Miksi en PYSTY pitämään kihlasormustani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos!

Vieras
Harmittaa, on tuollainen 300 euron valkokultainen sormus ja mulle tulee jo parin päivän jälkeen sen alle sellainen punainen ihottuman tapainen, eli iho menee rikki sormuksen alta. Eli en voi käyttää sitä! Mistä johtuu?? Harmittaa vähän kun haluaisin että se olisi aina sormessa

Sama reagtio tuli exälleni ja ilmeisesti oli psykologista, hän kun ei oikeasti halunnut kanssani kihloihin. Kyse ei ole nikkelistä, kuten joku kohta väittää. Nimittäin nikkelipitoisuus on niin pieni, ettei se aiheuta reagtiota. Kysyin sitä silloin kun tämä exäni ihottuma oli.

Otatko sen pois aina käsienpesun jälkeen ja kuivaat kunnolla? Jos et, taatusti tulee ihottumaa. Sen vuoksi mulla ei koskaan kotona sormukia ole, laitan vaan kun lähden kotoa pois.

Onko laadukasta valkokultaa ts. palladium valkokultaa?
Halvemmissa on usein nikkeliä joka on herkästi allergisoiva.

Anna ihon parantua rauhassa ennen kun laitat sormuksen takaisn sormeesi.
Todennäköisesti käsiäpestessäsi et ole kuivannut kättä sormuksen alta kunnolla.
Sormuksen alla on kosteutta ja sormuksessa todennäköisesti likaa.
Pese sormus huolellisesti ja jatkossa kuivaa käsi myös sormuksen alta.

Mulla töissä tulee pesukertoja paljon, ja silloin helposti tulee punoitusta sormuksen alle.

itseasiassa se pienikin nikkelimäärä voi toisin kuin sanotaan, aiheuttaa allergisen reaktion iholla.näin sanoi minulle ihotautilääkäri.tosin en tiedä päteekö sormuksiinkin, minulla eräisiin toisiin koruihin.

Ja viitaten Lilan sanomaan..
En minä ainakaan ota sormustani koskaan pois kun kädet pesen, tosin se on kyllä hitusen löysäkin että liekö sitten siitä tuo kiinni vaiko siitä että puhdistelen sitä usein muuten.
Eikä mulla siis iho reagoi.

Mulla oli sama juttu. Mut sen reuna oli huolittelematon ja sit se hiottiin uudelleen. Senki jälkeen viel otin käsien pesun yhteydes sitä vähän pois ja kuivasin sormee ja pujotin takas paikoilleen. Jossain vaiheessa se tapa sit jäi ja sittemmin ei oo ees tullu enää sitä ihon rikkoutumista ja ihottumaa. Liekö sit johtui siitäkin, et se sormuksen reuna ol hiomaton :saint:

Mulla ei korvat kestä kultaisia korvakoruja, vaan alkaa kutittamaan ja punoittamaan heti. Aika outoa, koska rihkamaa voin hyvin pitää. Eikö valkokullalle pidä tehdä aika ajoin rodiointi? Suojaisiko se?

Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
Laita sormuksen sisäreunalle läpinäkyvää kynsilakkaa(siis sille alueelle joka koskettaa ihoa).Mulla ainakin auttoi kun olin allerginen hopealle.

kokeilemisen arvoinen juttu,mä käytän tuota kikkaa korvakoruihin joissa nikkeliä.