Miksi foorumin keskusteluissa korostuvat poliittiset aiheet ja ääripäiden edustajat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miksi foorumin keskusteluissa korostuvat poliittiset aiheet ja ääripäiden edustajat? Onko tämä yleinen trendi nykypäivän keskusteluissa vai onko kyseessä vain tämän foorumin erityispiirre?

Muualla sensuroidaan joten ihmiset juttelevat siellä missä se on sallittu, ja sensuuri myös koventaa kommentointia ja vahvistaa omaa näkemystä. Ja monille politiikan puhuminen on viihdettä ja täällä löytää useampia näkemyksiä, ei ole sitä omaa kuplaa toisin kuin monessa muussa paikassa.

Tästä on tullut valitettavasti tällainen noin 10 vuodessa. Kun esikoista odotin 20 vuotta sitten, täällä oli ihan erilaista. Riittää, kun selaa tuonne ketjujen alkupäähän noin vuoteen 2005, niin sieltä näkee. Tämä oli selkeästi perhepalsta, ei politiikkapalsta. Oli paljon mukavampaa.

Tästä on tullut valitettavasti tällainen noin 10 vuodessa. Kun esikoista odotin 20 vuotta sitten, täällä oli ihan erilaista. Riittää, kun selaa tuonne ketjujen alkupäähän noin vuoteen 2005, niin sieltä näkee. Tämä oli selkeästi perhepalsta, ei politiikkapalsta. Oli paljon mukavampaa.
Silloin oli paljon foorumeita, nykyään ne on melkein kaikki kadonneet joten ihmiset menee jäljellä oleville palstoille. Facebook muutti kaiken kun ihmiset valuivat sinne.

Juu, näinkin varmaan on.
Muistan kun Facebook rantautui Suomeen. En innostunut siitä kuten en muistakaan somehömpötyksistä. Blogin pitämistä joskus harkitsin ja kirjan kirjoittaminenkin kaihersi mieltäni. Olen selannut tämän palstan historiaa. Mukavia ja rempseitä tyyppejä, jotka jutustelivat arkisista asioistaan. Niin minäkin tein Annan lukuisilla palstoilla. Keskustelu siellä oli helpompaa, kun aihealueita oli kymmeniä. Kerran jopa sovimme tapaamisen Helsingin keskustan ravintolaan.
Tämän palstan porukoiden kanssa vastaava kohtaaminen ei tulisi mieleenikään.
En uskaltaisi tavata tämän palstan oudoimpia kilahtelijoita. Heillä tuntuu olevan koko ajan hermot kireällä kuin viulun kielet.

Miksi foorumin keskusteluissa korostuvat poliittiset aiheet ja ääripäiden edustajat?
Miksi foorumin keskusteluissa korostuvat poliittiset aiheet ja ääripäiden edustajat? Onko tämä yleinen trendi nykypäivän keskusteluissa vai onko kyseessä vain tämän foorumin erityispiirre?

”Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: ´Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani. Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.´” Ilm. 3:14-17

Lähinnä ihmettelen, miten tänne on pesiytynyt noita muutamia miesoletettuja, jotka ovat todella omituisia, osa selvästi luonnevikaisia. No on näitä viimeksi mainittuja toki naisiakin, ainakin pari nimimerkkiä, mustia siis.

Lähinnä ihmettelen, miten tänne on pesiytynyt noita muutamia miesoletettuja, jotka ovat todella omituisia, osa selvästi luonnevikaisia. No on näitä viimeksi mainittuja toki naisiakin, ainakin pari nimimerkkiä, mustia siis.
Huh kun pelästyin, että tarkoitat minua. En ole kirjautunut enkä kirjaudu. Olen oppinut kantapääni kautta väistelemään mainitsemiasi ladyjä.
Kaipaan Algomaa. Hän oli ainut palstan valopilkku miesoletetuista.

Palsta on täynnä trolleja ja selvästi syvästi masentuneita ja vihaa täynnä olevia ihmisiä. Ei täällä saa mistään perheasioista keskusteltua. Jos jonkin perheeseen liittyvän keskustelun aloittaakin, niin kukaan ei vastaa ja aloitus valuu muutamassa tunnissa sivulla kolme. Etusivu on täynnä politiikka, ilmastonmuutosta ja rasismia.

