miksi ihmiset jää suhteisiin, joissa ei enää edes tunteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helpompi jäädä, kuin lähteä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tasapainossa:
Välit eksään ovat paljon paremmat kuin aviossa ollessa. Sekin on valinta - jokainen pystyy halutessaan siihen.
Sitä saa mitä tilaa. Niin se on.

Ja niin on muuten valinta se suhteessa pysyminenkin - ja useimmat halutessaan pystyvät siihenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Zii:
Sitoutuminen ja vastuu perheestä ovat tärkeitä asioita, mutta niin on myös elämästä nauttiminen. Nauttimisella en tarkoita enemmän tai vähemmän syntisiä Nautintoja, vaan sitä perustunnetta, että minun on hyvä olla. Sitä kuuluisaa sielunrauhaa. Minä en ainakaan tuntenut itseäni hyväksi äidiksi ja hyväksi ihmisenmalliksi lapsilleni elämällä suhteessa, jossa ei ollut yhteenkuuluvuutta ja kumppanuutta edes nimeksi. Kolmestatoista vuodesta käytin seitsemän korjausyrityksiin, mutta eihän se yksin onnistu, jos toinen ei mitään korjattavaa näe. Annoin siis periksi. Lapset isä jätti minulle "rangaistukseksi".

Hyvää sielunrauhaa sinulle sitten vain. Toivottavasti et kaipaa siihen uutta hekumaa. Ja toivottavasti hoidat rangaistuksesi kunniallisesti isoiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja tasapainossa:
Välit eksään ovat paljon paremmat kuin aviossa ollessa. Sekin on valinta - jokainen pystyy halutessaan siihen.
Sitä saa mitä tilaa. Niin se on.

Ja niin on muuten valinta se suhteessa pysyminenkin - ja useimmat halutessaan pystyvät siihenkin...

Niinhän se on. Liitot ovat kahden kauppoja. Molempien pitää haluta olla yhdessä ja tehdä tarvittavia parannuksia jotta kaikilla olisi hyvä olla.
Yksin se ei oikein onnistu. Mies lähti kuin salamana 15 vuoden jälkeen, ei minusta ollut pidättelijäksi vaikka yritin.

Se mikä toimii toisella ei onnistu toisella mitenkään, siksipä noita eroja tulee.. Menneisyys eli lapsuus määrää aika paljon aikuisena. Sieltä lapsuudesta ne arvot peritään, en halua että omat lapseni omaksuu ajatukset että perheessä ei halata ja pussata eikä syliin voi tulla... Tai että vahinkoja sattuu ja lohdutetaan kun on paha mieli... Eli huolehditaan kaikista jotka perheeseen kuuluvat.

miksi ihmiset jää suhteisiin, joissa ei enää edes tunteita?"

Kun ne ei uskalla eikä halua eivätkä osaa elää OMAA ELAMAA. eivätkä uskalla asua yksin. pitää olla joku. vaikka tunteita oliskaan. jotkut jopa teeskentelee ja huijaa itseään ja toista, että tunteita muka on kun eivät uskalla elää omaa ainutlaatuista elämää yksin,mielummin joku ison kusipään kanssa jatkavat suhdetta kun kohtaa oman itsensä. raukkamaista ja oma elämä menee hukkaan...
ja sitten vanhempana lyövät päätä seinään kun tajuavat miten vuodet on mennyt hukkaan eli elänyt kusipään kanssa tai jonkun kanssa jonka kanssa rakkaus kuoli jo 10 vuotta sitten ja sitten miestä/naista harmittaa kun ei uskaltanut kuitenkin lähteä pois jo aikoja sitten..

Moni sanoo, että jos ollaan "vaan" kavereita ja seksiä on harvoin, niin kannattaa irtautua suhteesta, koska elämällä on niin paljon annettavaa. Itse olen huomannut, ettei välttämättä sen parempaa. Vanhat ongelmat voivat palata uuteenkin suhteeseen, molemmilla on exät, uusperheitä jne. Joskus se kaverillinen tuttu suhde antaa niin paljon hyvääkin elämään, että joku kiihkeä hetkellinen seksisuhde ei sitä korvaa. Harva saa sellaista liittoa, jossa intohimo JA ystävyys säilyy vuosikymmeniä. Useimmiten jompi kumpi hiipuu. Riidaton mukava liitto voi olla ihan hyvä syy pysyä yhdessä, kuin muuttaa jonnekin yksiöön yksin ja alkaa metsästämään jotain uutta onnea, jota ei ehkä ikinä edes tule.

Onni ei tule koskaan toisesta, se tulee itsestä. Kukaan toinen ei voi tehdä sinua onnelliseksi: kaikki on omien korvien välistä kiinni.
Se on elämänasenne jonka jokainen voi opetella.

Alkuperäinen kirjoittaja lukutoukka*:
Onni ei tule koskaan toisesta, se tulee itsestä. Kukaan toinen ei voi tehdä sinua onnelliseksi: kaikki on omien korvien välistä kiinni.
Se on elämänasenne jonka jokainen voi opetella.

Tähän yhdyn täysin. Sitä se parisuhdeterapeuttikin eilen telkkarissa sanoi.
Hän kertoi myös miten parisuhteet ovat vuosikymmenten vaihtuessa muuttuneet niin, että nykyään ei edes ehditä kokea rkastamisen tunnetta, joka tulee ala- ja ylämäkien läpi kuljettua, vaan vaihdetaan kumppania sen tunteen huumassa että koko ajan pitäisi olla rakastunut.....

Eläköön vanha aika, jolloin parisuhteisiin sitouduttiin.

Ei toinen ihminen tuota onnellisuuttasi. Se lähtee itsestä.
Itse ajattelen että.
-Olen terve.
-Minulla on terveet ja fiksut lapset.
-Minulla on hyvä työ.
-Puolisoni on kohdellut minua väärin. (Suhde)
Eli kolme neljästä on kunnossa. Ei ihan paha tilanne, vai mitä.
Tuo viimeinen neljäsosa kyllä järjestyy kuntoon joko välien
paranemisella tai erolla sitten kun tuntuu että on sen aika.

Alkuperäinen kirjoittaja Perheenisä:
-Puolisoni on kohdellut minua väärin. (Suhde)

Tai tämäkin oikeastaan näin: -Olen antanut kohdella itseäni huonosti. Jokainen voi itse valita, miten häntä kohdellaan omalla käyttäytymisellään. Jos ei saa asiallista kohtelua, voi useimmiten syyllistä etsiä itsestään.

Edellisessä on taas tämä niin usein toistettu "selitys" että väärinkohdeltu
saa etsiä itsestään syytä kohteluunsa. Tällä selityksellä ihmiset selittelevät huonoa käyttäytymistään pettämistään ym... aina löytyy joku syy tehdä väärin (kun tarpeeksi keksii).
Todellisuudessa väärintekijä on aina yksin vastuussa teostaan.
Tämän kun ihmiset ymmärtäisivät eivätkä etsisi toisesta tekosyitä
omille teoilleen olisi tämä maailma paljon rehdinpi paikka.
Kannetaan jokainen vastuu omista teoistamme, jooko.

Alkuperäinen kirjoittaja Perheenisä:
Edellisessä on taas tämä niin usein toistettu "selitys" että väärinkohdeltu
saa etsiä itsestään syytä kohteluunsa. Tällä selityksellä ihmiset selittelevät huonoa käyttäytymistään pettämistään ym... aina löytyy joku syy tehdä väärin (kun tarpeeksi keksii).
Todellisuudessa väärintekijä on aina yksin vastuussa teostaan.
Tämän kun ihmiset ymmärtäisivät eivätkä etsisi toisesta tekosyitä
omille teoilleen olisi tämä maailma paljon rehdinpi paikka.
Kannetaan jokainen vastuu omista teoistamme, jooko.

-sinähän voit kertoa puolisollesi minkälaisessa suhteessa haluat olla, kysyä minkälaisessa suhteessa puolisosi haluaa olla ja yhdessä sitten pohtia RATKAISUA
Mitä siinä voit menettää? Kunnon keskustelu saattaisi olla ihan hyväksi. :)
Sinä voit muutta toista ainoastaan omalla käytökselläsi - et muuttamalla toista. Tilanne muuttuu pakostakin kun puoliso reagoi varmasti erinlain kun aikaisempaan käytökseesi. Sitä kautta hän itse muuttaa itseään.
Hokasitko?
Kannattaa yrittää!

-sinähän voit kertoa puolisollesi minkälaisessa suhteessa haluat olla, kysyä minkälaisessa suhteessa puolisosi haluaa olla ja yhdessä sitten pohtia RATKAISUA
Mitä siinä voit menettää? Kunnon keskustelu saattaisi olla ihan hyväksi. :)
Sinä voit muutta toista ainoastaan omalla käytökselläsi - et muuttamalla toista. Tilanne muuttuu pakostakin kun puoliso reagoi varmasti erinlain kun aikaisempaan käytökseesi. Sitä kautta hän itse muuttaa itseään.
Hokasitko?
Kannattaa yrittää!
[/quote]

Tää vastaus pitäis kopioida tonne ketjuun minkä otsikko on "tapan sut huora". Sen teenkin.

Yhteistyössä