Miksi hankkia kotidoppleri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei riitä.. Neuvola kuitenkin vain kerran kuussa. Näin raskausviikolla 18+3 tuntuu ettei raskaana olisikaan. (pahoinvointi ja kaikki suuremmat oireet hävinnyt ja masu ei mitenkään suuremmin ole vielä kasvanut) Joten on kiva kuunnella että pikkuinen vielä elää masussa. Ja muutenkin, ihana kuunnella oman vauvan sydänmenlyöntejä, mieskin ihan innoissaan dopplerin kanssa kuuntelemassa joka ilta töiden jälkeeen. :)

Pakkohan sitä pikkumussua on kuunnella yöt ja päivät...
Minä olen joskus kuullut kätilön sanovan, että sikiöt monesti pakenevat doppleria ja siksi ihmettelen, että miksi pitää altistaa sikiö sille stressille alvariinsa?

Musta ja miehestä oli kiva kun alkuraskaudessa mies sai kuunnella ennenkö liikkeet tuntuivat ja kun mies ei päässyt neuvoloihin mukaan. En mä sillä ikinä oo mitään stressaillut. Nyt jo toista raskautta käytetään =)

En mäkään ymmärrä. Siinähän sitä vasta säikähtää kun joku kerta ei saakaan ääniä kuuluviin kun ei osaa käyttää ;) Mutta siis joo, en mä tarvi joka päivä sitä vakuuttelua siitä et sydän sykkii, eihän sekään vielä takaa mitään esim. terveydestä tms.

mulla oli tosi kamala alkuraskaus keskenmenopelon takia..vielä viikolla 17 piti käydä ylimääräsellä neuvolakäynnillä kun liikkeitä en huomannu parina päivänä. Olis se kummasti rauhottanu mieltä, eikä olis aina tarvinnu neuvolaan juosta..

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä olen joskus kuullut kätilön sanovan, että sikiöt monesti pakenevat doppleria ja siksi ihmettelen, että miksi pitää altistaa sikiö sille stressille alvariinsa?

Stressaa?
Eihän se pidä mitään ääntä, vai pitääkö? Vai sitä kun painetaan toisinaan aika ronskistikin, ainakin musta tuntui joskus siltä :$

Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Musta ja miehestä oli kiva kun alkuraskaudessa mies sai kuunnella ennenkö liikkeet tuntuivat ja kun mies ei päässyt neuvoloihin mukaan. En mä sillä ikinä oo mitään stressaillut. Nyt jo toista raskautta käytetään =)

Ja lisään vielä, että mulla ekan lääkärineuvolan ja seuraavan neuvolan välissä oli 10 viikkoa taukoa eli oli ihan kiva välillä itse kuunnella.

Juu en mäkään ymmärrä miksi sellainen pitää hankkia. Mulle on riittänyt neuvolan seurannat. ja sen jälkeen kun liikkeet alkanut tuntumaan rv:lla 16 ei moisella härvelillä tee mitään. Hulluksihan siinä tulis kun kokoajan pitäis kuunnella sydänäänia. Nyt viikkoja 30+2.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Stressaa?
Eihän se pidä mitään ääntä, vai pitääkö? Vai sitä kun painetaan toisinaan aika ronskistikin, ainakin musta tuntui joskus siltä :$

Mistäpä sitä tietää, miltä se sikiöstä kuulostaa? Kaikuluotainhan se on, ja kyllä siitä ääntä lähtee.
Etkö ole koskaan kuullut, että niitä sydänääniä ei aina ole helppoa löytää, kun sikiö menee ns. karkuun? Minä olen kuullut monenkin maininneen tästä.

Stressaa?

Mistäpä sitä tietää, miltä se sikiöstä kuulostaa? Kaikuluotainhan se on, ja kyllä siitä ääntä lähtee.
Etkö ole koskaan kuullut, että niitä sydänääniä ei aina ole helppoa löytää, kun sikiö menee ns. karkuun? Minä olen kuullut monenkin maininneen tästä.

En ole kuullut aiemmin. Aina oppii, aina oppii!

Stressaa?

Meidän tapaus karkaa aina, viimeksi metsästettiin todella pitkään että löytyi äänet, ja siis neuvolassa. Potkasee yleensä laitetta, ja sit menee johonki muualle jatkamaan oleiluaan.

Alkuperäinen kirjoittaja en maksaisi:
Mun mies teki itse, eikä maksanut mitään. Kuunneltiin sitten stereoista vauvan sydänääniä.

Sun mies on Pelle Peloton :D

Saako udella että MITEN?

Jostain vanhasta kaijuttimen elementistä se sen väsäsi. En enää muista miten, mutta hyvin toimi.

Jokaisella on omat mielipiteensä. Itsellä ei tunnu liikkeet vielä juurikaan, joskus iltaisin saattaa jotain "omituisia" tuntemuksia tulla, mutta muuten. Neuvola on kuitenkin vain kerran kuussa joten on aina välillä kiva kuunnella että pieni on vielä hengissä kun ei muitakaan elonmerkkejä näy tai kuulu. Enkä stressaa asiaa mitenkään, enkä dopplerilla paina yhtään niin lujaa kuin neuvolassa, joten en usko että se sikiöö häiritsee mitenkään. Hyvin olen sydämenäänet saanut kuulumaan joka kerta. :)

Yhteistyössä