Miksi aina tulee mieleen, että noin alle 25v:n lapsi olisi vahinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä ap:n kannattaisi vähän laajentaa ajatusmaailmaansa, vaikka ihan tietoisesti. 17-vuotiaan raskaus voi olla suunniteltu ja 31-vuotiaan raskaus vahinko, vaikka ulkopuoliset mitä luulottelisi. Esimerkiksi 24-vuotias on jo kaikin puolin ihan aikuinen.

Kummallisinta minusta on se, että olen 24v ja saanut 4 keskenmenoa ja tämän neljännen km:n jälkeen työkaverini kysyy: "ovatko nämä raskautesi vahinkoja?". Vastasin hänelle vain, että tuskinpa kukaan neljää kertaa tahallaan raskaaksi hankkiutuu...

Mä sain likan ollessani 24 enkä pidä itteäni yhtään liian nuorena. Lapsi oli täysin suunniteltu ja mä olin valmis lapsen saamaan.

En mäkään ole vahinko vaikka äiti just ehti täyttää 19, kun mut sai.

Mä soitin esikoisesta neuvolaan testin tehtyäni (olin 19v, täytin odotus aikana 20v), mulle tuli jotenkin hölmö olo, kun neuvolan täti puhelimessa kysyi, onko toivottu vai haluatko keskeytyksen. Kysyi jotenkin niin suoraa.

Ihan toivottu oli, ei vahinko. Toinen lapsi syntyi esikoisen ollessa 1v4kk

Olisko sillä mitään tekemistä asian kanssa kun synnyttäjien keski-ikä on nykyään varmaan jo 30v?
Yhä vanhempana saadaan vauvoja nykysellään.

Mä en muiden vahingoista tiedä, mutta jos mä oisin tullu raskaaksi alle 30v niin se ois ollut vahinko.

No jaa... Mä en ajattele että lapset olis vahinkoja vain iän takia... Sitä paitsi musta joku 20v on aika normaali ikä saada lapsia
Enemmänki kattosin elämäntilannetta...

Jos takana melko tuore parisuhde (kaiken maailman on-off suhteet yms.) tai epämääräset suhdekuviot, railakas elämäntyyli tai muuta vastaavaa niin sillon saatan ajatella ettei tainnu olla ihan suunniteltu

Miettikäähän MITÄ ITSE HALUATTE TEHDÄ ELÄMÄSSÄ eli matkustella Italiassa tai Nykissä tai L.A:ssa, tai opiskella ilman pakkotyötä/soskua ja rauhottua arkena ilman sekopäätä eksää. Itse itäsuomalaisesta duunarighetosta lähtösinä voin sanoa että se on tosi nuorena valitta va tai sitten tapeltava opiskelun ja raskautumisen välillä. Siellä ei porukat, lapsipoikakaverit ja sen porukat saati sukulaiset pysty auttaa kun itse kierivät velka-tukiais-känni-parisuhderiita -paskassa.

Mulle ei kyllä tule mieleen että vahinkoja olisi, tunnen niin monia alle 25v joilla on 4-5 lasta, joten en usko että samoille ihmisille sattuisi vahinkoja noin usein noin lyhyellä aikavälillä.

No multa on kysytty ihan suoraan kun 1v 2kk vanhan tytön kanssa liikun maha pystyssä, että no tuon toisen on PAKKO olla vahinko kun niin pian toinen tulee... laskettu aika siis muutaman viikon päästä. Ja itse täytän kuukauden päästä 26 ja sitten hoetaan että on se hyvä tehä lapset TOSI nuorena... kun ei siis ikää tiedetä, näytän vaan niin nuorelta :) ja olen myös kuullut, että lapsihan sä oot vielä itekki. Niimpä niin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei paree loukkaantua:
noi neuvolakysymykset kysytään ihan kaikilta iästä riippumatta. tottakai ne kuullostelee millä mielellä äiti on odotuksesta.

Ei meillä vaan mitään tommosia kysytty, ikää 21v(ekan neuvolan aikaan vielä 20v)

Yhteistyössä