Miksi ihmiset pettää puolisoitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Ihan minulle yksi ja sama miten kukainenkin toimii mutta kiinnostaa tietää jos joku haluaa vastata et miksi joku haluaa tai siis pettää puolisoaan,täälläkin siitä aina saa lukea.Itsellä kun ei tulisi mieleenkään pettää omaa mistä ja toivon todellakin että miehellä ei ole sellaisia aatoksia myöskään.

Mutta kaikki tämä mietintä lähti minun päässä liikkeelle kun minulla on hyvä ystävä joka tänään oli lastensa kanssa kylässä ja kertoi ihan avoimesti että hänellä on toinen mies jonka kanssa vain harrastaa sitä yhtä ja nauttii siitä.Mies tosin on sinkku jonka kanssa on,mut silti minusta tuollainen vain on niin väärin.Ystävä sanoi kun kysyin että miksi ei sitten jätä miestään niin sanoi että ei hyvää mistä kannata jättää ja hän nyt vain hakee jotain jännitystä elämää ja sen tuntee että saa olla jollekkin jotain ihan muuta mitä nyt onkaan oman perheen kanssa.Mietin että onko se kaikilla jotka näin tekee niin sama syy vai miksi sitä harrastetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Etsii itseään ja haluaa vähän seikkailua. Mä en usko, että kypsät ihmiset ajautuu pettämiseen, se liittyy jotenkin itsetunnon pönkitykseen ja omaan kasvuprosessiin.

Peesi! Minun mielestäni pettävät ihmiset eivät ole vielä hoksanneet mitä vastuu ja kunnioitus on. Eli pidän sellaisia hyvin keskenkasvuisina.

Kunnioitus jossain tuolla lapamadon ja peräpukaman välimaastossa pettäviä kohtaan. Oli tilanne sitten mikä tahansa. Ennen kuin maistaa ruohoa aidan toiselta puolella, pitää olla tilit selvät puolison (exän) kanssa.

Se on minusta niin outo ajatuskin mutta kaikille se ei ole ja olin kerran jopa yksillä kutsuilla ja siellä tuli puhetta pettämisestä ja oikeasti 20 naisesta lähes kaikki oli sitä tehnyt ja minä olin ihan että no en ole enkä koskaan ajattele että tekisin,sitä vain pitää oikeasti niin ei normaalina asiana.Ja todellakin minusta kaikki saa tehdä ihan miten vain eli en ole mitään syyttelyä tekemässä kenenkään osalta mutta itseä tämä vain mietityttää kun asiasta hyvän ystävän kanssa just puhuttiin tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Etsii itseään ja haluaa vähän seikkailua. Mä en usko, että kypsät ihmiset ajautuu pettämiseen, se liittyy jotenkin itsetunnon pönkitykseen ja omaan kasvuprosessiin.

Peesi! Minun mielestäni pettävät ihmiset eivät ole vielä hoksanneet mitä vastuu ja kunnioitus on. Eli pidän sellaisia hyvin keskenkasvuisina.

Kunnioitus jossain tuolla lapamadon ja peräpukaman välimaastossa pettäviä kohtaan. Oli tilanne sitten mikä tahansa. Ennen kuin maistaa ruohoa aidan toiselta puolella, pitää olla tilit selvät puolison (exän) kanssa.

mulla on sellainen "mielikuva" että pettäjät hakee jotain jalustalle nostamista, palvomista jne. ei tavallinen kumppanin arvostus riitä vaan haetaan jotain enemmän, ei osata nauttia siitä mitä on ja mikä on oikeaa vaan halutaan lisää ja lisää. tavalliseksi ne suhteet tuppaa menemään aina, mutta toki pettäjä saa kolmannelta osapuolelta yleensä huomionosoituksia eri tapaan kuin kumppaniltaan. silmänlumetta vaan on sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei saa tarpeeksi esim seksiä.läheisyyttä halutuksi tulemista

lisäksi mainita voi parisuhteen muut ongelmat, kuitenkaan ei halua vielä heittää helposti kaikkea kankkulan kaivoon vaan haluaa yrittää korjata ongelmat omankin puolison kanssa. pettäminen on loppujen lopuksi todella monen sattuman summa, ei sitä voi selittää ihan näin yksinkertaisesti.
minulle pettäminen toi täysin uuden onnellisen suunnan elämään :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

mulla on sellainen "mielikuva" että pettäjät hakee jotain jalustalle nostamista, palvomista jne. ei tavallinen kumppanin arvostus riitä vaan haetaan jotain enemmän, ei osata nauttia siitä mitä on ja mikä on oikeaa vaan halutaan lisää ja lisää. tavalliseksi ne suhteet tuppaa menemään aina, mutta toki pettäjä saa kolmannelta osapuolelta yleensä huomionosoituksia eri tapaan kuin kumppaniltaan. silmänlumetta vaan on sellainen.

Oikeassa olet. Ne keskenkasvuiset ihmiset, jotka eivät kestä arkea, hakevat vissiin sitä uutuuden viehätystä ja ensihetkien huumaa lopun ikäänsä.

Mut semmosilla monesti jää vain tyhjä takki ja kaluttu luu käteen loppujen lopuksi. Vanhana ihmettelevät että mitäs nyt kun nuoruuden komeus ja kauneus on lakastunut ja eteen ei ota mikään muu kuin oikaistu lonkka....

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei saa tarpeeksi esim seksiä.läheisyyttä halutuksi tulemista

lisäksi mainita voi parisuhteen muut ongelmat, kuitenkaan ei halua vielä heittää helposti kaikkea kankkulan kaivoon vaan haluaa yrittää korjata ongelmat omankin puolison kanssa. pettäminen on loppujen lopuksi todella monen sattuman summa, ei sitä voi selittää ihan näin yksinkertaisesti.
minulle pettäminen toi täysin uuden onnellisen suunnan elämään :)

eikös pettäminen tarkoita juuri päinvastaista? tai aika hassuun suuntaan se korjaaminen lähtee jos tuhotaan ensin..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
eikös pettäminen tarkoita juuri päinvastaista? tai aika hassuun suuntaan se korjaaminen lähtee jos tuhotaan ensin..

se mitä ei tiedä, ei satuta.
jokainen kokee itsessään pettämisen aivan eri tavalla. minäkin puhun vain omasta puolestani sitten. kun koin olevani haluttu, rakastettu ja arvostettu se sai mut miettimään miksei tätä samaa voisi yhä kokea oman puolison kanssa. se sai mut yrittämään ja tekemään parannuksia suhteen eteen.

Yhteistyössä