Miksi äiti itkee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ovenia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ovenia

Uusi jäsen
06.01.2009
27
0
1
Kysyi eilen meidän tyttö.Siinä sitten koittaa selittää että äideilläkin on välillä paha mieli.Miten olette muut kertoneet lapselle jos on vanhemmalla paha olla vai ettekö itke ollenkaan lapsen edessä?

jos on itkettänyt niin kyllä itken, ja selitän sitten mikä itkettää... tietenkin "lapsen kielellä", kaikkea ei voi nyt alkaa selittää pienile eikä isommillekaan lapsille... sitten vaan sanon että
-"äitillä on nyt paha-mieli, aikuisiakin voi itkettää samalla tavalla kuin lapsia, silloin kun itkettää saa itkeä aikuiset ja lapset" KYSELYT loppuvat aina tuohon...

Musta tuntu että tyttö eilen meni ihan sekaisin kun huomasi että itken.Koitin eka piilotella pahaa mieltäni mutta sitten purskahdin.
Kovasti koitti hoivailla ja kysellä mikä äidillä on. :'(

Mä olen sanonut, että mulla on masu pipi. Ihan selvästi lapsilla helpottaa, kun on joku konkreettinen vaiva ja alkavat hoitamaan sitten äidin masua. Kummasti usein käy niin, että mullakin se itku loppuu ja alkaa naurattamaan, kun lapset hoitavat minua mitä merkillisimmillä tavoilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen sanonut, että mulla on masu pipi. Ihan selvästi lapsilla helpottaa, kun on joku konkreettinen vaiva ja alkavat hoitamaan sitten äidin masua. Kummasti usein käy niin, että mullakin se itku loppuu ja alkaa naurattamaan, kun lapset hoitavat minua mitä merkillisimmillä tavoilla :)

Meillä myös näin.Joskus tosin oon sanonut että äidillä on pahamieli.Yritän kyllä olla itkemättä "liikaa",ettei lasta alkais ahdistamaan..

Yhteistyössä