Maksoiko miehesi tuon talon ja otti teidät armollisesti asumaan kattonsa alle.
Ja nyt ei tykkää kun tuollaiset siipeilijät vahingoittavat hänen omaisuuttaan.
Miehesi käytöksen perusteella tuo ei ole teidän yhteinen kotinne. Se on miehen koti.
Jokaisella on oikeus asua vapaasti omassa kodissaan, ei tietenkään riehua ja tuhota, mutta jokaisen pitää tajuta, miehesikin, että elämisen jäljet näkyy kotona ja lapsen kanssa ei voi olla tiptop.
Jos sinun täytyy noin pelätä kotonasi, niin onko tuo sinulle oikea paikka.
Onko tuo oikeaa elämää mielestäsi?
Pystytkö puhumaan miehellesi, että tämä on kaikkien koti, ei vain miehen.
Niin naisessahan ei ole mitään vikaa? oletko ottanut huomioon että kaikki ei pelkää huutavaa miestä, tiedätkö sanonnan ei haukku haavaa tee? tätä sanotaan usein koirista jotka tuppaa isottelee. Mutta sopii myös siihen jos jollain ihmisellä se sisäisen maailman tunneragtio on voimakas,eikä sitä osata muulla tavalla purkaa kuin huutamalla, miksi pitäisi pelätä huutoa,kun se ei satu?
En minä pelkää,enkä pidä sitä henkisenä väkivaltana, otan sen niin että toinen on impulsiivinen/tempperamenttinen eikä enään hillitse itseään. Se taas jos jollakulla pettää kontrolli niin että huutaa,se ei ole minulta pois!
Eli ihhan turhaa pelätä.
itseasiassa tollanen hissuttelu vaan pahentaa tilannetta,tottakai ap:n miehen tyyppinen ihminen ärtyy lisää jos toinen on sellanen tossu ettei uskalla vastaan yhtään pistää.
(saa kysellä minä olen sellainen impulsiivinen ihminen joka huutaa kun joku asia ahdistaa liikaa.. enkä ole vaaraksi kellekkään).
Minusta henkistä väkivaltaa on päiväkausien hiljaa mököttäminen,jos se toistuu viikosta ja kuukaudesta toiseen. Se on toisen täydellistä sulkemista itsensä ulkopuolelle.
mitä tulee ap:n mieheen..niin ilmeisesti hän yrittää paniikin omaisesti pitää uutta taloa uutena, ei vissiin ole halpa talo, hän yrittää suojella taloa,se ei välttämättä ole ensinnäkään hyökkäys aloittajaa vastaan. Tosin se on vähän outoa että pitäs alkaa maksaa jotakin ukolle,jos vahinko käy.
Aloittaja vinkki:keskustelkaa! jos se menee miehen puolelta huudoksi,anna mennä!siten voi toimia niinku lapsen kanssa,kulta näen että sinua harmittaa asia,vahinko on kuitenkin jo tapahtunut ja olen pahoillani. tottakai se suututtaa. ->mies jatkaa kiukkuamista->odota että rahoittuu-> uusi keskustelu. siinä vaiheessa on hyvä kertoa että talo tuntuu tärkeämmältä kuin sinä.