Miksi ei hienossa ravintolassa saisi juoda maitoa?:O Sehän kuuluu suomalaiseen ruokapöytään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmettelin Mummeliisan murhauttaja-hommentteja siinä poistetussa Hesari-ketjussa. Nyt luettuani hänen juttujaan tästä ketjusta, minua vähän karmii.

Minulla on ollut jonkinlainen viha-rakkaussuhde Mummeliisaan. Olen pitänyt häntä erittäin älykkäänä ja näkökulmiaan asioihin usein virkistävän erilaisina. Toisaalta hänen ylimielisyytensä ja piiloilkeilynsä on ärsyttänyt.

Tässä ketjussa vaikuttaa kuitenkin, että Mummeliisan mielenterveys on nyt jostain syystä järkkynyt. Hän jotenkin sekoittaa asiat - että kaikki "vieraat" ovat yksi ja sama henkilö... Kenties jopa tuo menneisyyden henkilö, joka tilasi maitoa siinä seurueessa, jonka jäsen sitten kuoli tapaturmaisesti.

Mitäköhän Mummeliisalle oikeasti kuuluu?

Tunsin Mummeliisan joskus. Nyt olen seurannut blogia ja tätä palstaa ehkä vuoden. Mielestäni hänen kirjoitteluistaan paistaa pettymys hänen omaan elämäänsä. Sikäli tunnen myötätuntoa häntä kohtaan,mutta tuo ilkeily ja jatkuva valehtelu itsensä korostamiseksi on ikävää ja rasittavaa.

Kyllä ymmärrän miestäsi. Olisi minuakin hävettänyt. En edes tapaisi toista kertaa ihmistä jolla on noin alkeelliset tavat. Koti ja kotiruoka on ihan eri asia. Huhhuh.

Hei jäikö huomaamatta, että apn mies ehdotti vettä tai kivennäisvettä vaimolleen? Että seurueessa kukaan muu -edes muiden lapset- eivät juoneet maitoa, kuin ap joka lapsilleen maidot tilasi myös? Että maljakin nostettiin? Jotenkin tuosta päättelisi, että seurueessa oli tarkoitus myös lapsille näyttää kuinka käyttäydytään hienommassa ravintolassa.
Olenko ainoa, jonka mielestä juntti ja etiketin tuntematon oli AP:n mies? Etikettihän koskee kohteliaisuus- ja käytössääntöjä. Tuollaisella käytöksellä ja asian esiin nostamisella juurikin tuo mies toimi väärin.

Se, mitä ruokaa ja juomaa ravintolassa "saa" tilata, ei todellakaan ole osa etikettiä, vaan kysymys on ravintolan kyvystä palvella ja huomioida asiakas. Mun mielestä AP olisi saanut tilata vaikka mansikkamehua, ja se ei olisi ollut etikettivirhe. Se, että joku alkaa siitä huomautella, taas on paha etikettivirhe.

Useinhan mielletään, että esim. pihvin kanssa "pitää" juoda punaviiniä. Jos joku tykkääkin valkoviinistä, se on muka etikettivirhe! No ei todellakaan pidä juoda punaviiniä, ja valkoviinin juominen ei ole etikettivirhe. Usein punaviinin ajatellaan täydentävän ja korostavan lihan makua, miksi usein niiden mielletään kuuluvan yhteen. Punaviini aiheuttaa kuitenkin monille migreeniä, kaikki eivät todellakaan saata sitä edes juoda (itse en taas voi yökkimättä juoda valkoviiniä). Usein ravintoloilla on suoraan suositella esim. jotain Chardonnay-valkoviiniä, joka myös sopii hyvin pihvin kanssa.

Yhteistyössä