Miksi ette ymmärrä, että luottokortti on turvallisin maksuväline?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Jos sä itse käytät korttia asiallisesti, eli ei mitään baaritiskille jättöjä.

Luottoyhtiö korvaa AINA kaikki menetykset. kuten joku jossain täällä sanoikin, että kauppa meneekin konkurssiin ja oot ostanut 3000e huonekaluja niin luottoyhtiö palauttaa sulle rahat yms.
Ostaessasi nettikaupasta ja tavara ei koskaan saavukkaan? Luottoyhtiö palauttaa rahat.
Jos joku kopio tai hakkeroi sun kortin, etsä nitä joudu maksamaan. Luottoyhtiö korvaa.

Mulla kaikesta omakohtainen kokemus ja siksi maksan aina visalla kaikki, paitsi nyt en tietenkää mitää vaate- ja ruokaostoksia.

Luottokunta kyllä korvaa kyllä mukisematta kaiken, mikä ei johdu omasta huolimattomuudestasi. Toki se ei ihan sormia näpsäyttämällä tapahdu ja tottakai sitä korvausta pitää hakea erikseen yms.
Mä kyllä käytän aina visaa esim. nettiostoksissa.
Korttien kopioinnit, hakkeroinnit, väärinkäytöt yms korvaa kyllä luottokunta.

Mä maksan ihan käteisellä/pankkikortilla kaiken enkä ole koskaan tilannut nettikaupasta tuotetta niin,että se pitää ensin maksaa vaan olen ottanut laskulla,jonka maksan kun saan tuotteet.Huonekalutkin ostan niin,että ne lähtee heti kaupassa matkaan mukaan maksun yhteydessä.Ehkä se on niin,että tarpeen mukaan kukin toimii.Jos kovasti ulkomailta tykkää tilailla tavaraa niin varmaan se luottokortti sitten on paras,mutta jos ei semmoista tee niin turha sitä silloin on sen luoton puolesta rummutella.Mä en edes käy ulkomailla koskaan kun ei ole aikaa niin en siihenkään tarvitse luottokorttia.Miehellä on just sen takia kun työn puolesta matkustelee paljon.

Jos ei käy ulkomailla, eikä tilaa ulkomailta mitään niin varmasti normaalilla pankkikortillakin pärjää. Yleensähän huonekalukaupoista pitää tilata huonekalut ja maksaa ainakin osa hinnasta heti.

[QUOTE="vieras";25370860]Paitsi jos ostaa esittelykappaleen,jonka saa edullisemmin. :D[/QUOTE]

Voi onnekasta!:) En ole itse koskaan törmännyt moisiin. Mulla on myös sellainen maku yleensä, että ne huonekalut pitää tilata ja siinä kestää kauan:D

Luottokortilla maksaminen on jatkuvaa velassa elämistä. Mä en ole niin persaukinen ettenkö pystyisi maksamaan tarvitsemiani tai haluamiani hankintoja käteisellä tai Debitillä.

Luottokorttia voi käyttää pelkkänä maksukorttinakin. Ite maksan luottokortin saldon saman tien pois, vaikka ihan hölmöähän se sinänsä on.

Sellai juttu kuitenkin, että vaikka Luottokunnan Visoissa tosiaan on nuo mainitut korvausominaisuudet, niin läheskään kaikki Visat enää ei ole Luottokunnan vaan pankkien omien rahoitusyhtiöiden myöntämiä.

Luottokortilla maksaminen on jatkuvaa velassa elämistä. Mä en ole niin persaukinen ettenkö pystyisi maksamaan tarvitsemiani tai haluamiani hankintoja käteisellä tai Debitillä.

Sä et voi olla noin tyhmä. Sano että oot vaan väsynyt? Etkö sä nyt tajunnut, että kyse oli TURVALLISUUDESTA! Luottokortilla maksaminen ei todellakaan ole mitään velassa elämistä, vaan tietyissä tapauksissa JÄRKEVÄÄ! Juurikin ulkomailla ei kannata maksaa millään muulla, kuin luottokortilla. Samoin monissa nettikaupoissa on TURVALLISTA JA JÄRKEVÄÄ!!!!! Maksaa luottokortilla. LUOTTOYHTIÖ ___KORVAA___ SUN MENETYKSESI, JOS JOTAKIN SATTUU!! Juurikin joku nettifirma ei lähetäkkään, ulkomailla joku varastaa sun kortin, matkatoimisto, huonekalukauppa tms meneekin konkurssiin jne.

Mulla on kyllä sillä tilillä rahaa, eli en elä yli varojeni käyttäen sitä luottoa, vaan käytän tuota korttia maksuvälineenä juuri sen turvallisuuden vuoksi :D

• Tykkää
Reactions: Kiiruna
Jos tykkää tilailla ulkomailta tavaraa tai matkustelee paljon, niin silloin luottokortti on ainut järkevä vaihtoehto. Mä tilasin joskus ulkomailta jotain vaatteita ja se lähetys oli kadonnut matkalla. JOS olisin maksanut suoraan nettipankista (mikä olisi ollut tuolla sivustolla mahdollista) niin mulle ei olisi koskaan korvattu penniäkään. Onneksi maksoin visalla, niin luottokunta korvasi kaikki.
Kerran Espanjassa mun mies ryöstettiin ja siltä vietiin luottokortti. Onneksi nekin kaikki korvasi silloin luottoyhtiö.
Samaten isot ostokset, kuten huonekalut vaikkapa kannattaa maksaa AINA luottokortilla, vaikka olisi käteistäkin. Jos sattuu jotakin, niin luottoyhtiö korvaa sulle kaiken.

Kyllä mullakin on massia yllin kyllin:) Ulkomailla käytän aina luottokorttia turvallisuuden vuoksi.
Myös netissä haluan maksaa mieluusti luottokortilla turvallisuuden takia, vaikka olisi kyseessä jopa suomalainen sivusto. Matkoja en edes harkitse maksavani muuta kuin visalla. Meillä oli kerran Lissabonissa hotellin kanssa häikkää ja lopulta jouduttiin menemään ihan toiseen hotelliin. Jos oltaisiin maksettu se hotelli esim. verkkopankin kautta suoraan, niin sinne olisi mennyt rahat.
En tietenkään vinguta visaa ikinä kotimaassa, jos saan tavarat heti mukaani.

Sä et voi olla noin tyhmä. Sano että oot vaan väsynyt? Etkö sä nyt tajunnut, että kyse oli TURVALLISUUDESTA! Luottokortilla maksaminen ei todellakaan ole mitään velassa elämistä, vaan tietyissä tapauksissa JÄRKEVÄÄ! Juurikin ulkomailla ei kannata maksaa millään muulla, kuin luottokortilla. Samoin monissa nettikaupoissa on TURVALLISTA JA JÄRKEVÄÄ!!!!! Maksaa luottokortilla. LUOTTOYHTIÖ ___KORVAA___ SUN MENETYKSESI, JOS JOTAKIN SATTUU!! Juurikin joku nettifirma ei lähetäkkään, ulkomailla joku varastaa sun kortin, matkatoimisto, huonekalukauppa tms meneekin konkurssiin jne.

Ottamatta mitään kantaa turvallisuuteen, edelleenkin luottokortilla maksaminen on mielestäni sama kuin velaksi eläisi. Ellei ole varaa maksaa hankintojaan saman tien, on ehkä parempi olla tilailematta netistä ja jättää matkojen varaaminen väliin.

[QUOTE="vieras";25371092]Ottamatta mitään kantaa turvallisuuteen, edelleenkin luottokortilla maksaminen on mielestäni sama kuin velaksi eläisi. Ellei ole varaa maksaa hankintojaan saman tien, on ehkä parempi olla tilailematta netistä ja jättää matkojen varaaminen väliin.[/QUOTE]

Onko sulla oikeasti päässä vikaa? Siis matkaa ei mun mielestä edes SAISI maksaa heti verkkopankista, sillä jos jotakin tulee niin sinne meni sun rahat. Matkat on juurikin niitä, että vaikka olisi tilillä kuinka paljon tahansa rahaa niin mun mielestä jokaisen PITÄISI maksaa luottokortilla OMAA ETUAA AJATELLEN!
Eli sä maksat perheenne lomamatkasta 3000e ja matkatoimisto meneekin konkurssiin ja sä häviät sun rahat. Sinne meni kolme tonnia? Sen kun naapurin pekka ja pirjo maksoivat matkan luottokortilla ja saivat rahansa takaisin.

Mulla on varaa kyllä, mutta ulkomailta en voisi kuvitellakaan tilaavani mitään ilman luottokorttia. Luottokortti on luotettava tapa varmistaa oma etu. Jos onkin joku huijarifirma tai vaikka olisi luotettava nettikauppakin kyseessä mutta jotakin sattuu, voin luottaa että luottoyhtiö korvaa mulle.

