Miksen laihdu, vaikka syön 1400-1500 kaloria päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Santsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla kun oli syömisen kanssa häikkää niin söin vajaa 500 kalori päivässä,, ja paino junnas. lääkkeeksi siihen levy suklaata niin johan paino lähti laskuun. eli joskus pitää myös syödä enempi. leikkeissä ja makkaroissa on myös paljon suolaa joka kerää nestettä elimistöön, syö mielummin kunnon lihaa.

Itse laihdutan nyt painonvartijoiden pisteillä, on jääneet vanhat ohjeet jemmaan niin päätin kokeilla niillä millä sain aikanaan -20kg pois. Raskauden myötä painoa jäi ja on tullut lisääkin. Noilla pisteillä syön jotain 1200-1400kcal/päivä ja kyllä itse olen saanut painoa pois -0.5-1kg/vko, nyt.-5kg kolmessa viikossa ja itse en ihmeemmin ole liikkunut, muuta kuin norm.ulkoilut lasten kanssa. Mut lenkkeilyt ym.hikiliikunnat ovat vielä saaneet odottaa, mutta eiköhän tässä kohta lenkkipoluille startata! En oikein osaa neuvoa sinua, muuta kuin omasta kokemuksestani vuosi takaperin, jolloin kans laskin pisteitä ja paino alussa laski ja sit tuli täydellinen stoppi. 4-5vkoa paino vaan pysyi samassa, tein ties mitä ja katsoin syömiset ym.mut ei mitään. Meni hermo ja luovutin, vaikka ei ois pitänyt! Nyt päätin sitten tarttua tähän uudelleen, ja kun tiedän että tää ei ole vaan hetken huvi vaan koko elämän kestävän projekti! En halua näitä läskejä enää takas, mulla BMI jossain 40 aloittaessa.

[QUOTE="vieras";23404847]Mä en oikein tajua tuota koko säästöliekkihommaa. Tuon perusteellahan esim. keskitysleireillä tai nälänhätäalueilla ei ihmisillä pitäisi olla mitään hätää, elimistö vaan menee säästöliekille eikä kilot enää tipu (edes niiltä, joilla on ylenmäärin läskiä), kun energiansaanti jää tarpeeksi pieneksi? Toi vaan on ihan arkijärjen vastaista.[/QUOTE]

Täyttä pötyähän tuo on mutta uskokoon ken tahtoo :D Ilmeisesti tätä on haluttu markkinoida virallisena totuutena ettei kaikki friikit alkais laihduttamaan tyylillä äläsyömitään vaan luulis että se äläsyömitään ei laihduta.

Kirjotan nyt harmaana, mutta jos ap haluat viestitellä, niin rekisteröidy ja laita tähän ketjuun nimimerkilläsi viestiä, niin lähten sulla yv:tä :)
Mutta siis, mulla pituutta 156cm, painoa oli helmikuussa 122kg, nyt 115kg. Karppaamalla lähtenyt, ja olo on ihan loistava. En oo ennen oikeestaan edes yrittänyt laihduttaa, koska tiedän, että mulla ei onnistuisi tuollaset kaloreiden laskemiset ja kaikki pitäis olla mahdollisimman kevyttä ja syödä usein ja pieniä annoksia, jaadijaadijaa.... Ei oo mulle tarkoitettuja juttuja.
Helmikuussa siis aloitin karppauksen, ja voin kyllä ihan oikeasti todellakin suositella. Ensinnäkin, ei tarvi laskea kaloreita ja muita. (Tosin mä oon laskenut hiilarit, rasvat ja protskut alkuun, jotta tiedän ihan konkreettisesti, mitä on ok syödä) Suurin syy sille, miksi aloitin karppauksen, oli se, että pääsisin eroon jatkuvasta himosta kaikkeen. Join aikaisemmin tosi paljon limuja, litrankin päivässä ja yli. Lisäksi suklaa kuului jokaiseen päivään, vähitään pari patukkaa iltaisin.
Ja kyllä, pääsin eroon, helposti. Toki välillä tulee vieläkin olo, että tekee mieli jotain hyvää, mutta sitten vaan kermavaahtoa mustikoilla tai pala tummaa suklaata.
Oikeasti, kokeile ainakin. Älä kokeile viikkoa tai kahta, se ei välttämättä tee sulle vielä yhtään mitään. Koita alkuun kuukausi, jatka toisella kuukaudella. Mullakaan ei painolle tapahtunut mitään ensimmäisen 2-3 viikon aikana, mutta sen jälkeen se onkin mennyt hienosti alas. Ja olo on todellakin paljon parempi. Mä nukun paljon sikeämmin kuin ennen, olen virkeämpi, iloisempi, ja jaksan paremmin.

Meni hermot ja sen kyllä huoma.. Minäkin käynb joskuis uimassa jsa uin 45minsa aina kerralla, mut läslki nykysin vaan oon (ennen olin laihA) eIKÄ HAJUAKAAN MITEN LAIHduttasin.
(Jalat on nykyisin on aina kipeenä, ollut nyt muutravan viikon)

Meni hermot ja sen kyllä huoma.. Minäkin käynb joskuis uimassa jsa uin 45minsa aina kerralla, mut läslki nykysin vaan oon (ennen olin laihA) eIKÄ HAJUAKAAN MITEN LAIHduttasin.
(Jalat on nykyisin on aina kipeenä, ollut nyt muutravan viikon)

Toi säästöliekkihomma on aivan puppua, anteex vaan. Väitän että aika moni ylipainoinen syö liikaa, ei liian vähän - ja sitä kalorimäärää ei oikeasti voi tietää mututuntumalla. Jos on ennen syönyt jättiannoksia ja sitten vähentää normaaliannoksiin, ei siitä vielä kummoista kalorivajetta synny.

Karppaus toimii yleensä, vaan ei kaikilla. Ylipäänsä tähän hommaan ei mitään viisastenkiveä ole, joka ihan jokaisella ihan joka tilanteessa pätee. Paitsi: syö vähemmän kuin kulutat. Siinä on vaan se huono puoli, että yksikään kaupallinen toimija ei siitä hyödy - siispä teille tuputetaan pisteitä, sitäsuntätä dieettiä, allia, nutrilettiä, vaikka mitä.

Yhteistyössä