miksei mulla oo kavereita.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:19 Miksi näin kirjoitti:
Jäin ihan miettimään, että mistä mahtaa sitten johtua se, että joltakin puuttuu ystävät kokonaan. Onko niin ollut aina, onko jotain tapahtunut ja välit katkenneet vai mikä tuohon on syynä?

On aika vaikea kuvitella omalle kohdalle vastaavaa, VAIKKA olen aina ollut hiukkasen ujo ja arka. Jostakin ne ystävyyssuhteet vaan on solmittu. Kertokaa te, joka kärsitte yksinäisyydestä, kertokaa vähän taustaa!

Minulla on yks hiukka parempi kaveri, ollu riparilta asti. Asuu aika kaukana, ja yhteydenpito välillä heikonlaista, mutta kuitenkin juttu luistaa kun tavataan. En hänellekään voi kyllä kertoa ihan kaikkea...

Koulussa oli kyllä kavereita (ja ns. varakavereita paljon), mutta heillä oli omat kuvionsa silti, koulussa olin vain porukassa mukana. Vapaa-ajalla minua ei kutsuttu mihinkään mukaan, eikä minulle soiteltu. Musta tuntui että vain minun olisi pitänyt pitää yhteyttä, soitinki heille joskus, mutta kun he eivät koskaan soittaneet minulle. Koulun jälkeen he unohtuivat. Minä en koskaan merkinny heille koulukaveria enempää. Kaikissa kouluissa on ollu sama juttu... En todellakaan tiedä mistä se johtuu, ehkä siitä että olen sen verran hiljainen ja olen hitaasti lämpeävä...

Eli periaatteessa jään jalkoihin. Kun on minä, ja semmonen johon on nopeampi ystävystyä, niin ne alkaa kaveeraamaan sen toisen kans, minun olemassaolo unohdetaan kokonaan.

Nyt ajattelen niin, että parempi on olla ilman kuin huonon kaverin kanssa.

Mulla ainakaan ei siksi ole juurikaan kavereitä kun olen muuttanut täysin itselleni vieraalle paikkakunnalle lähes neljänsadan kilometrin päähän kaikista tutuistani.

Mesessä toki jutustelen paljonkin kavereiden ja sisarusten kanssa, mutta ihan livenä ei ystäviä juurikaan ole. Opiskelukavereita olen saanut paljonkin ja toivon, että tulen osaa heistä kesälläkin tapaamaan, vaikka kaikki paremmat kaverit lähtivätkin kesälomaksi pois kaupungista.

Meillä päin ei puistoissa ja hiekkalaatikoilla juurikaan mammoja tapaa...tai jos tapaa niin tuntuvat olevan kovasti omissa oloissaan ja omissa porukoissaan. Hankalahan siihen on ulkopuolisen mennä varsinkin kun ulkonäön perusteella olen monien mammojen mielestä varmasti aika poikkeava.

Perhekerhoissa olen käynyt ja sitä kautta olen pari tuttua saanutkin, mutta syvempää ystvyyttä ei oikein ole syntynyt. Nyt kesällä kaikki perhekerhotkin ovat lomalla, joten ei voi uusia yrityksiän tehdä.

Olisi kiva kun olisi edes joku kyläpaikka, minne voisi lapsen kanssa joskus aina mennä ja joku joka vartavuoroisesti kävisi meillä.

Tutulta kuulostaa! Mulla myös ystävät ovat jääneet toiselle paikkakunnalle muuton myötä. Savosta olen minäkin, pohjoisosasta...
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 11:34 nyt vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 11:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 11:17 nyt vieras kirjoitti:
mullakaan ei ole kavereita.
harmittaa kun muut mammat käy kyläilemässä/ kahvittelemassa mulla vaan ei ole sitä kaveria jonka tykönä käydä.

ulkoilen lasten kanssa mutta pihan mammoilla on jo oma piirinsä (johon me ei sit mahdta) muutettiin tälle paikkakunnalle n. vuosi sitten enkä ole tutustunut keneenkään.

sama juttu myös perhe/seurakunta kerhojen kanssa siellä pienipiiri pyörii jossa kaikki tuntee toisensa.

tänne kun sais tulla kyläileen vaikka joka päivä.
ukko marmattaa että eti kavereita mutta vaikea niitä on ettiä ja kun ketään ei voi pakottaa kaveriksi.

Mistä oot?

savosta olen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 13:02 Jemppa kirjoitti:
Tutulta kuulostaa! Mulla myös ystävät ovat jääneet toiselle paikkakunnalle muuton myötä. Savosta olen minäkin, pohjoisosasta...
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 11:34 nyt vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 11:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 11:17 nyt vieras kirjoitti:
mullakaan ei ole kavereita.
harmittaa kun muut mammat käy kyläilemässä/ kahvittelemassa mulla vaan ei ole sitä kaveria jonka tykönä käydä.

ulkoilen lasten kanssa mutta pihan mammoilla on jo oma piirinsä (johon me ei sit mahdta) muutettiin tälle paikkakunnalle n. vuosi sitten enkä ole tutustunut keneenkään.

sama juttu myös perhe/seurakunta kerhojen kanssa siellä pienipiiri pyörii jossa kaikki tuntee toisensa.

tänne kun sais tulla kyläileen vaikka joka päivä.
ukko marmattaa että eti kavereita mutta vaikea niitä on ettiä ja kun ketään ei voi pakottaa kaveriksi.

ai täältäkin suunnasta on täälläkin.
mistä päin tarkalleen olet? ite en tiedä mitä tämä on olisko pohjoista vai keski suomea =) savoa nyt kuitenkin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:19 Miksi näin kirjoitti:
Jäin ihan miettimään, että mistä mahtaa sitten johtua se, että joltakin puuttuu ystävät kokonaan. Onko niin ollut aina, onko jotain tapahtunut ja välit katkenneet vai mikä tuohon on syynä?

