MIKSI PITÄÄ AINA PELÄTÄ, ETTÄ MIES PETTÄÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mun miespuoleisen kaverin avoliitto päättyi siihen, kun nainen lakkamaatta uskoi, että mies pettää. Ihan sama mihin meni ja mitä teki, niin aina oli kuulemma pettämässä. Nainen soitteli miehelle baarinkin noin tunniin välein. Mies vaan totesi, että samahan hänen olisi kohta pettää, koska häntä jo siitä valmiiksi syytetään, eikä saa naista uskomaan tai luottamaan. Mutta ei pettänyt, vaan otti ja lähti. Enkä kieltämättä ihmettele yhtään.

En minäkään ihmettele, mutta eri syystä kuin sinä. Jos ja kun miehet eivät osaa keskustella ja toimia niin, että siitä käytännön tulosta tulisi, vaan pakenevat mykkyyteen, he pakenevat kohta sitten kokonaan. Eli petti tuokin mies kuten vaimo oli epäillyt. Mikäli mies olisi oikeasti välittänyt naisesta ja mikäli naisella olisi todettu foobinen petetyksi tulemisen pelko, mies olisi keksinyt jonkin muun tavan seurustella kavereidensa kanssa kuin istuksimalla kuppilassa. Maailmassa taitaa olla aika monta harrastusta, jotka näin ensi kuulemalta tuntuvat fiksummilta, esim. lentopallo + siihen liittyvä saunailta, koripallo, mikä tahansa joukkuelaji. Kavereita voi kutsua kotiin tai keksiä ihan mitä vain. Minua (vaikka nainen olenkin) ei mikään taida saada edes menemään baariin. Asenteesta se sillä baariin lähtijällä on kyse. Tuossa kuvaamassasi suhteessa se oli jälleen nainen, joka välitti.

Mies ei käynyt paljon baareissa, mutta silloin tällöin. Eli olisi pitänyt luopua siitäkin naisen sairaalloisen luottamuspulan takia, joka johtui naisen exästä?! Mies ei voinut lähteä mökkeilemäänkään miesporukalla. Ja sinunko mielestä vika on miehessä, joka ei edes pettänyt? Yritti kaikkensa, että nainen luottaisi.
Nainen välitti ja mies ei?! Niin just. Se sairaalloinen mustasukkaisuus ja riippuvuusko on tervettä välittämistä? Ja mikä tarinassani sanoi, että mies ei välittänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mun miespuoleisen kaverin avoliitto päättyi siihen, kun nainen lakkamaatta uskoi, että mies pettää. Ihan sama mihin meni ja mitä teki, niin aina oli kuulemma pettämässä. Nainen soitteli miehelle baarinkin noin tunniin välein. Mies vaan totesi, että samahan hänen olisi kohta pettää, koska häntä jo siitä valmiiksi syytetään, eikä saa naista uskomaan tai luottamaan. Mutta ei pettänyt, vaan otti ja lähti. Enkä kieltämättä ihmettele yhtään.

En minäkään ihmettele, mutta eri syystä kuin sinä. Jos ja kun miehet eivät osaa keskustella ja toimia niin, että siitä käytännön tulosta tulisi, vaan pakenevat mykkyyteen, he pakenevat kohta sitten kokonaan. Eli petti tuokin mies kuten vaimo oli epäillyt. Mikäli mies olisi oikeasti välittänyt naisesta ja mikäli naisella olisi todettu foobinen petetyksi tulemisen pelko, mies olisi keksinyt jonkin muun tavan seurustella kavereidensa kanssa kuin istuksimalla kuppilassa. Maailmassa taitaa olla aika monta harrastusta, jotka näin ensi kuulemalta tuntuvat fiksummilta, esim. lentopallo + siihen liittyvä saunailta, koripallo, mikä tahansa joukkuelaji. Kavereita voi kutsua kotiin tai keksiä ihan mitä vain. Minua (vaikka nainen olenkin) ei mikään taida saada edes menemään baariin. Asenteesta se sillä baariin lähtijällä on kyse. Tuossa kuvaamassasi suhteessa se oli jälleen nainen, joka välitti.

Ei tarpeeksi epäluuloinen eukko usko, jos mies menee koripalloa, lentopalloa tms pelaamaan ja sen jälkeen joukkuekavereiden kanssa saunaan. Epäilee valheeksi, tai tunkee itse mukaan. Onhan se nähty.

no mutta miksi mies ei voinut ottaa naista mukaan sinne kuppilaan? en ymmärrä, jos tietää että toisella on ollut tosi ikäviä kokemuksia niin paremmin niistä selviää kun mies osoittaa ymmärrystä ja toimii toisin,kyllä se oikeanlainen luottamus siitä kasvaisi. jättäminen osoitti sen että kaikki muu oli tärkeämpää-.

Alkuperäinen kirjoittaja :
no mutta miksi mies ei voinut ottaa naista mukaan sinne kuppilaan? en ymmärrä, jos tietää että toisella on ollut tosi ikäviä kokemuksia niin paremmin niistä selviää kun mies osoittaa ymmärrystä ja toimii toisin,kyllä se oikeanlainen luottamus siitä kasvaisi. jättäminen osoitti sen että kaikki muu oli tärkeämpää-.

Sehän siinä oli, kun se luottamus ei kasvanut. EI mies pystynyt kuvittelemaan rakentavansa perheen tuommoiselle pohjalle. Ja nainen sai kyllä tahtoessaan vapaasti lähtä kuppilaankin mukaan ja kävi monesti itse naisporukalla baarissa. Olisiko se nainen pitänyt ottaa miesten saunailtaan ja mökkireissullekkin mukaan? Sekö olisi sitten ollut terapeuttista naiselle?
Entä se mies ja sen elämä? Senkö pitää kärsiä naisen exän takia?

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ai että poikien baari-iltaan, miehen ystävän polttareihin/varpajaisiin, miehen työpaikan pikkujouluun (jos ei ole kutsuttu avecin kera) tai vaikkapa harrastusporukan yhteiseen illanviettoon pitäisi ottaa nainen mukaan vain siksi, että tämä ei luota mieheensä?
Rajansa kaikella, mustasukkaisuudella ja epäileväisyydelläkin. Se on ikävää, jos on entisessä suhteessaan tullut petetyksi, mutta ei se ole nyksän vika jos eksä petti, eikä nykyistä saa pistää kärsimään sen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Ei tarpeeksi epäluuloinen eukko usko, jos mies menee koripalloa, lentopalloa tms pelaamaan ja sen jälkeen joukkuekavereiden kanssa saunaan. Epäilee valheeksi, tai tunkee itse mukaan. Onhan se nähty.
:laugh: :laugh: :laugh:

Mutta noinhan se menee :D
Harva pettäjä sitäpaitsi kai sanoo, että lähdenpäs tästä Mirkkua painamaan. Eiköhän ne keksi jotain muuta: sanovat vaikka että menevät pelaamaan futista, tai kalastamaan.

Mies olisi tuossa tilanteessa ohjannut naisensa psykiatriseen hoitoon. Kumppanin ei kuulu olla terapeutti, sitä varten on ammatti-ihmiset.

Mitä tulee miehen puhumiseen, niin olen itsekin syyllistynyt siihen, että minä määrään, mistä puhutaan ja miten. Ja olen saanut turpaani. Omalle pojalleni olen koittanut opettaa, että jos nyrkit alkaa kuumentua (naiset kun ovat sanallisesti lahjakkaampia kuin miehet ja iskevät vyön alle paljon kipeämmin kuin könsikkäät nyrkkeineen konsanaan), niin silloin takki päälle ja ovesta ulos. Menee sitten vaikka pariksi yöksi hotelliin, jotta tilanne rauhoittuu.

:laugh: :laugh: :laugh:

Mutta noinhan se menee :D

Niin niin. :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mies olisi tuossa tilanteessa ohjannut naisensa psykiatriseen hoitoon. Kumppanin ei kuulu olla terapeutti, sitä varten on ammatti-ihmiset.

Minä olen sen verran läheltä seurannut foobikoita, ettei se ihan helposti mene tuo tilanne eikä ainakaan tuolla tunneasenteella. Tuttavistani kaksi on julki-paniikkihäiriöistä ja ties kuinka moni on sellainen salaa. Paniikkihäiriö nyt vain on oma sairautensa, olipa siihen varsinaista käytännön syytä tai ei. Tunnenpa eräänkin ko. sairaudesta kärsivän, jonka mies joutuu kesken työpäivän tulemaan kotiin, osallistumaan vaimonsa kirurgisiin toimenpiteisiin läsnäolemalla, vaimo ei uskalla lähteä kotoaan minnekään yksin, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Ollessaan meillä kylässä tuon naisen on saatava istua sohvan reunimmaisella paikalla, että pääsee tarvittaessa pakoon, ym. kummallista. Ei hän sitä tahallaan tee.

Mun luona on muutamaan otteeseen ollut varattu mies yötä(aikoinaan), ja seksiä on harjotettu.
Kerran aamulla vasta selkis yhden ukon tilanne, kun sen muija aamulla soitteli ja ukko mölötti puhelimeen että "Niemisen sohvalle saatana nukahrin, tuun kohta kottii!".. :whistle:
Mua alko salaa naurattaa koko tilanne. En ole Nieminen eikä sohvalla lemmiskelty.

Minusta se on niin että jotkut pettää ja toiset ei. On vuosien varrella nähty monia miehiä ja osa pettää aivan sumeilematta ja osalle oikeasti se vaimo siellä kotona on kaikkein rakkain. Olisko joku luonnekysymys tämä, vai mikä?

