Miksi ihmisillä on ennakkoluuloja Pottereista? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Jotkut tuntuvat olevan kynsin hampain pottereita vastaan, eniten ne, jotka eivät ole yhtäkään niistä kirjoista lukeneet. Silti rohjetaan haukkua sitä roskaksi ja joidenkin mielestä se on ihan lastenkirja-sarja. Monet uhoavat, että eivät koskaan aio lukea pottereita ja haluavat vastustaa sitä, koska se on muoti-ilmiö. Multakin yks tyyppi kysy et luetko niitä vain, koska ne on muotia :o Mä vastasin, etten todellakaan lue tuhannen sivun mittaisia kirjoja sen takia, että ne on muotia. Oli mullakin aluksi ennakkoluuloja pottereita kohtaan, mutta sitten näin sen leffan ja innostuin..sitten luin kaikki kirjat ja katsoin kaikki elokuvat. Muuten en tykkää fantasiasta ollenkaan. En oikeasti tunne ihmistä, joka olisi lukenut kokonaisen potter-kirjan eikä olisi tykännyt. Kaikki ovat jääneet koukkuun ja lukeneet koko sarjan =)

Ei voi sanoa, ettei tykkää pottereista, ennen kuin on lukenu kirjan/kirjat! ;) Olisin mielestäni menettänyt paljon, jos en olisi lukenut niitä...mikään kirja ei ole saanut mua niin itkemään kuin nauramaan yhtä paljon kuin potterit :) Ne on hauskoja, jännittäviä ja koskettavia kirjoja! Ehdottomasti paras kirjasarja! J.K. Rowling on nero!! :D

Joo :)
Mut annathan niiden olla rauhassa jotka niitä eivät halua lukea? Mielipide se on sekin, että ne on huonoja. Ethän säkään tykkää kaikesta mistä minä :)

Niin, no ehkä se johtuu siitä että niitä tuputetaan.

Opettajaenoni lukee ne pakosta, onhan tiedettävä, mistä oppilaat puhuvat, mutta ei, hän ei tosiaan pidä kirjoista eikä niiden kirjoitustyylistä.

(mä sensijaan tykkään)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Joo :)
Mut annathan niiden olla rauhassa jotka niitä eivät halua lukea? Melipde se on sekin, että ne on huonoja. Ethän säkään tykkää kakesta mistä minä :)

Sitten vasta voi sanoa, että ne on huonoja, kun ne kirjat on todella lukenut. Ei voi olla pitämättä jostain mistä ei tiedä mitään. Ihan sama mulle, lukeeko kaikki niitä vai ei, mutta ei ole järkeä haukkua kirjoja, joita ei ole edes lukenut.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
mä luen bukowskia timo.k. mukkaa.. on ne potterit varmasti jees mutta jotenkin tuo fantasia ei nappaa... monesti ole aloittanut mutta ikinä en ole saanut loppuun asti luettua :ashamed:

No nuo on kyllä hiaman eri laatua kuin Potterit! :D

Mä en oo lukenut yhtään, sen yhden leffan kattelin telkusta kun se tuli. Fantasiasta kyllä tykkään, mutta Potterit on mun makuun ehkä liian "lapsellisia"...tai sitten vika on mun korvien välissä, koska niin monet mua vanhemmatkin lukee niitä :saint: Mutta ei ole ennakkoluuloja, ei vain kiinnosta, hyvä, jos jotain muuta kiinnostaa.

Luin muuten otsikon "miksi ihmisillä ennakkoluuloja polttareista" :whistle: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Opettajaenoni lukee ne pakosta, onhan tiedettävä, mistä oppilaat puhuvat, mutta ei, hän ei tosiaan pidä kirjoista eikä niiden kirjoitustyylistä.

(mä sensijaan tykkään)

Niitä tuputetaan, koska ne on niin hyviä! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kahvipannu porisee:
Kyse ei ole läheskään aina ennakkoluulosta, vaan monet tykkää eri tyyppisestä kirjallisuudesta...
Makuasioista ei voi kiistellä ;)

Tota just tarkotin...moni sanoo, ettei halua lukea pottereita, koska ne on fantasiakirjoja, mutta en mäkään yleensä pidä fantasiasta, mutta pottereita rakastan! =)

Mua ei vaan yksinkertasesti kiinnosta potterit.. luen paljon kirjoja, mut potterit on aika kaukana siitä mistä mä tykkään.. eikä se kauhea mainonta/hehkutus niistä kirjoista ainakaan lisää mun kiinnostustani..

