Samaa ihmettelen.. Eikö vanhempi lapsi koe silloin tulevansa syrjäytetyksi kun on päivät hoidossa, vaikka äiti on vauvan kanssa kotona..?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja niina:siis jos lapsi on ennen vauvan syntymääkin ollu hoidossa niin sitten ymmärrän sen täysin
Alkuperäinen kirjoittaja esim:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:rauhasta en tiedä mutta usein kai isomman lapsen hoitoa jatketaan ettei hoitopaikka menisi?
Näin mäkin olen ymmärtänyt. Harvinaista on, että jos lapsi on ollut kotihoidossa, niin vauvan synnyttyä laitetaan vanhempi lapsi hoitoon. Yleensä lapsi on jo hoidossa eikä oteta kotihoitoon.
Niin no, miks EI oteta takaisin kotihoitoon? Laiskuttaa sitä mieltä olen.
Lapsi on tottunut hoitoon ja siellä on kaverit. Lapselle on vihdoin saatu paikka lähipäiväkotiin. Jos lapsi otettaisiin pois hoidosta, paikan menettää. Silloin voisi lapsen joutua viemään hoitoon vaikka toiselle puolen kaupunkia (ja vauvan taas toiselle puolen). Eli ajatellaan jo aikaa kotiäitiyden jälkeen.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:aika kuivaa elämää, jos et pysty olemaan lapselles läsnä, se ei kato sen enempää virikkeitä tarvitse kuin äidin ja jotain tekemistä. Että sä tunnet lapses ja höpön höpö. Kysys joltain kasvatusalan ammattilaiselta, mitä sen lapsen päässä pyörii. Vai ootko lastenpsykologi...
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:mä laitoin siksi, että halusin edes päivät keskittyä siihen ihanaan, uuteen vauvaan.enkä kadu.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:rauhasta en tiedä mutta usein kai isomman lapsen hoitoa jatketaan ettei hoitopaikka menisi?
Näin mäkin olen ymmärtänyt. Harvinaista on, että jos lapsi on ollut kotihoidossa, niin vauvan synnyttyä laitetaan vanhempi lapsi hoitoon. Yleensä lapsi on jo hoidossa eikä oteta kotihoitoon.
Niin no, miks EI oteta takaisin kotihoitoon? Laiskuttaa sitä mieltä olen.
Ihan suoraan sanottuna se olis mun näkökulmasta suurempi rangaistus lapselle kuin se, että saa jatkaa tuttua rutiinia, josta tykkää ja nähdä kavereita.Lapset on erilaisia (ilmeisestikin :saint: ) ja se hoito ei ole kaikista lapsista ihan hirveetä.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:mä laitoin siksi, että halusin edes päivät keskittyä siihen ihanaan, uuteen vauvaan.enkä kadu.
niin uuteen, kun ei vanha kelvannut. Siis tää on ihan hirveetä luettavaa. Toivottavasti et ole sanonut tätä vanhemman lapsen aikana ikinä ääneen. Sietäisit hävetä ja kunnolla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja niina:siis jos lapsi on ennen vauvan syntymääkin ollu hoidossa niin sitten ymmärrän sen täysin
Luuletko, ettei lapsi koe hylkäämistä kun äiti jää vauvan kanssa kotiin?
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:Alkuperäinen kirjoittaja ap:aika kuivaa elämää, jos et pysty olemaan lapselles läsnä, se ei kato sen enempää virikkeitä tarvitse kuin äidin ja jotain tekemistä. Että sä tunnet lapses ja höpön höpö. Kysys joltain kasvatusalan ammattilaiselta, mitä sen lapsen päässä pyörii. Vai ootko lastenpsykologi...
Hei ihan oikeesti sä et voi tulla mulle väittämään, et tunnet mun lapsen paremmin kuin mä.Sä et todellakaan tiiä, mitä mun lapsi tarvii ja mitä se saa. Montakos kertaa oot sen nähnyt/tavannut? =)
Ei, mä en jaksa suuttua tästä enkä provosoitua, vaikka sitä asioiden ilmaisutavallasi haet. =) Kiukuttele niin paljon kuin tahdot, mä oon silti edelleen ihan satavarmasti enemmän oikeassa siinä, mitä mun lapseni hoitoon ja elämään tulee kuin sä.
Senkus pidät mua lapseni hylkääjänä, ei hetkauta mua yhtään. =)
Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:Miten te hyvät ihmiset aina jaksatte "miettiä" (keksin kyllä paremminkin tätä toimintaa kuvaavan sanan) muiden perheiden ratkaisuja?
nimimerkillä: mietin vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:Miten te hyvät ihmiset aina jaksatte "miettiä" (keksin kyllä paremminkin tätä toimintaa kuvaavan sanan) muiden perheiden ratkaisuja?
nimimerkillä: mietin vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Lapsihan oppii sopeutumaan, mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi lapselle parasta.
Alkuperäinen kirjoittaja riidankylväjä:Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:mä laitoin siksi, että halusin edes päivät keskittyä siihen ihanaan, uuteen vauvaan.enkä kadu.
niin uuteen, kun ei vanha kelvannut. Siis tää on ihan hirveetä luettavaa. Toivottavasti et ole sanonut tätä vanhemman lapsen aikana ikinä ääneen. Sietäisit hävetä ja kunnolla.
no tää tuli mullekkin ekana mieleen..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:minun mielestä yli 2 vuotias kaipaa ehdottomasti leikkikavereita..
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Lapsihan oppii sopeutumaan, mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi lapselle parasta.
Sä oot ihanan yksioikoinen.
Kuule. Mun lapsi ei TODELLAKAAN inhoa hoitoon menemistä. Se tykkää siitä, sen näkee ihan koko tytön käytöksestä ja olemuksesta. Asia olis eri, jos sen sinne joka aamu veisin ja tyttö vääntäis itkua.
Mutta kun ei. Tyttö tykkää siitä ja niin pitkään kuin niin on, kotiinjääminen ens keväänä olis enemmän rangaistus kuin pelastus.
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:siis varmaankin sen takia ei oteta kotihoitoon ettei se tuttu hoitopaikka menisi jollekkin muulle. sinne jää kaverit ja vajaan vuoden päästä pitäis sit hakea uutta paikkaa.