[QUOTE="vieras";25371092]Ottamatta mitään kantaa turvallisuuteen, edelleenkin luottokortilla maksaminen on mielestäni sama kuin velaksi eläisi. Ellei ole varaa maksaa hankintojaan saman tien, on ehkä parempi olla tilailematta netistä ja jättää matkojen varaaminen väliin.[/QUOTE]

Miten se on velaksi elämistä jos kuluttamasi summa luottokortilla maksaessasi on kuitenkin jo tilillä, eli käytät tuota korttia vain koska se on turvallinen maksuväline

Mulla on velaton talo ja auto, eikä lainaa ole penniäkään mihinkään suuntaan. Pankkitileillä on tällä hetkellä apauttiarallaa reilut 120t euroa ja mun kuukausitulot on 2800e. Mieheni myös velaton ja hänellä vielä enemmän rahaa kuin mulla. Muuta omaisuutta miehelläni on yli 900t euron edestä ja mulla noin 20t euron edestä.
Kyllä käytämme luottokorttia tietyissä tilanteissa, koska se on järkevää. Ei kyse ole siitä, etteikö ihmisillä olisi varaa maksaa matkaansa heti tai nettiostoksiaan suoraan tililtä. Mä käytän luottokorttia siksi, koska haluan olla varma ettei mun rahat mene hukkaan. Matkaa varatessa käytän aina luottokorttia, vaikka voisin maksaa perheelleni minkä tahansa matkan suoraan tililtä. Jos sattuisi jotakin lentoyhtiön, hotellin, matkatoimiston tms suhteen, niin luottokunnalta saataisiin rahat takaisin.
Monet nettifirmat ovat myös sellaisia, joihin en harkitsekaan käyttäväni muuta kuin luottokorttia. Maksoin esim. taannoin yhteen tunnettuun ja varmasti ihan luotettavaan firmaan yli 800e ostoksen. Toimitusajan piti olla 3-5vkk. Odotin viisi kuukautta ja mitään ei kuulunut. Onneksi olin käyttänyt luottokorttia ja sain rahani takaisin. Eipä ole tavarasta kuulunut vieläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;25371107:
Miten se on velaksi elämistä jos kuluttamasi summa luottokortilla maksaessasi on kuitenkin jo tilillä, eli käytät tuota korttia vain koska se on turvallinen maksuväline

Jos kuluttamasi summa on tililläsi, silloinhan maksat sen käytännössä pankkikortilla/Debitillä, et suinkaan luotolla jolle yleensä annetaan maksuaikaa ja jonka voit maksaa pois pienemmissä erissä.

[QUOTE="vieras";25371149]Jos kuluttamasi summa on tililläsi, silloinhan maksat sen käytännössä pankkikortilla/Debitillä, et suinkaan luotolla jolle yleensä annetaan maksuaikaa ja jonka voit maksaa pois pienemmissä erissä.[/QUOTE]

Jos maksan netissä kortilla se menee aina creditiltä. Ainakin mun luottokortilla ja mulla on visa? En voi maksaa depitillä netissä. Ulkomailla jos nostan rahaa automaatilta, se menee myös aina creditiltä, enkä voi siihen itse vaikuttaa.

[QUOTE="vieras";25371149]Jos kuluttamasi summa on tililläsi, silloinhan maksat sen käytännössä pankkikortilla/Debitillä, et suinkaan luotolla jolle yleensä annetaan maksuaikaa ja jonka voit maksaa pois pienemmissä erissä.[/QUOTE]

Mutta käytän tuota luottokorttia just siks et se on turvallisempi tapa mitä suoraan nettipankista maksaessani. Ei luottokortteja käytetä yleisesti siten että jäädään velkaan ja maksetaan osia kuukausittain ja kauheita korkoja, vaan sen turvallisen käytön vuoksi niitä käytetään ja moni varmistaa että luotollisella tilillä oikeasti on myös rahaa aina.

Mä tilaan kosmetiikan aina ulkomailta shampoista meikkeihin. Samat tuotteet on Suomessa paljon kalliimpia, joten siksi tilaan ne aina esim. Britanniasta. Viimeksi eilen tilasin tigin hiustenhoitojuttuja, meikkivoidetta, ripsarin ja pari kynsilakkaa jne. Loppusumma oli 119,90e. Mun käyttötilillä on tällä hetkellä yli 4000e ja säästötileillä varmaan reilu 15000. Maksoin silti luottokortilla kaikki. Ikinä ei ole ollut ongelmia tilausten kanssa, mutta maksan luottokortilla kuitenkin turvallisuuden vuoksi.

Yhteistyössä