Miksi ei kaikilta mene lapsivedet itsekseen? Turhia pohdintoja tylsyydessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Jatkokysymys... Mulla puhkastiin kalvot ennen ponnistusvaihetta. Entä jos niitä ei olis puhkastu, olisko mun lapsi syntynyt niissä kalvoissa niin kuin jotkut eläimet? :x :D

Mulla puhkes kuopuksen synnytyksessä just kun aloin ponnistaan ja sitten kuopus syntyi kalvot päässä..joksikin hunnuksi ne kätilöt sitä sanoi. Mutta ei sit muuten ollut niitä missään.

Meidän vauvalla myös syntyessään kalvot päässä.Sanoivat hatuksi:)
Pääsinkin sitten kaavinnan kautta kotiin kun kaikki kalvojen riekaleet eivät tulleet ulos,kohtua supistavista lääkkeistä huolimatta.
kahdessa muussa raskaudessa kalvot on pitänyt puhkasta juuri ennen ponnistusta,silloin ne on tulleet nätisti ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja nii-in:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Kaverilla oli menny isossa marketissa kassalla vedet, kassa kuulutti siivoojaa kuulema ja miehensä oli maksanu ostokset, sitte hyvässä järjestyksessä vartijan saattamana autoon :D Vartija oli siis tullu vaan avuksi, kaveri oli meinannu pökrätä häpeästä... :D

Ei kai siinä hävetä tartte! Myönnän kyllä, että itelläkin käynyt mielessä, et mitä jos... Yks tuttu oli myyjänä kun lapsi päätti syntyä hieman etuajassa. Joten sinne kaupan lattiallehan ne vedet tuli ;) ja jäi vielä työpäivä kesken.

No ei varmaan tartte ei, mut mietippä vaan ko kaikkien katseet kääntyy sinuun, sitä hälyä ja ihmetystä ym... :D Kaveriki kuitenki ujompaa sorttia niin noloksihan se oli menny

Alkuperäinen kirjoittaja menipä höpöttelyksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Jatkokysymys... Mulla puhkastiin kalvot ennen ponnistusvaihetta. Entä jos niitä ei olis puhkastu, olisko mun lapsi syntynyt niissä kalvoissa niin kuin jotkut eläimet? :x :D

Mulla puhkes kuopuksen synnytyksessä just kun aloin ponnistaan ja sitten kuopus syntyi kalvot päässä..joksikin hunnuksi ne kätilöt sitä sanoi. Mutta ei sit muuten ollut niitä missään.

Meidän vauvalla myös syntyessään kalvot päässä.Sanoivat hatuksi:)
Pääsinkin sitten kaavinnan kautta kotiin kun kaikki kalvojen riekaleet eivät tulleet ulos,kohtua supistavista lääkkeistä huolimatta.
kahdessa muussa raskaudessa kalvot on pitänyt puhkasta juuri ennen ponnistusta,silloin ne on tulleet nätisti ulos.

Mulla onneks tuli kaikki itellään, aika hyytymiä tosin oli.

Vitsi kun sais taas synnyttää... :D

Ei ole olemassa hyvää syytä puhkaista kalvot, paitsi ehkä se että vauhdittaa synnytystä, mutta sitäkään ei kyllä pitäis tehdä rutiinisti. Laps voi aivan hyvin syntyä kalvojen ympäröimänä.
Liian aikainen kalvojen puhkaisu voi muuten aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta.

Aika jännää että puhkaisivat! Mulle sanottiin ettei kannata puhkaista, puhkeevat sitten itsekseen siinä ponnistaessa ja lapsi solahtaa helpommin ulos vesien mukana! Kuopus syntyi kalvopussissa, niinkin voi siis käydä, vedet roiskahti kätilön päälle mutta se kalvo jäi lapsen ympärille. Esikoinen käynnistyi vesien menolla, seuraavat supistuksilla.

Mulla alkoi kakkosen synnytyksesssä ponnistamisen tarve vasta sitten kun kalvot puhkottiin. En olisi varmaan ikinä saanut puskettua poikaa ulos jos kalvoja ei olisi puhkaistu.

Yhteistyössä