Miksi ihmiset vie lapset lääkäriin jos ainoa oire on kuume?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fdghdfghdg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fdghdfghdg

Vieras
Siis jokainenhan vie lapsensa lääkäriin kun siltä itsestä tuntuu, tottakai.

Mutta miksi viedä lapsi lääkärin jos ei ole muuta vaivaa kuin kuume?
Ja aina, aina kun on kuume. Vaikka aina saa saman ohjeen, nestettä, viileyttä, lepoa kuumelääkettä jne. JA taas kun tulee kuume taas mennään.

No yksityiset menestyy :) ;)

JA eipä ole mun ongelma(onpas ;) ), mut ihmetyttää nyt vaan..

No ensiksi tulee mieleen, että tarvitsee töihin lääkärintodistuksen.
Toiseksi tulee mieleen, että lapsella on joku krooninen juttu, kuten nyt vaikkapa tuo korvatulehdus joka kerta kuumeen taustalla.
Kolmanneksi, jotkut nyt vaan kuvittelee, että ei voi levätä ja juoda ilman lääkärin määräystä...

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Hups, siis tarkoitin että ainoa suurempi oire on kuume=nuhaa yskää voi olla..

JA siis tarkoitin että kuume on alkanut just nyt, ja heti soitetaan lääkäriin. Ja jos lapsella ei ole ollut korvatulehduksia tms. vaan yleensä on aina kyse siis flunssasta.

Kun esikoisella oli outoja kuumejaksoja, pelkkä kuume ei muita oireita, niin ravasin hänen kans lääkärissä. Olin aivan varma et jotain on pahasti pielessä vaikka lääkärit mulle naurokin. Sit kun viitsivät tutkia (meni useempi kuukausi) niin tulehdusarvot oli melkein 100, ja löytyi lastenreuma+mykoplasma.

Jonkun perus nuhakuumeen takia en lääkäriin oo lapsia vieny.

Flunssan vuoksi en IKINÄ vie lapsia lääkäriin, oli kuumetta tai ei. Jos on muita oireita (velttous, korvasärky jne.), niin sitten harkitsen lääkäriin viemistä. Kahta lastamme (3 ja 6 v) on käytetty lääkärissä yhteensä 5 kertaa koko heidän elinaikanaan. Hengissä ovat! :D

No en mäkään kyllä ole ihan ymmärtänyt, että mitä lääkäri voi tehdä jos lapsella on flunssa. Jos jatkuu kauan, on muita hälyttäviä oireita, kuume on tosi korkea, kouristuksia tai muuta mahdollisesti vakavaa niin sitten toki lääkäriin. Mutta tiedän myös joitain vanhempia, jotka vievät heti kun on vähän nuhaa ja lämpöä...

Itsekin aika helposti vien, jos epäilen esim. korvatulehdusta, mutta kuumeen takia en ole vienyt jos lapset on olleet hyvävointisia.

kuopuksen ainoa oire oli korkeahko kuume. Terkasta laittoivat kotiin. En uskonut, vaan vein lastenlääkäripäivystykseen. Oltiin lastenosastolla 5 päivää yleisinfektion vuoksi. Mä pyrin siihen, että luotan itseeni tässä asiassa.

[QUOTE="vieras";25544929]Siksi kun tenavalla on esim. neljättä päivää kuume siellä 39:ssä, hänellä on mitä luultavimmin taas korvatulehdus :/.[/QUOTE]

Juuri näin.

Pelkkä kuume on mun mielestä vähän huolestuttavaa.

Nuha, aivastelu ja kuume taas ei ole.

Minä luotan itseeni näissä asioissa. Aina, kun lapsilla on ollut "vain" kuumetta, niin kyse on ollut jostain vakavammasta.

Koska kuume on aina merkki jostain. Se on "paljon" hälyttävämpää, jos on pelkkä kuume kuin esim. perus flunssa. Perus flunssassa en herkästi vie, mutta, jos oireena PELKKÄ kuume vien herkemmin.

[QUOTE="vieras";25545243]No mä olen päivystyksessä kuullut senkin, kun aikuinen ihminen tulee sen takia että oksensi kerran kotona. WTF??[/QUOTE]

Hah. Sä et oo vissiin tehny päivääkään töitä eläissäs?

[QUOTE="vieras";25545378]15 vuotta jo saman työnantajan palveluksessa. Kyllä siellä on tullut nähtyä kaikenlaista.[/QUOTE]

Ja kun sä oksennat niin sun ei tarvii hakea sairaslomatodistusta? Monista työpaikoista lentää heti pihalle, jos ei oo todistusta...

Mä vien siksi, että saan lääkärin todistuksen, myös siksi, että meillä kuume liittyy yleensä tulehduksiin korvissa tai hengitysteissä. Senkus ihmettelet, keskity omiin asioihis ja lapsies hoitoon. Eiköhän siinä ole ihan riittävästi sulle ihmeteltävää.

Olen vienyt lapsen pelkän kuumeen vuoksi päivystykseen, kun kuumetta on ollut 40 astetta ja kuume ei lääkityksestä huolimatta laske. Lapsi on tosi voipunut ja veltto - > lapsella virtsatulehdus, joka vaati välitöntä hoitoa.

Ainakin minä tiedän lapseni kunnosta, koska on tarpeen viedä lääkäriin, vaikka oireena olisi ihan pelkkä kuumekin.

Yhteistyössä