-4 lasia viiniä, mutta sukulais akka on umpihumalassa, lässyttää mun vauvalle kaikkee ja yrittää ottaa syliin!
suuttuu kun en anna, ja kehtaa vielä sanoa, et mitä äitin lellivauvaa sä tosta kasvatat :o
Arvaa vaa vietetäänkö enää tän jälkee jussia yhessä....

Alkuperäinen kirjoittaja kunnossa:
Olen ottanut kolme paukkua ja kaksi kaljaa. Ihan kunnossa ja lähdemme myöhemmällä katsomaan kokkoa.

Ainahan sitä on nousuhumalassa "ihan kunnossa". Ota vielä yksi "kun et vielä ole yhtään humalassa". Lapset ei huomaa mitään!? Mene vaikka henki haisevana halaileen ja lupaa jotain kivaa näin juhannuksen kunniaksi niin tuo pienimuotoinen hassunhauska juopottelu ei tunnu niin pahalta...sinusta...

no mua ei ole koskaan mökillä häirinnyt muiden juominen, kukaan ei koskaan kuitenkaan missään änkyrässä ole, itse siis olen vesiselvä aina.

mielestäni aapeen kannattaa alkaa suunnittelemaan jotakin muuta juhannuksen viettopaikkaa lastensa kanssa, jos lapsia ja itseä ahdistaa, on mielestäni itsekästä vaatia muilta ihmisiltä selvänä oloa omien lastensa ja itsensä vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
no mua ei ole koskaan mökillä häirinnyt muiden juominen, kukaan ei koskaan kuitenkaan missään änkyrässä ole, itse siis olen vesiselvä aina.

mielestäni aapeen kannattaa alkaa suunnittelemaan jotakin muuta juhannuksen viettopaikkaa lastensa kanssa, jos lapsia ja itseä ahdistaa, on mielestäni itsekästä vaatia muilta ihmisiltä selvänä oloa omien lastensa ja itsensä vuoksi.

Jos aikuiset ihmiset tietävät että kyseessä on juhla johon tulee lapsia, niin pitäshän nyt tuo tajuta ettei ryyppää, mut ei ihmiset vaan tajua.
Jos tiedetään että kyseessä on juomajuhlat niin lapsia ei pitäisi kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Jos aikuiset ihmiset tietävät että kyseessä on juhla johon tulee lapsia, niin pitäshän nyt tuo tajuta ettei ryyppää, mut ei ihmiset vaan tajua.

no mielestäni juhannus mökille varttuneempien sukulaiste kanssa tarkoittaa sitä, että alkoaotetaan, itsehän voi sitten pohtia, että meneekö sinne mökille mielummin sitten jonain tavallisena viikonloppuna selvinpäin lasten kanssa

itse olin pari vuotta sitten miehen ja parin kaverin kanssa mökillä aikuisten kesken, ja kesken illan eräs tuttavapari halusi tulla käymään siellä pienten lastensa kanssa, kyllähän se meille tietty sopi, mutta kylläpä tämä tuttavaäippä olikin kireenä kun me muut nautittiin siellä boolia ja laulettiin nuotiolla makkaraa grillaten, tarkoituksena mökkireissullemme oli juurikin lapsivpaa viikonloppu hyvän ruuan, juoman ja humaltumisen merkeissä, ja tämä kyllä jo puhelimessakin kerrottiin kyseiselle parille, mutta pakko oli vaan ängetä mukaan ja nyrpistellä naamaansa koko ilta ja yöksikin vielä mankuivat..

Alkuperäinen kirjoittaja huhhu:

itse olin pari vuotta sitten miehen ja parin kaverin kanssa mökillä aikuisten kesken, ja kesken illan eräs tuttavapari halusi tulla käymään siellä pienten lastensa kanssa, kyllähän se meille tietty sopi, mutta kylläpä tämä tuttavaäippä olikin kireenä kun me muut nautittiin siellä boolia ja laulettiin nuotiolla makkaraa grillaten, tarkoituksena mökkireissullemme oli juurikin lapsivpaa viikonloppu hyvän ruuan, juoman ja humaltumisen merkeissä, ja tämä kyllä jo puhelimessakin kerrottiin kyseiselle parille, mutta pakko oli vaan ängetä mukaan ja nyrpistellä naamaansa koko ilta ja yöksikin vielä mankuivat..

No tämä tapaus on hieman eri. Humaltuneella sukulaisella on omakin lapsi mukana. Yhdessä olemme jussia suunnitelleet. En ole "änkenyt" lapsineni jonnekin, jossa muut haluavat dokata vaan luulin, että nyt vietettäisiin perheen ja suvun kesken mukavaa, lapsiystävällistä juhannusta. Kuten olemme joka vuosi yrittäneet tehdä. Mutta joillekin känni sopii vallan mainiosti lasten silmille ja korville.

Minä menin nukkumaan yhdeksältä, yhdessä lapseni kanssa. Ei huvittanut toisen sammaltamista kuunnella ja katsella sitä typerää virnettä, punkusta mustuneita huulia ja hampaita. Aivan eri asia jos tuon kännäilyn olisi aloittanut vasta sitten, kun lapset ovat jo nukkumassa, mutta kun jo seitsemän aikaan on selvästi humalassa niin ei enää huvittanut esittää hymyilevää ja viihtyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Miksi menette sinne. Kun se, että sulla on lapsi ei pitäs estää muita juhlimasta kuitenkaan. Ellei tietty teidän kodista tai pihasta kyse. En minäkään voi mennä juhannusjuhliin ja pysäyttää kaikkien juhlia kun minulla on vauva.

Ymmärrän että harmittaa, mutta näin se on :(

Suvun yhteinen mökki. Ihan yhtä paljon minun kun jonkun muunkin. Ei tämä ole mikään dokausmökki, varattu pelkästään kännäilyyn. Enkä minä yritä kaikkien juhlia pysäyttää, oma lapseni ei suinkaan ole ainoa lapsi paikalla. Voi jumalauta tollasia, niin suomalaista kulttuuria... Äidit ja pienet lapset kotiin muita häiritsemästä, niinkö?! Vain kännäävillä on oikeus omiin juhliinsa, pienet lapset äitinensä kuuluvat kotiin neljän seinän sisälle vai???

Yhteistyössä