On aika vaikea kuvitella omalle kohdalle vastaavaa, VAIKKA olen aina ollut hiukkasen ujo ja arka. Jostakin ne ystävyyssuhteet vaan on solmittu. Kertokaa te, joka kärsitte yksinäisyydestä, kertokaa vähän taustaa!

Minä muutin parin sadan kilsan päähän parhaasta kaverista. Aluksi yhteys pysyi hyvänä kun tykättiin kirjoitella tekstiviestejä, mutta sitten minusta tuli pihi ja vähensin senkin minimiin. Nyt ei sitten enää tähän parhaaseen kaveriin ole enää kui jotkut hymyillään kun tavataan-välit. :ashamed: itseäni saan syyttää kun olen pihi ja harvoin satutaan meseenkään samaan aikaan.
Vanhin ystäväni on ollut kaverini 3-luokalta asti ja hän on kyllä pitänyt yhteyttä silloinkin kun minua ei olisi niin kauheasti haluttanut. :whistle: se tykkää soitella pitkiä puheluita vaikka minä kyllä olen aika surkeaa puheluseuraa, kun en oikein tykkää puhelimessa porista.. terapeuttina sitten olen hälle ollu..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 10:35 tam-tam-tam kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:55 Ohdake kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 22:10 tam-tam-tam kirjoitti:
Ei sitä vain ystävysty/kaveraa niin kuin lapsena, aikuisena se on hankalampaa.
Noi etsin ystävää palstat on sikäli huonoja ettei kuitenkaan tule otetuksi yhteyttä, ei kai sitä jotenkin vain uskalla... Sitä vain miettii että ei me kuitenkaan tulla toimeen, erilaiset elämäntilanteet ym ym ym vastaavaa.
Itse asun helsingissä missä pitäs olla porukkaa vaikka muille jakaa mutta täällä sitä päivät päivät ollaan lapsen kanssa.
Ystäviä on mutta muuttojen ja elämäntilanteiden takia välimatkat on pitkät. :/

Mä rupeen sun kaveriks jos sä rupeet mun kaveriks :wave: :D

Voin mä rueta sun kaveriksi =) Mistäspäin sinä itse olet?

Mä olen Helsingistä,tarkemmin sanottuna Koskelasta :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 10:23 Ria La Vida Loca kirjoitti:
eipä mullakaan ole yhtään kaveria tässä kaupungissa vaikka jo 6 vuotta täällä kengän pohjia kuluttanu.. :whistle:

Halutaan: edes se yksi hyvä ystävä Torniosta! :D

mesekavereiksi ovat jääneet kaikki täkäläisetkin tutut..

Voi hitsi ku oot kaakana :\|
Mä oon Kemistä ja en omista ajokorttia... olisin kaivannut kyläilykaveria....

Ihan sama juttu täällä.. kaik vanhat kaverit on jääny, niillä ei lapsia ja osa sinkkuja jotka vaan bailaa...mäkin istun lapsen kans kotona, ja kökitään tos meijän pihalla.

Aikuisena niitä kavereita ei kovin helpolla saa... lapsille on eri juttu kun kaikki ovat kavereita keskenään.
Asutaan turussa, mutta ostettiin ok-talo mellilästä eli turusta ajaa 45min sinne.. en tie koska muutetaan kun kauppoja ei viel olla tehty...

Mulle saa laittaa yy:tä jos joku tahtoo kirjotella/tapailla.
Ihan tavallisia ihmisiä tässä ollaan. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 13:13 vieras nyt kirjoitti:
ai täältäkin suunnasta on täälläkin.
mistä päin tarkalleen olet? ite en tiedä mitä tämä on olisko pohjoista vai keski suomea =) savoa nyt kuitenkin

Olen siis Ylä-Savosta.

Mullekkin saa yytä laitella, jos joku vain haluaa! =) Meillä on neljä lasta, eikä suunnilleen samanikäisillä oikein vielä noita pikkuisia ole. Ollaan juuri muutettu yhdeltä pieneltä paikkakunnalta vieläkin pienemmälle paikkakunnalle. Vaikka olisi pitkänkin matkan päästä, niin tykkään kyllä kirjoitella vaikka ihan tavallisiakin kirjeitä. =)

Eipä oo mullakaan kavereita...niinku aiemmin jo kirjottelinki tänne.Löysin ystävän maaliskuussa 2006 täältä ystäväpalstalta.Odotin esikoista, ja hän odotti myös esikoistaan.
Ihminen on aivan ihana, meillä synkkas heti ja ollaan nyt sit yli vuosi tunnettu.Laitellaan, tekstareita, meilaillaan ja käydään kylässä molemminpuolin.

juuri oltiin heidän poikansa 1vuotis synttäreillä.

Jos synkkaa, ja ajatusmaailma suht samalla aaltopituudella niin varmasti löytää kaverin itselleen. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 16:43 Annette-79 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 10:23 Ria La Vida Loca kirjoitti:
eipä mullakaan ole yhtään kaveria tässä kaupungissa vaikka jo 6 vuotta täällä kengän pohjia kuluttanu.. :whistle:

Halutaan: edes se yksi hyvä ystävä Torniosta! :D

mesekavereiksi ovat jääneet kaikki täkäläisetkin tutut..

Voi hitsi ku oot kaakana :\|
Mä oon Kemistä ja en omista ajokorttia... olisin kaivannut kyläilykaveria....

:D juu kamalan kaukana. ei ole mullakaan korttia.. :whistle: