MIksi ihmiset antaa kaikille lapsille...

Koska se on mukavaa? Tykkää ap:kin mielummin esim. saunasta kuin suihkusta. Jotkut tykkää, kaikki ei eikä ole pakkokaan.

Itse tykkään että minulla ja sisaruksillani sekä vanhemmillani etunimet alkavat samalla kirjaimella.

mullakin on yks tuttu jonka perheessä kaikki sisarukset alkaa kans just J:llä..

ja paha on jos kaikki nimet alkaa samalla kirjaimella esim. jenna jaana johanna. :o

tai jos lapsia on kolme ja niiden kaikkien nimet eroaa toisistaan 1 kirjaimella ja kaikki alkaa samalla..

Ehkä se vaan on niin kivaa :D
Me suunniteltiin alkuun miehen kanssa että meidän kaikkien lasten kutsumanimet alkaa E-kirjaimella, mutta toisin kävi. Se sit muutettiin niin että kaikilla lapsilla pitää olla yksi E:llä alkava nimi ja siinä on pitäydytty =)

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
...samalla alkukirjaimella alkavat nimet?

Sukulaislapsia on yhdessä perheessä 8 ja siellä on kaikki J:llä alkavia. 7 poikaa ja tyttö. ( en ees muista kaikkia nimiä )

Kaverillani on Jeremias, Julianna, Josefina, Joonatan ja Jadeline.

Vanhalla koulukaverillani on Jessi, Janna, Jasper ja Jadessa.

Ihan sit vaan mielenkiinnosta kysyn, en tappelumielellä =)

Koska kaikkien lasten nimi vaan kuuluu alkaa samalla kirjaimella ja mieluiten vielä samalla kirjaimella, kuin sukunimikin. Näin on itsellänikin.
Tyhmä kysymys :D.

poikkesin lukemaan ja ei voi kun ihmetellä että mitä se teidän persettä kaivelee millä kirjaimilla joku nimen lapselleen antaa tai minkä nimen lapselleen antaa? onko teidän lapsillanne sitten ne täysin hyväksyttävät nimet jotka ovat ainoat ja oikeat?

Meille tuli ihan sattumalta. Lasten isä keksi ja päätti ekan nimen ja toisen kanssa minä päätin. Mulle se tuli vaan yhtäkkiä mieleen, että tuo lapsihan on sen nimen näköinen ja se siitä sitten tuli. Samalla alkukirjaimella alkava sattui sitten olemaan.

Minä tunnen yhden J-perheen, neljä tyttöä joiden nimet alkavat J:llä. Ja tunnenpa toisenkin, kolme J:llä alkavaa tyttöä. Niin ja vielä yhden J-perheen, jossa on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Arvatkaapa menenkö aina sekaisin niissä nimissä!

Niin ja yhden V-perheen, jossa neljä lasta ja kaksi koiraa alkavat V:llä. Viimeisin lapsi piti nimetä tietysti V-alkuiseksi, mutta nimi on niin hölmö että häntä kutsutaan ihan toisella lempinimellä.

En jaksa ymmärtää mikä hohto tuossa nimeämistavassa on.

Meillä minun, miehen ja ekan lapsen nimet alkaa samalla kirjaimella. Minä olisin laittanut tokallekin lapselle samalla kirjaimella alkavan, mutta mies keksi sitten muun kivan nimen. Kolmannelle ei myöskään tullut samalla kirjaimella alkavaa nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
poikkesin lukemaan ja ei voi kun ihmetellä että mitä se teidän persettä kaivelee millä kirjaimilla joku nimen lapselleen antaa tai minkä nimen lapselleen antaa? onko teidän lapsillanne sitten ne täysin hyväksyttävät nimet jotka ovat ainoat ja oikeat?

Samaa mietin minäkin.
Tällä palstalla tuntuu olevan suurikin ongelma mikäli saman perheen lapset nimetään samalla alkukirjaimella ;)
Eikö se ole sama vaikka niitten nimet on Miia, Maisa ja Matilda, jos ne vanhempien mielestä sattuu kivoja olemaan..
Ei kaikkien tarvi tykätä tuollaisesta kaavasta mutta ei myöskään siitä että nimet on eri kirjaimilla..
Oma maku kaikilla siis, eikös?