Miksi en uskalla yrittää lasta vaikka vauvakuume on molemmilla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Kyseessä pikku kakkonen, esikoinen alle 2v. Pelkään että en jaksa tai et miehen kanssa jostain syystä erotaan ja joudun 2 lapsen yh:ksi (moni tuttu pariskunta eronnu kun on toinen lapsi tullu) tai et esikoinen on liian mustasukkanen tai et mä en viihdy enää kotona ja listaa voisi jatkaa loputtomiin :snotty:
 
täällä kans vauvakuume ja samat asiat pyörii mielessä vaikka parisuhde suht ok kunnossa.. :) :hug:
jos sitä miettis aina tekojensa seurauksia tappiin niin sit mitään tulis tehtyäkään. Lapsensaanti/-tekeminen ei tietty oo mitään kevytkenkäistä puuhaa mutta kannattaa puolisosi kanssa keskustella asiasta. Niin meilläkin ja sitten kuitenkin päädyttiin että yritetään koska molemmat tahtovat enemmn kuin yhden lapsen. Ja sovittiin jos tulee ongelmia niin ne selvitetään ei erota.. 10 vuotta oltu yhdessä ja siinä ajassa nyt toiseen ehtii sen verran tutustua että jotai tuntee :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen:
mie painin saman ajatuksen kanssa..jaksanko mie kahden kanssa? Mies kyllä osallistuu kiitettävästi,mutta olin itse TODELLA väsynyt esikoisen vauva-ajan. Nyt vasta tuntuu että on helpottanut jokin aika sitten.

Niinpä, nyt on niin helppoa. Pelottaa, että kaduttaa sitten kun vauva syntyy :ashamed: Tai ettei jaksa olla hyvä äiti molemmille vaan menee siitä mistä aita on matalin. Mies on enemmän pois kun paikalla työnsä takia ettei häneltä paljon apua saa vaikka toki auttaa kun kotona sattuu olemaan :/
 
Samaa mietin minäkin..ja vkolla 30 mennään ,tokaa odotellessa.Parisuhteessa meni todella huonosti esikoisen syntymän jälkeen joten jos nii huonosti kävisi että ero tulisi ni kait sitä selviää 2 kanssa kun yhdenkin...mutta tätä en siis tietenkään toivo!

Ja mustasukkasuutta ilmenee varmasti jokatapauksessa jonkin verran ja kotona en minäkään viihdy...mutta mutta...näin on kuitenkin käynyt ja kunnialla aiotaan selvitä ja ONHAN se lapsi aika niin kovin lyhyt ja ainutlaatuinen! :heart:
 
Kannattaiskohan odottaa siihen asti, kunnes kaikki ajatukset puhuu kakkosen puolesta.. Koska se arki ON raskasta kahden pienen kanssa. Sit kun pakottava tarve saada se kakkonen hintaan mihin hyvänsä, niin ei kun yrittämään :D
 
meillä miehen kanssa yhteistä taivalta kohta 8 vuotta ja esikoisen syntymä ajoittui juuri tuohon 7 vuoden kriisiin :D :saint:
Mutta mutta, olen myös sitä mieltä,että liikaa ei saa miettiä. Antaa asioiden mennä omalla painollaan. Haaveissa meillä molemmilla useampi kuin yksi lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Kannattaiskohan odottaa siihen asti, kunnes kaikki ajatukset puhuu kakkosen puolesta.. Koska se arki ON raskasta kahden pienen kanssa. Sit kun pakottava tarve saada se kakkonen hintaan mihin hyvänsä, niin ei kun yrittämään :D

ja sitten ei välttämättä enään tulekaan ;)
jos oikein alkaa miettimään sitä perinpohjin niin lapsenhankinnalle ei ole koskaan hyvää hetkeä :D aina ne tule esyömään, vaatimaan aikaa ja rahaa ja rakkautta ja omien hermojen kulutusta sekä puolison että sinun ajasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
Samaa mietin minäkin..ja vkolla 30 mennään ,tokaa odotellessa. Parisuhteessa meni todella huonosti esikoisen syntymän jälkeen joten jos nii huonosti kävisi että ero tulisi ni kait sitä selviää 2 kanssa kun yhdenkin...mutta tätä en siis tietenkään toivo!

Ja mustasukkasuutta ilmenee varmasti jokatapauksessa jonkin verran ja kotona en minäkään viihdy...mutta mutta...näin on kuitenkin käynyt ja kunnialla aiotaan selvitä ja ONHAN se lapsi aika niin kovin lyhyt ja ainutlaatuinen! :heart:

Näin meilläkin. Tuskin sama toistuu enää, esikoinen oli yllätysvauva, tämä olisi suunniteltu. Haluaisin odottaa niinkuin edellinen suositteli tekemään mutta toisaalta haluaisin pienen ikäeron. Mietin sitäkin, että tuleeko sitä toista sitten ikinä tehtyä kun aina vaan käy helpommaksi kun tuo esikoinen kasvaa et miksi sitten haluaisi taas sitä "raskasta" vauva-arkee :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jokotai:
Nykyihmiset sitten ottavat paineita joka asiasta. Voi hyvän tähen sentään. Jätä penska tekemättä.

Onhan se nyt parempi pikkusen arvioida, että riittääkö oma jaksaminen. Se vasta on tyhmää hankkia sokkona lapsia, miettimättä juurikaan.
 
miksi ajatellaan aina negatiivisesti? miksi ei tajua, kuinka vähän aikaa ne lapset on oikeasti pieniä? miksi ei muka kahden kanssa pärjää? ihme ajattelutapoja ihmisillä täällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
Samaa mietin minäkin..ja vkolla 30 mennään ,tokaa odotellessa. Parisuhteessa meni todella huonosti esikoisen syntymän jälkeen joten jos nii huonosti kävisi että ero tulisi ni kait sitä selviää 2 kanssa kun yhdenkin...mutta tätä en siis tietenkään toivo!

Ja mustasukkasuutta ilmenee varmasti jokatapauksessa jonkin verran ja kotona en minäkään viihdy...mutta mutta...näin on kuitenkin käynyt ja kunnialla aiotaan selvitä ja ONHAN se lapsi aika niin kovin lyhyt ja ainutlaatuinen! :heart:

Näin meilläkin. Tuskin sama toistuu enää, esikoinen oli yllätysvauva, tämä olisi suunniteltu. Haluaisin odottaa niinkuin edellinen suositteli tekemään mutta toisaalta haluaisin pienen ikäeron. Mietin sitäkin, että tuleeko sitä toista sitten ikinä tehtyä kun aina vaan käy helpommaksi kun tuo esikoinen kasvaa et miksi sitten haluaisi taas sitä "raskasta" vauva-arkee :kieh:

Mä halusin ehdottomasti olla töissä välillä ja kattoo miten meidän suhteen käy jne. Ja nyt oon ollu koht 2 vuotta töissä ja esikoinen 3,5 tällä hetkellä.Minä en halunnut yhtään ainakaan pienempää ikäeroa.Mutta ihan jo lapsenkin takia halusimme hänelle sisaruksen ja toki halusimme myös tätä lasta itsekkin!Ja kummasti sitä on jo kiintynyt tähän masukkiin! :heart:
Mutta paljon epävarmempi ja paljon enemmän olen miettinyt tämän raskauden aikana kaikenlaista..esikoisesta ei ollut huolia eikä mitään...mutta on musta ihan hyvä piirre että ottaa huomioon noita negatiivisiakin juttuja!
 

Yhteistyössä