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
mä luen bukowskia timo.k. mukkaa.. on ne potterit varmasti jees mutta jotenkin tuo fantasia ei nappaa... monesti ole aloittanut mutta ikinä en ole saanut loppuun asti luettua :ashamed:

No nuo on kyllä hiaman eri laatua kuin Potterit! :D

Mä en oo lukenut yhtään, sen yhden leffan kattelin telkusta kun se tuli. Fantasiasta kyllä tykkään, mutta Potterit on mun makuun ehkä liian "lapsellisia"...tai sitten vika on mun korvien välissä, koska niin monet mua vanhemmatkin lukee niitä :saint: Mutta ei ole ennakkoluuloja, ei vain kiinnosta, hyvä, jos jotain muuta kiinnostaa.

Luin muuten otsikon "miksi ihmisillä ennakkoluuloja polttareista" :whistle: :ashamed:

No kirjat ei olekaan niin lapsellisia kuin leffat, etenkään loppupään kirjat.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

(mä sensijaan tykkään)

Niitä tuputetaan, koska ne on niin hyviä! ;)

Jaa.

Saako samalla perusteella alkaa tuputtaa vaikka anaaliseksiä?
(luulen, että puolestapuhujia löytyy)

En mä lue kaikkia maailman kirjoja ihan vaan siltä varalta et jos vaikka tykkäisin. Pottereissa nyt ei vaan ole "sitä jotakin" joka saa mut jonkun kirjan avaamaan lukemistarkoituksessa. =)

Tota just tarkotin...moni sanoo, ettei halua lukea pottereita, koska ne on fantasiakirjoja, mutta en mäkään yleensä pidä fantasiasta, mutta pottereita rakastan! =)
[/quote]

elikkä vaikka ei pitäisi fantasiasta niin pitäisi silti lukea potteria koska säkään et pidä fantasiasta mutta potteriasentään rakastat, oi miten ihq!!

elikkä vaikka ei pitäisi fantasiasta niin pitäisi silti lukea potteria koska säkään et pidä fantasiasta mutta potteriasentään rakastat, oi miten ihq!![/quote]

Itse asiassa monet ovat tykänneet pottereista, vaikka eivät yleensä fantasiasta pidä. Olen saanut monen pään kääntymään ja he ovat lukeneet ekan kirjan...sitten jääneet koukkuun ja ahmineet koko sarjan :D

Mä olen yhden leffan nähnyt niistä (en edes muista mikä ), en tykännyt yhtään vaan päinvastoin. :x
Miksipä ihmeessä siis huvittaisi lukee niitä kirjoja, ja kun fantasia ei kiinnosta se ei kiinnosta enkä näe järkeä kokeilla josko jostain fantasiakirjasta sattuisin pitämään. :whistle:

Niin että turha koittaa mun päätä kääntää.

Minä en pidä fantasiasta, mutta kun mies lainasi potterin ensimmäisen osan, katsoin velvollisuudekseni tutustua kirjaan, koska minulla on lapsia.

Yritin ja yritin lukea kirjaa, mutta ei väkisin lukeminen kannata. ei kiinnostanut ollenkaan. En ymmärrä mikä aikuisia ihmisiä kiinnostaa tarinassa. Muistan vain että se heppu jäi orvoksi ja muutti perheeseen, jossa häntä kohdeltiin huonosti, ja sen jälkeen alkoi tarina olla sellaista, että vain kertakaikkiaan kiinnosta, kun ei sellainen höpöhöpö -juttu ole totta. Tai ehkä olen vain niin tylsä ihminen, en ole enää niin avoin kuin lapset. MUTTA OLEN YRITTÄNYT KIINNNOSTUA KIRJASTA LASTENI VUOKSI (jotta voin kertoa kun eivät vielä itse jaksa sellaisia lukea) tosissani mutta ei kiinnosta niin pätkääkään, ja minun on vaikea ymmärtää mikä siinä kiinnostaa muitakaan naisihmisiä.

Niin, ja vielä lisään, että jos ei vain jaksa lukea sitä ensimmäistäkään kirjaa? Ei vaikka kuinka yrittää. Kun kirja tuntuu vain niin typerältä ja höpöhöpöjutulta. Miten voi pakottaa itsensä kiinnostumaan jostain?

Noh... Itse tykkään kovasti Pottereista eikä mieltäni hetkauta kyllä vähääkään se, mitä osa ihmisistä niistä ehkä ajattelee. Mun puolestani kukin pitäköön mielipiteensä, vaikkei se perustuisikaan minkäänlaiseen lukukokemukseen vaan ennakkoluuloon. Väliäkös tuolla. Itselläni ei ole tapana tuomita mitään ilman kunnollista tutustumista aiheeseen, mutta koska kyseessä ei nyt ole tämän vakavampi aihe kuin kirjallisuus, en jaksa välittää.

Minä en voi nimittää niitä tyhmiksi, koska en ole niitä lukenut.
Minä en muutenkaan välitä fantasia-kirjoista, olkoonkin sitten että Potterit olisivat niistä jotenkin poikkeavia.

Mutta eikö minulla ole oikeus valita mitä itse luen, en osaa pitää aukkona yleissivistyksesä sitä ,jos en perehdy Pottereihin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä