Miksi äitiysvaatteet on niin hemmetin rumia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi kuvotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23508441]Ai ei mitään samaa? Värikäs printtikuva. Ja tyyli ei ole sama, yllättäen, kun on löysempi paita, joka mahtuu myös raskaana olevalle.[/QUOTE]

No eihän se ole ollenkaan sama, jos toisessa kuvassa on niukka perust-paita jossa on bändilogo ja toisessa 80- lukutyylinen mekko.

Minun on jotenkin vaikea ymmärtää, että joku on niin tarkka tyylistään, ettei missään tilanteessa voisi laittaa päälleen esim tällaista:

http://files.hm.com/media/products/A01/DXLA01_77162_09090_00_8736.jpg

Tuohonhan voi lisätä liivin, jakun, boleron, neuletakin, koruja, vyön, huivin jne.

[QUOTE="vieras";23508508]No eihän se ole ollenkaan sama, jos toisessa kuvassa on niukka perust-paita jossa on bändilogo ja toisessa 80- lukutyylinen mekko.[/QUOTE]

Niin no, se nyt vain on fakta, että niukka perust-paita ei mahdu raskaanaolevalle. Pakko sen on olla malliltaan löysempi. Tai sitten pitää vain ostaa tarpeeksi iso niukka perust-paita, jos sen on oltava se niukka perust-paita.

AP, jos olet normaalipainoinen, niin pystyt kyllä olemaan koko raskauden tavallisissa vaatteissa, joissa on niitä ihquja yksityiskohtia ja syvään uurreettua sexyä kaula-aukkoa.

Jos olet plösö, tai kun sellaiseksi tulet, niin sitten on tyytyminen muihin.

Onko esim. Seraphinen vaatteet rumia? Ei musta.

Iso vatsahan nyt korostuu ihan ilman korostamista, ja korostamiseksi lasken vatsan päälle tulevat rusetit ym muut hirvitykset.Erityisesti kauhistutti sellainen paituli mis mahan kohdal pitkittäin railo,,kätevää ehkä siin milees et maha mahtuu kasvaan mukana, mut....HYI..

Tunnen silti löytneeni tyylikkäitä ja kivoja vaatteita kaikissa kolmes raskaudessani.
Sen sijaan raskauksien jälkeen ei meinaa löytyä vaatetta, lähinnä paidat ja takit on sellasii mitä ei löydy.
Suunnittelijat tuntuu luulevan et jos ihminen omaa isot rinnat, niin muukin kroppa on täynnä läskii.Jos paita/takki istuu rinnoista, nii se o muuten ku säkki ois pääl.
Sit taas jos haluu et takki istuu vyötärölt, nii napit/vetskari ei mee rintojen kohdalt kii.
Jää kauppaan ny muodis olevat ja niin ihanat takit:/

[QUOTE="vieras";23508526]Tämä voisi oll aihan kiva ilman tuota printtiä. Mutta miksi malli on noin kittana, että menee just ja just mahan yli? Yhtä hyvin voin repiä jonkin tavallisen hupparin mahan päälle. istuvien vaatteiden löytäminen on tosi hankalaa raskaana.[/QUOTE]

mIKSET SIT KÄYTTÄIS TAVALLISIA HIUKAN PITEMMÄN MALLISIA HUPPAREITA?
oho jäi caps lock päälle.

[QUOTE="harmaa";23508660]mIKSET SIT KÄYTTÄIS TAVALLISIA HIUKAN PITEMMÄN MALLISIA HUPPAREITA?
oho jäi caps lock päälle.[/QUOTE]

Koska ne ei mahdu mahan kohdalta kiinni.

Eihän se pointti tässä ollutkaan se, että mistä löytyisi, vaan se, että miksi ylipäätään äitiysvaatteet suunnitellaan niin erillään normaalivaatemaailmasta. Värit eivät todellakaan ole tämän hetken muotia, vaan jotain ihan muuta. Samoin mallit on todella omituisia. Olisi mukava käyttää normaalinnäköisiä vaatteita jotka kuitenkin sopisivat päälle, ei erityisesti korostaa raskautta käyttämällä äitiyskaapuja. Varsinkin jos on hoikka, on hankala käyttää niitä tavallisia vaatteita raskausaikana, kun mahan kohdalta paidat ei mene päälle, mutta jos otat isomman koon, hihat ja yläosa muutenkin on ihan muodottoman suuret. Tämä ei ole ensimminen raskauteni, eli en ole ongelman edessä ensimmäistä kertaa, vaan tuntuu olevan ihan vuosi kausia sama meininki.

Kyllä minä olen löytänyt tyyliin sopivia vaatteita raskausaikanakin. Valitsin Hennesiltä parit äitiyshousut ja pari toppia, muuten mennään tavisvaatteilla. Jopa omat farkut on mulla edelleen käytössä enkä koe tämän olevan niin hankalaa. Pitkiä toppeja ja tunikoita löytyy edelleen, kirppikseltäkin saa jos jaksaa etsiä.

En tosiaan suostu minäkään jämähtämään mihinkään verkkarilinjalle siksi, että olen raskaana. Hyi olkoon.

[QUOTE="vieras";23508706]Koska ne ei mahdu mahan kohdalta kiinni.

Eihän se pointti tässä ollutkaan se, että mistä löytyisi, vaan se, että miksi ylipäätään äitiysvaatteet suunnitellaan niin erillään normaalivaatemaailmasta. Värit eivät todellakaan ole tämän hetken muotia, vaan jotain ihan muuta. Samoin mallit on todella omituisia. Olisi mukava käyttää normaalinnäköisiä vaatteita jotka kuitenkin sopisivat päälle, ei erityisesti korostaa raskautta käyttämällä äitiyskaapuja. Varsinkin jos on hoikka, on hankala käyttää niitä tavallisia vaatteita raskausaikana, kun mahan kohdalta paidat ei mene päälle, mutta jos otat isomman koon, hihat ja yläosa muutenkin on ihan muodottoman suuret. Tämä ei ole ensimminen raskauteni, eli en ole ongelman edessä ensimmäistä kertaa, vaan tuntuu olevan ihan vuosi kausia sama meininki.[/QUOTE]

Mä ostin tähän viimesimpään raskauteen ihan ONLYsta huppareita,t-paitoja ja toppeja, niist pitkänmallisista ei tarvinnut edes ottaa kokoo isompaa.Riitti et otti omaa kokoo, joistain huppareist otin pienempää, et sain lyhkäsemmän hupparin.
Löytyi niin printtii ku väriäkin.

Jos tahtoo et paita ei mene mahaa myöden, niin sit on kait vaan pakko ostaa niit järkky-telttoja.

Tuollaisia Rolling Stones -printtipaitoja ei sen takia ole äitiysmallistoissa, että ajatellaan, että äidiksi tulevat aikuiset naiset, eivät teinit, joilel kyseiset paidat on tarkoitettu. Nyt joku tulee haukkumaan mummoksi, mutta väitän näyttäväni ihan oman ikäiseltäni ja pukeutuvani sen mukaan (26v.). Tuollaiset printtipaidat jäivät kymmenen vuotta sitten lapsuusmuistoksi.

Ja en kyllä kanssa tajua sitä, että omasta tyylistä ei haluttaisi joustaa ollenkaan, vaikka vartalotyyppi muuttuu täysin. Opetelkaa pukeutumaan kropan mukaan!

Tuollaisia Rolling Stones -printtipaitoja ei sen takia ole äitiysmallistoissa, että ajatellaan, että äidiksi tulevat aikuiset naiset, eivät teinit, joilel kyseiset paidat on tarkoitettu. Nyt joku tulee haukkumaan mummoksi, mutta väitän näyttäväni ihan oman ikäiseltäni ja pukeutuvani sen mukaan (26v.). Tuollaiset printtipaidat jäivät kymmenen vuotta sitten lapsuusmuistoksi.

Ja en kyllä kanssa tajua sitä, että omasta tyylistä ei haluttaisi joustaa ollenkaan, vaikka vartalotyyppi muuttuu täysin. Opetelkaa pukeutumaan kropan mukaan!

No näin juuri. Sitä omaa tyyliäkin pystyy kuitenkin aika tavalla ilmentämään koruilla, huiveilla, kengillä jne. Monissä äitiysmallistoissa näyttäisi olevan sellaista "tasapaksua" peruskamaa, yksivärisiä toppeja, joiden ajattelisi sopivan useammalle, mutta tietysti joukosta löytyy niitä jotka eivät mitenkään missäään elämäntilanteessa suostu laittamaan yksiväristä paitaa päälleen..

Mä pärjäsin yksillä äitiyshousuilla ja pareilla collegegousuilla, parilla masutuubilla ja paidoilla joita käytin ennen raskauttakin. Paitani ovat enimmäkseen ihonmyötäisiä, mutta joustavia. :) Yhden äitiyspaidan ostin, muttei sitä tullut käytettyä. Talvitakkina käytin karmeeta mieheni laskettelutakkia, jota ei onneksi useata kuukautta tarvinut pitää.
Omia normifarkkuja pidin niin pitkään kuin ne kuminauhan avulla pysyivät yllä. Laitoin siis kumilenkillä kiinni sen napin niin, että tuli tilaa vatsalle. Pitkä paita sitten peitti auki jäävän vetskarin. :D

Minä kyllä muuten löytäisi mieluisia noista äitiysvaatemallistoista, mutta väreistä kyllä purnaisin minäkin. Miksi suurin osa on mustaa? Ja jos ei ole mustaa niin sitten harmaat, beigeä tai valkoista mustilla, harmailla tai beigeillä kuvioilla. Värejä kaipaisin. Enkä kyllä minäkään ole niiden hörhelöiden ystävä.

Äitiysvaatteet ovat rumia nykyään, oletteko katsoneet esim. Missy Momin vaatekuvia? Kaikki paidat laskeutuvat rumasti eivätkä paljasta kurveja. Käyttäkää rohkeasti tiukkoja trikoopaitoja ja nauttikaa mahastanne! Teltat ovat out!

Mä ostin ihan tavallisia joustavia paitoja vähän isommassa koossa kuin yleensä, ja hyvin meni mahankin yli. Mamaliciusilla oli jotain kivoja t-paitoja, mutta pääasiassa sen merkin värimaailma oli musta ruma ainakin viime kesän/syksyn/talven osalta, jotain luumun värisiä ja tummansinisiä paitoja lähinnä löytyi.

En oikein ymmärrä näitä viestejä. Mulla on rv 30 menossa, sf-mitta on 28 ja kyllä mulle mahtuu yläosista ihan normaalit vaatteet päälle. Ei nyt toki joka ikinen vaate, mutta varmaan puolet mun normipaidoista on ihan ok. Lähinnä pituutta pitää olla riittävästi, että peittää mahan, mitään masutuubejakaan mulla ei ole. Edellisessäkään raskaudessa mulla ei ollut yhtään mammamalliston yläosaa. Kaupathan on täynnä vaatteita, joissa on leikkaus rintojen alla ja väljyyttä. Ostan mieluummin muutaman sellaisen ja käytän jatkossakin.

Alaosia on molemmissa raskauksissa ollut käytössä 3, siis työkäytössä. Farkut, mustat siistit housut ja hame. Puoleen väliin raskautta on mahtunut myös normaalit matalavyötäröhousuni. Koti/ulkoilukäyttöön yhdet rennot H&M mammahousut sekä normaaleja olohousuja. Ehkä shortsit joutuu ostamaan helteille, katsotaan.

Mekon ostin juuri Espritiltä, normaalimallistoa, mutta sopiva leikkaus, joten menee raskauden loppuun ja varmasti monta vuotta sen jälkeenkin.

Takit on olleet normaalimallistoa, A-linjaisia tai muuten väljiä malleja.

Uusimmat

Yhteistyössä