[QUOTE="äiti";25840985]Meillä sama homma. Lapsen kaa ei ole kotona ongelmia, tai no, tietty nyt joskus saa jonkun raivarin, mutta päiväkodissa kuulemma on vaikeaa päivittäin. On käynyt kelto ja perheneuvolassa käyty, mutta eivät osaa tilanteelle kukaan mitään tehdä. Lapsi on siis eskari myös, lukee ja kirjoittaa, laskee plus ja miinuslaskuja, on kiinnostunut kaikesta. Kotona saattaa kirjoitella omia tarinoita vaikka tunnin tai leikkiä pikkusisarusten kanssa. Päiväkodissa eivät usko, ettei meillä ole kotona ongelmia, koko ajan vaan ovat mua ajamassa perheneuvolaan ja psykologille ja ties minne, että jaksan kun lapsi on niin vaikea... oon alkanut jo pelätä lapsen hakutilanteita, kun aina saa kuulla jotain. Mä olen kokeillut palkitsemista (josta sain palautetta päiväkodista, etten saa antaa herkkuja tai lelua palkinnoksi, vaan pitää olla joku kiva tekeminen yhdessä), toimi hetken. Kotona on käytössä jäähypenkki ja se toimii hyvin, mutta päiväkodissa ei... Mä en todellakaan tiedä mitä voin enää tehdä, onneksi eskaria on enää 2,5 kk...[/QUOTE]
Ihan kuin minun suustani n vuosi sitten. Sitten paikkakunta ja päiväkoti vaihtui - ja kas! Lapsen käytös päiväkodissa on muuttunut täysin. Todella reipas, omatoiminen menijä, joka silminnähden nauttii päiväkodin toiminnasta ja sen tavoista ja pitää hoitajista (ja heistä näkyy se, että he myös pitävät lapsestani).
Monen tekijän summa varmastikin että noinkin suuri muutos tapahtui meillä. Niin ja muuten, se negatiivinen palaute oli hyvin hoitajakohtaista. Yhdeltä ei koskaan tullut kuin sitä negaa, toisen mielestä lapsi on kuin enkeli, eikä käytöksessä mitään vikaa. Ketä olisi pitänyt uskoa?