Minä olen sen verran läheltä seurannut foobikoita, ettei se ihan helposti mene tuo tilanne eikä ainakaan tuolla tunneasenteella. Tuttavistani kaksi on julki-paniikkihäiriöistä ja ties kuinka moni on sellainen salaa. Paniikkihäiriö nyt vain on oma sairautensa, olipa siihen varsinaista käytännön syytä tai ei. Tunnenpa eräänkin ko. sairaudesta kärsivän, jonka mies joutuu kesken työpäivän tulemaan kotiin, osallistumaan vaimonsa kirurgisiin toimenpiteisiin läsnäolemalla, vaimo ei uskalla lähteä kotoaan minnekään yksin, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Ollessaan meillä kylässä tuon naisen on saatava istua sohvan reunimmaisella paikalla, että pääsee tarvittaessa pakoon, ym. kummallista. Ei hän sitä tahallaan tee.

Hohhoijakkaa! Sisälukutaito kunniaan. Harhauduttiinko nyt hiukan kauas aiheesta?! Tuommoisia naisia, mistä kerroin, on kyllä paljon, ilman mitään sairauksiakin. Minulla on paniikkihäiriö, mutta ei se minusta tee mustasukkaista tai epäilevää miestäni kohtaan.

ei se vaan niin helppoo oo monien kusetuskertojen jälkeen taas luottaa 100%..

kyllä mullakin varmasti olis ekana mielessä et minkä akan luona sitä on oltu jos ei yöksi olis kotiutunu..

edellisessä suhteessa kävi niin et ukko ei ollutkaan yötä kotonaan vaan muka kaverinsa tallilla nukahtanu sohvalle..

no meni pari vkoo niin suhde loppui kun ukko kerto et mis todellisuudessa oli ollut..

voitteko muka oikeesti sanoo etteikö se edes kävis mieles ettei ukkonne vois muka olla jossain toisen luona jos ei tuu kotiin yöks..

En minä väitäkään, että kukaan tahallaan tekee. Mutta minun mielestäni parisuhde ei ole psykiatrinen hoitosuhde. Jos toinen osapuoli tarvitsee psykatrista apua, avun antaja on ammattilainen eikä puoliso. Vain harva parisuhde kestää sen, että jo nuorena pitää olla toisen hoitaja. Pitkään kestäneissä suhteissa aika ajoin näkee sitä, että puolisosta toinen hoitaa rakkaansa loppuun asti. Mutta nuorten kohdalla ei kenenkään pitäisi joutua puolisonsa terapeutuksi. Koska oikeasti parisuhde on ihan eri asia kuin hoivasuhde.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ei se vaan niin helppoo oo monien kusetuskertojen jälkeen taas luottaa 100%..

kyllä mullakin varmasti olis ekana mielessä et minkä akan luona sitä on oltu jos ei yöksi olis kotiutunu..

edellisessä suhteessa kävi niin et ukko ei ollutkaan yötä kotonaan vaan muka kaverinsa tallilla nukahtanu sohvalle..

no meni pari vkoo niin suhde loppui kun ukko kerto et mis todellisuudessa oli ollut..

voitteko muka oikeesti sanoo etteikö se edes kävis mieles ettei ukkonne vois muka olla jossain toisen luona jos ei tuu kotiin yöks..

Jos mun mies ei ole kotiutunut baarireissulta, kun herään. Soitan hänelle ja aina on vastannut. Jos ei vastaisi, kyllä varmasti mainitsisin asiasta, koska olisin huolissani ja voisin epäillä hänen kertomustaankin, miksi ei vastannut ja missä oli, mutta ilman kunnon todisteita uskottomuudesta asia jäisi siihen.
Jos minua asia vaivaisi ja joutuisin miettimään, niin että tulisin hulluksi, jättäisin mieheni.

Kyllä saa mun mies olla onnellinen, että sillä on minut :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
en mäkään epäillyt vaan luotin.. eipä olis kannattanut. ja tosissaan luulin et on jotain sattunut. ja voin olla varma että jos tulevaisuudessa mulla on mies joka jättää tulemata kotiin niin tiedän mitä mulla on ekana mielessä.

Olisi se sua pettänyt, vaikket olisi luottanutkaan. Vai oletko eri mieltä?
Tarkoitan siis sitä, että ei sillä, onko kotona luottavainen vai epäilevä puoliso, ole juuri mitään merkitystä jos mies päättää pettäjän tielle lähteä.

toki olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Ne ei luota miehiinsä. Sitäpaitsi on ihan sama pelkääkö vai ei. Jos mies haluaa pettää, niin se pettää. Ja jos se olis niin typerä niin en mä sellaisen kanssa haluais edes olla.

Toi on totta ja pätee tietysti naisiinkin. Että ei se alituinen kyttääminen mitään auta.. Kyllä se pettäminen onnistuu muuallakin kun laivalla tai pikkujouluissa ym.

Yhteistyössä