Miksi ei kaikilta mene lapsivedet itsekseen? Turhia pohdintoja tylsyydessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdiskelija

Vieras
Itsellä takana kaksi synnytystä ja kummassakin kätilö puhkaisi kalvot. Vasta sen jälkeen alkoi tapahtumaan kunnolla. Sama juttu kaikkien sukuni naisten kohdalla. Vedet eivät ole menneet itsestään. Mistä siis johtuu että joillakin menee itsestään ja toisilla ei?

Ja turhaakin turhempi kysymys,jos vedet menevät vaikka kaupassa tai kahvilassa niin miten toimitaan? Lähdetään vain menemään sairaalaan heti?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Jatkokysymys... Mulla puhkastiin kalvot ennen ponnistusvaihetta. Entä jos niitä ei olis puhkastu, olisko mun lapsi syntynyt niissä kalvoissa niin kuin jotkut eläimet? :x :D

Kai ne siinä metakassa repeäisi.

Toisilla vaan on vahvemmat kalvot? En tiiä. Itselläni on myös kolmesti puhkaistu salissa kalvot, kun taas siskoni synnytykset alkaneet vesien menolla. Jännä juttu :xmas:

Jos vedet menee ihmisten ilmoilla, niin ei ole mikään tulipalokiire sairaalaan, voi käydä kotona vaihtamassa vaatteet ja hakemassa kamat JOS vauva on kiinnittynyt. Jos vauva ei ole kiinnittynyt, niin pitäisi kai lyödä makuulleen ja mennä lanssilla ettei napanuora luiskahda. *korjatkaa jos olen väärässä*

Jaa-a, mulla on kaks kertaa mennyt vedet ja sit synnytys käynnistynyt parin vuorokauden sisällä ja kahdesti kalvot on puhkaistu synnytyssalissa että en tiedä mistä on sit kiinni...

Jos vedet menee niin eiköhän siinä kannattais aika pian lähteä sairaalaan päin, hiukan ois kamalaa kun menis jossain just kaupassa :D

Jatkokysymys... Mulla puhkastiin kalvot ennen ponnistusvaihetta. Entä jos niitä ei olis puhkastu, olisko mun lapsi syntynyt niissä kalvoissa niin kuin jotkut eläimet? :x :D

Mä aloin ponnistelemaan ennen kuin kalvot oli edes puhjenneet ja jos olisi ollut vähemmän vettä niin ehkä olisin lapsen synnyttänyt kalvoineen?
Jossain sanotaan jos lapsi syntyy kalvon kanssa, hän tulee olemaan elämässään onnekas

Kyllä sillä laillakin joskus lapsia syntyy, mutta harvinaista se on. :D Ne puhkaistaan sitten kun pää on syntynyt. Kai. :p Ap:lle sanoisin että siihen ei kai mitään syytä ole, miksi jollain vedet menee, toisilla taas ei. Synnytyksen aikana ne puhkaistaan tavallisesti siksi, että synnytys etenee nopeammin. Ja jos lapsivesi menee missä tahansa, oli se sitten kotona tai kahvilassa, niin yleensä ei ole mikään tulipalokiire sairaalaan.

Mulla puhkes kuopuksen synnytyksessä just kun aloin ponnistaan ja sitten kuopus syntyi kalvot päässä..joksikin hunnuksi ne kätilöt sitä sanoi. Mutta ei sit muuten ollut niitä missään.

kolmesta menny veet ja aina yöllä. oon heränny tunteeseen et nyt jotain tulee ja pompannu sängystä pois, nii ovat onneks tulleet lattialle. Viimesestä pomppauksesta mies luuli et putosin sängystä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
:o Siis lapsi voi ihan oikeesti syntyä niissä kalvoissa?

Emänhän pitää sitten syödä ne. :xmas:

Juu, pitää, kannattaa varata haarukka ja veitsi synnärille mukaan. :D

Eikös joissaki kulttureissa syödä istukka :) tai uskonnoissa? Kaipa ne kalvot menis siinä sivussa sitte :x

Kaverilla oli menny isossa marketissa kassalla vedet, kassa kuulutti siivoojaa kuulema ja miehensä oli maksanu ostokset, sitte hyvässä järjestyksessä vartijan saattamana autoon :D Vartija oli siis tullu vaan avuksi, kaveri oli meinannu pökrätä häpeästä... :D

En nyt jaksa syvällisemmin käydä tätä pohtimaan, mutta aatteles mun kaksossynnytystä. Ekasta meni vedet ja toiselta jouduttiin kalvot vielä puhkasemaan ;) Musta se oli ihan luonnollista, eka tavallaan määräsi tahdin.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Kaverilla oli menny isossa marketissa kassalla vedet, kassa kuulutti siivoojaa kuulema ja miehensä oli maksanu ostokset, sitte hyvässä järjestyksessä vartijan saattamana autoon :D Vartija oli siis tullu vaan avuksi, kaveri oli meinannu pökrätä häpeästä... :D

Ei kai siinä hävetä tartte! Myönnän kyllä, että itelläkin käynyt mielessä, et mitä jos... Yks tuttu oli myyjänä kun lapsi päätti syntyä hieman etuajassa. Joten sinne kaupan lattiallehan ne vedet tuli ;) ja jäi vielä työpäivä kesken.

Yhteistyössä