Palsta on täynnä trolleja ja selvästi syvästi masentuneita ja vihaa täynnä olevia ihmisiä. Ei täällä saa mistään perheasioista keskusteltua. Jos jonkin perheeseen liittyvän keskustelun aloittaakin, niin kukaan ei vastaa ja aloitus valuu muutamassa tunnissa sivulla kolme. Etusivu on täynnä politiikka, ilmastonmuutosta ja rasismia.
Nosta uudestaan aloittamasi ketju ruudun ylälaitaan. Joku voi kommentoida ketjuusi vuosienkin päästä. Asiallinen kirjoitus ei mene koskaan hukkaan.

”Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: ´Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani. Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.´” Ilm. 3:14-17
Joo, "haalea" kirjoittelu ei kiinnosta ketään vaan "kuuma/kylmä" kirjoittelu joka herättää tunteita puolesta ja vastaan.

Mä meinasin tehdä samanlaisen aloituksen tänne joku päivä.

Maailma on polarisoitunut, ja se alkoi jonkin verran jo korona-aikoina mutta vahvistui Venäjän hyökättyä Ukrainaan.
Toki sen aloitti myös woke: vedettiin "tavallinen" liberaalius perälaitaan, ja se on herättänyt vastustusta.

Tämä on some-tiktok- sukupolvi joka haluaa nopeutta, kicksejä, tosi-tv-draamaa jne, eikä heitä kiinnosta joku verkkaisen kepun hölinä ja hidas pohdiskelu "molempia osapuolia (oikeistoa ja vasureita) tulee kuunnella."

Joo, "haalea" kirjoittelu ei kiinnosta ketään vaan "kuuma/kylmä" kirjoittelu joka herättää tunteita puolesta ja vastaan.
Kirjoitan mielestäni haaleasti ja neutraalisti. Saan siitä huolimatta paljon vastakaikua ainakin Kaiku-rouvalta ja muutamalta muulta mustalta. Joku harmaa antoi minulle arvonimen Kauppaneuvoksetar. Olen siitä hyvin otettu. Tänään palstalla on rauhallista.

kiitos! Kuuntelen parhaillaan Yle 1 radio-ohjelmaa Sivistys.
Aiheena mm. voketus eli valveutuneisuus.
Woke on kylläkin yksi uuskommunistisen identiteettipolitiikan keinoista vaientaa perinteisiä konservatiisia arvoja kannattavien kansalaisten sananvapautta.
Turvallisten tilojen (jee ollaan kaikki samaa mieltä) vaatiminen, kirjallisuuden ja elokuvien canselointi (pöyristyin Pekasta ja Pätkästä, Peppi Pitkätossun isästä, Shakespieren kirjoituksista, jäätelöpuikoista, Sourin maalauksista), sekä kaiken omista mielipiteistä eroavien mielipiteiden leimaaminen, populistisiksi, ääri- laitaoikeistolaisiksi, ei ole valveutuneisuutta vaan paluuta pimeän keskiajan noitavainojen aikaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Woke on kylläkin yksi uuskommunistisen identiteettipolitiikan keinoista vaientaa perinteisiä konservatiisia arvoja kannattavien kansalaisten sananvapautta.
Turvallisten tilojen (jee ollaan kaikki samaa mieltä) vaatiminen, kirjallisuuden ja elokuvien canselointi (pöyristyin Pekasta ja Pätkästä, Peppi Pitkätossun isästä, Shakespieren kirjoituksista, jäätelöpuikoista, Sourin maalauksista), sekä kaiken omista mielipiteistä eroavien mielipiteiden leimaaminen, populistisiksi, ääri- laitaoikeistolaisiksi, ei ole valveutuneisuutta vaan paluuta pimeän keskiajan noitavainojen aikaan.
Tämä on vain sinun käsitys asiasta. Olen radio-ohjelman tekijän eli maisteri Lindgrenin kanssa aiheesta samaa mieltä. Minulle oli yllätys, että hänen sukulaiset aikoinaan vastustivat maaseutuyliopistojen perustamista.
Ohjelmassa on myös hyvä heitto Trumpin valtaannoususta. Fakeuutiskanavan alkuperäisidea oli nostaa hömppäohjelman vetäjä presidenttiehdokkaaksi.
Kuuntelin myös Ruben Stillerin nerokkaan radio-ohjelman. Jutuistasi päätellen ohjelma saa sydämesi tykyttämään vaarallisesti.
Siirryn nyt seuraamaan Kultaranta-keskustelua. Iltalehdessä on ihania kuvia Sannasta ja Tarjasta. Kuvat aiheuttanevat hyperventilaatiokohtauksen tämän palstan rva Kaiulle kuten myös kirjoitukseni kauppaneuvoksettarena.

Yhteistyössä