Miksi ette ymmärrä, että luottokortti on turvallisin maksuväline?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tilaan kosmetiikan aina ulkomailta shampoista meikkeihin. Samat tuotteet on Suomessa paljon kalliimpia, joten siksi tilaan ne aina esim. Britanniasta. Viimeksi eilen tilasin tigin hiustenhoitojuttuja, meikkivoidetta, ripsarin ja pari kynsilakkaa jne. Loppusumma oli 119,90e. Mun käyttötilillä on tällä hetkellä yli 4000e ja säästötileillä varmaan reilu 15000. Maksoin silti luottokortilla kaikki. Ikinä ei ole ollut ongelmia tilausten kanssa, mutta maksan luottokortilla kuitenkin turvallisuuden vuoksi.

Miten joku edes voi olla niin tyhmä, että maksaa matkan verkkopankista??!
Olen ollut 12v matkatoimistossa töissä ja voin antaa teille neuvon kalliin: Maksa aina matkasi luottokortilla

Mie maksan kyllä verkossa kaikki matkoista lähtien aina luottokortilla. Hirvittäisi ajatella, että menettäisin rahani jonkun konkurssin tai paketin katoamisen takia. Joskus muutama vuosi sitten oli ongelmia, ko mies tilasi autoon uudet renkaat ja vanteet. Ne tuli maksamaan yhteensä 1300e. Rengasfirma olikin joku konkurssipesä tai vastaava. Jos olisi maksanut käteisellä niin olisi menettäny rahansa. onneksi oli tuolloin käyttänyt Master Cardiaan, niin sieltä sit palauttivat miun miehelle kaikki :)

Ethän sä voi maksaa netissä kortilla ilman, että menee creditille? Eli jos maksat netissä kortilla, se menee aina luotolle ja sama pätee ulkomailla rahan nostoon.
Me oltiin joskus Tunisiassa reissussa ja sielä hotellissa ne oli vingutellut mun korttia ihan miten sattuu. olin maksanut tyhjää reilut 300e. Kyllä siunasin luottokorttini jälleen kerran, kun sain sitten luottokunnalta rahat takaisin.
Mä olen vakituisessa työssä ja mulla on tilillä joitain tonneja rahaa. Silti käytän tietyissä tilanteissa mielummin visaa.

Luottolaskuissahan on aina sama viitenumero. Mäkään en tykkää olla ollenkaan velkaa mihinkään. Käytän silti luottokorttia välillä, koska se on järkevää esim. huonekalukaupoissa. Jos nyt tilaisin vaikkapa 100eurolla jotain, minkä maksaisin luottokortilla niin mä usein teen niin että maksan heti verkkopankista luottokunnalle 100e, niin ei jää sitä velkaa.
Usein itse tuote kuitenkin kannattaa maksaa vain ja ainoastaan luottokortilla.

Mä käytän luottokorttia usein pysäköintimaksuun. Mulla ei ole koskaan kolikoita mukana, niin onneksi parkkihalleissa ja katujen parkkitolpilla voi maksaa kortilla. Muuten olisin aina myöhässä joka paikasta:D

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;25371195:
Ei luottokortteja käytetä yleisesti siten että jäädään velkaan ja maksetaan osia kuukausittain ja kauheita korkoja, vaan sen turvallisen käytön vuoksi niitä käytetään ja moni varmistaa että luotollisella tilillä oikeasti on myös rahaa aina.

Näköjään on sitten sattunut lähiympäristöön laskeuma näitä joilla nimenomaan ei ole sitä katetta ja jotka ostavat Visalla nimenomaan sen maksuajan ja pienissä erissä maksamisen takia. Kun rahaa tulee, maksetaan Visalasku jonka jälkeen tilille ei jää kuin roposia ja kierros alkaa alusta. Se jos mikä on velaksi elämistä.

On se onni että täällä arvon palstailijat ovat huomattavasti vastuullisempia, katteensa tarkistavia rahan- ja kortinkäyttäjiä, joiden ei tarvitse ostaa luotolla velaksi.

[QUOTE="vieras";25371269]Näköjään on sitten sattunut lähiympäristöön laskeuma näitä joilla nimenomaan ei ole sitä katetta ja jotka ostavat Visalla nimenomaan sen maksuajan ja pienissä erissä maksamisen takia. Kun rahaa tulee, maksetaan Visalasku jonka jälkeen tilille ei jää kuin roposia ja kierros alkaa alusta. Se jos mikä on velaksi elämistä.

On se onni että täällä arvon palstailijat ovat huomattavasti vastuullisempia, katteensa tarkistavia rahan- ja kortinkäyttäjiä, joiden ei tarvitse ostaa luotolla velaksi.[/QUOTE]

Jokaisella toki on omat syynsä hankkia luottokortti. Mulla se syy on just kortin tuoma turvallisuus maksuvälineenä ja vaikka haistan vittuilua tuossa palstailijoita käsittelevässä kirjoituksessa uskon hyvin monen palstailijankin toimivan täysin vastuuttisesti ja järjellä ajatellen luotollisten korttien kanssa. Toiset taitaa toiset ei.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;25371285:
Jokaisella toki on omat syynsä hankkia luottokortti. Mulla se syy on just kortin tuoma turvallisuus maksuvälineenä ja vaikka haistan vittuilua tuossa palstailijoita käsittelevässä kirjoituksessa uskon hyvin monen palstailijankin toimivan täysin vastuuttisesti ja järjellä ajatellen luotollisten korttien kanssa. Toiset taitaa toiset ei.

Usko pois, se ei ollut vittuilua koska tässä ketjussa ei mielestäni ole ollut ketään joka olisi myöntänyt käyttävänsä luottokorttia vain ja ainoastaan sen maksuajan ja pienten lyhennysten takia vaan nimenomaan sen turvallisen maksamisen takia.

Syy miksi aikoinaan hankin luottokortin, oli juurikin turvallisuus. Matkustelemme paljon ja monet suorastaan kauhistelivat, kun minulla ei ole luottokorttia.
Joskus käytän korttia myös elämiseen. Esimerkiksi jos jossakin kuussa tulee joku yllättävämpi lasku (vaikkapa uusi pesukoneen hankinta) ja loppukuusta ei ole enään rahaa. Maksan ruokakaupassa luottkortilla ihan hyvin mielin, koska lasku tulee seuraavalla kuulla, jolloin talous on taas normaali. Palkka kilahtaa tilille ja maksan visalaskuni pois.
Mulla on kyllä myös säästötili, jolla on rahaa yli 7000e. Nettitunnuksia ei ole tuolle tilille ja sinne en edes kajoa. En näe mitään ongelmaa maksaa mielummin luotolla ruuat ja bensat loppukuun, koska tiedän että kun visalasku tulee niin mulla on jälleen rahaa.

Mullakin kaks luottokorttia, ollut jo kaaauan. Yhden ainoan kerran on mennyt maksut koroille, muuten aina maksanut heti pois, tai hyödyntänyt parin viikon korottoman maksuajan esim palkkaa odotellessa. Käytän kanssa nettikaupoissa, matkustellessa ja isoissa hankinnoissa.

Ja tuo ainoa kerta kun velkaa jäi, oli kun olin siirtänyt väärän summan ja kortti jäin vajaa 5 euroa luotolle, kun kausi meni poikki... :D

Luottokortti on nykypäivää! Tottakai on jokaisen oma asia mitä ostelee ja millä maksaa, en mä sillä. Mä melkeen olettaisin, että kaikilla niillä jotka suinkin saavat on oma luottokortti. Nykyään kun kaikenlaisia hakkereita ja kopioijiakin on joka puolella, on sirullinen luottokortti varsin turvallinen vaihtoehto. Jos joku sun korttis hakkeroisikin, niin luottoyhtiö korvaa sulle.
Mä maksan nettiostokseni aina luottokortilla, jos tilaan ulkomailta. Mulla ei ole kyllä ikinä ollut mitään ongelmia tilausteni kanssa, mutta haluan pelata varman päälle. Luottokortti on kaikkein turvallisin vaihtoehto maksaa netissä. Kotimaisissakin nettikaupoissa mieluiten maksan visallani. Tilillä mulla kyllä on tuhansia euroja, eli kyse ei todellakaan ole siitä etteikö mulla olisi varaa maksaa ostoksia heti. Luottokorttia käytän nimenomaan turvallisuuden takia!!!
Nettishoppailuhan laajentaa mahdollisuuskai paljon. Esim. lumilautakengät irtosivat noin 120euroa Suomen hintoja halvemmalla, kun tilasin ne saksalaisesta nettikaupasta. Kosmetiikka on myös ulkomailla yleensä halvempaa, joten meikit tulee mulle briteistä. Sama meikkisatsi maksaisi suomessa helposti noin 20% enemmän, kuin mitä ne tulee maksamaan postareineen netistä tilattuna.
Lisäksi olen todella pienikokoinen aikuinen ja nettikaupat mahdollistaa onneksi sen, etten joudu ostamaan lastenvaatteita! Monissa netin kaupoissa ei edes käy mikään muu kuin luottokortti maksuvälineenä.
Matkat meillä maksetaan myös aina luottokortilla ihan sen takia, että jotakin sattuu niin luottokunta korvaa meille rahallisen menetyksen!

