Miksi asunnonvaihto ahdistaa ja pelottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Löydettiin miehen kanssa ihana omakotitalo, juuri meille sopiva, ja nyt kun asiat pikku hiljaa menevät eteenpäin, iskee kauhea ahdistus. Asumme tällä hetkellä kerrostaloasunnossa, joka on meidän ensimmäinen oma asunto. Emme siis ole ennen käyneet läpi tätä asunnonvaihtoruljanssia. Olemme haaveilleet jo pitkään omakotitaloon muuttamisesta ja tämä nykyinen asunto ärsyttää päivä päivältä enemmän, vaikka hyvässä kunnossa tämäkin on ja oman maun mukaan rempattu.

Nyt sitten tulee koko ajan erilaisia ajatuksia päähän, kuten että "ei kai tämä nykyinen nyt niin paha olekaan" tai "entä jos me ei tykätäkään yhtään asua omakotitalossa" tai "entä jos siihen tulee heti jokin iso ja paljon rahaa vaativa remontti". Asuntolainan lisääntyminen myös huolestuttaa, vaikka ei sitä olisi sittenkään kuin n. 100 000 e, mikä on hyvin pieni summa verrattuna niihin lainoihin, joita ihmiset tuntuu ottavan...

Onko tämä jotain ihan normaalia pelkoa ison muutoksen edellä vai yrittääkö mun mieli jotenkin kertoa mulle, että ei tämä sittenkään ole hyvä ajatus?! :D Talossa olisi paljon hyviä puolia, mutta silti joitakin sellaisia, mistä meillä ei ole kokemusta (kuten sähkölämmitys, entä jos se viekin kaikki meidän rahat?!?). Nykyinen asunto sen sijaan on ihan ok, mutta silti haluaisin muualle. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Onko asunnonvaihto ikinä sellaista, että se EI aiheuttaisi huolta ja murhetta? Miten te muut ihmiset olette selvinneet tällaisesta "helvetistä"? :D

Mulla oli samanlaisia tunteita. Valitetavasti mun kohdalla ne tarkoitti vain sitä, että omakotitaloasuminen ei sopinut meille... syystä tai toisesta. Aika pian laitettiin talo myyntiin. :( Suurin asia tuossa ahdistuksessa oli asuinympäristön muuttuminen.

No kannattaisi miettiä miksi todellisuudessa haluaa muuttaa. Onko se vain vaihtelun kaipuuta, elämän muutoksen kaipuuta vai mitä sillä muutolla haetaan? Elämähän ei muuton vuoksi juurikaan muutu koska elämä seuraa mukanasi vain ympäristö muuttuu. Joten kannattaa funtsia mitä muutoksia itse asiassa elämäänsä haluaakaan.

No sinuna ajattelisin ettei siinä seuraavassakaan tarvi loppuikää asua. Jos sähklämmitys vie kaikki rahat, niin ei kun asunto myyntiin.

Mutta kyllähän asunnonvaihtoon liittyy aina monenlaiia tunteita. Mulla on aina "luopumisentuska" edellisestä asunnosta.

No kannattaisi miettiä miksi todellisuudessa haluaa muuttaa. Onko se vain vaihtelun kaipuuta, elämän muutoksen kaipuuta vai mitä sillä muutolla haetaan? Elämähän ei muuton vuoksi juurikaan muutu koska elämä seuraa mukanasi vain ympäristö muuttuu. Joten kannattaa funtsia mitä muutoksia itse asiassa elämäänsä haluaakaan.
Mä haluisin muuttaa,täällä asuu juoppoja mamuja ym. Tupakka haisee koko talossa.

Yhteistyössä