Parkkimaksut on yksi, mitä makselen silloin visalla kun ei taskussa ole pikkukolikoita. On niin kätevää tunkea se kortti sinne laitteeseen vaan!

Jos ostan jotankin kalliimpaa, mitä en saa heti mukaan, en edes harkitse käteistä, vaan visa vinkuu. Jos tavaraa ei toimitetakkaan, niin luottokunta ainakin varmistaa sen että saan rahani takaisin.

Kuinka monella teistä luottokorttiin kielteisesti suhtautuvista on esim. Elloksen tili? Mun mielestä se ei eroa tästä mitenkään.

Olen ihan samaa mieltä monen edellisen kanssa siitä, että en IKINÄ maksaisi esim. matkaa verkkopankista, ja Suomessakin maksan isommat kodinkoneostot luotolla sen sisältämän 90pv "hajoamisvakuutuksen" takia. Äitini oli täysin vastaan luottokortteja siihen asti, kunnes kerran menetti rahansa. Ei kannata opetella Siperian kautta...

Hyviä pointteja tullu tässä ketjussa. Ite käytän luottokorttia tosi vähän, ainoastaan ulkomailla ja joissain isoissa huonekaluhankinnoissa.

Mulla on vähän se että en käytä päivittäin luottokorttia etten vaan vahingossa elele yli varojen.Mun mies maksaa lähes kaiken luotolta, koska kerää sillä samalla Finnairin pisteitä. Niillä saa sit halvempia lentoja yms. juttuja. Mutta kyllä se luottopuoli on mulla olemassa ihan senkin takia et jos tulee joku odottamaton meno, niin voi käyttää sit luottopuolta myös eikä oikeastaan koskaan tarvi huolehtia ettei ois rahaa.

[QUOTE="penni";25371786]Kuinka monella teistä luottokorttiin kielteisesti suhtautuvista on esim. Elloksen tili? Mun mielestä se ei eroa tästä mitenkään.

Olen ihan samaa mieltä monen edellisen kanssa siitä, että en IKINÄ maksaisi esim. matkaa verkkopankista, ja Suomessakin maksan isommat kodinkoneostot luotolla sen sisältämän 90pv "hajoamisvakuutuksen" takia. Äitini oli täysin vastaan luottokortteja siihen asti, kunnes kerran menetti rahansa. Ei kannata opetella Siperian kautta...[/QUOTE]
Minulla ei ainakaan ole ollut mitään tuollaisia. Ainoa osamaksupaikka mitä käytän on Netanttila, koska siellä ei tule muutamaa euroa enempää käsittelykuluja ja kaikki maksetaan tavallisilla laskuilla. Mutta toisaalta en kyllä ainakaan enää voi laskea itseäni luottokortteihin kielteisesti suhtautuvaksi. Enkä kyllä ikinä ole ollut muilta niitä kortteja kieltämässäkään, enkä usko että todellakaan kaikki niitä korttejaan vinguttavat yli varojen.

[QUOTE="Vieras";25371241]Ethän sä voi maksaa netissä kortilla ilman, että menee creditille? Eli jos maksat netissä kortilla, se menee aina luotolle ja sama pätee ulkomailla rahan nostoon.
[/QUOTE]

Itse asiassa, jos teillä on debit/credit kortti ja käännätte sen ympäri niin sieltä löytyy toinen numero ja turvaluku. Näillä pitäisi käsittääkseni pystyä maksamaan debitin puolelta netissä. Miksi joku näin haluaisi tehdä, en tiedä? Mutta mahdollista pitäisi olla.

Mulle kävi ihan suomalaisen firman kanssa niin että tavart ei tulleet, onneksi olin maksanut luottokortilla niin sain rahat takas. Sittemmin firmasta alkoikin olla juttua että epäluotettava jne.

Mulla ei luottokorttia ole, miehellä on. Sillä tehään kaikki suuremmat ostot ja kalliimmat verkokaupat. Mutta pääasiassa se on hätävarana ja käytetään suoraa maksua. Eikä tietenkään makseta jotain matkaa verkkopankissa. Eikä mulla ole mitään ellostiliäkään tms.

Yhteistyössä