miksi isä ei ota lastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru toisen puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru toisen puolesta

Vieras
erottu 1.5v sitten.. sitä ennen n.vuoden ajan lapsen isä meni ja tuli miten halusi(ei katsonut lasta silloinkaan, kaksi kertaa oli kaksin lapsen kanssa..olisis kyllä saanut olla pyysinkin häntä joskus katsomaan mutta ei..)

kun erottiin sopimus oli että joka toinen vkonloppu pe-su,ikinä ei ole ottanut lasta tuoksi ajaksi, korkeintaan suunnilleen että olen vienyt 18 aikoihin la tai pe ja hakenu seuraavana aamuna 11..

viime kesänä kesäkuu-elokuu ei ottanut/nähnyt kertaakaan..syksyllä 3 kertaa otti ja nyt viime tapamisesta tulee 7.pvä kolme kk..

lapsi kaipaa isää,olen isälle kertonut.. kun pyydän ottamaan lapsen sanoo vaan että eti toinen hoitaja..

nyt viikko sit viestitti (kun kysyin millon ottaa lapsen) että ei enää ollenkaan tiedä

en ymmärrä..

miten muilla mennyt jos isä ei ole ottanut, onko tilanne ikinä parantunut?

meillä poika(3v) on ollut isänsä luona 3kertaa yötä elämäsä aikana.Isä ei lasta ota,koska mä pääsisin menemään minne haluan sillävälin...

Isä käy lasta ainoastaan meidän kotona tapaamassa,silloin kun sattuu selvänä olemaan tai kun häntä huvittaa...

Harmillista on, että isä ei ole kiinnostunut tapaamaan lastaan. Etävanhempaa ei kuitenkaan voi pakottaa tapaamiseen. Elatusmaksut ovat ainoat, mihin voi pakottaa ulosoton uhalla, ja lapsen voi pakottaa tapaamiselle vastoin tahtoaankin (alle 12 v ja 12 v täyttänytkin, jos se etä on äiti, sori, mutta näin se menee oikeassa elämässä sanokoot laki mitä sanoo!) uhkasakkojen uhalla.

Isällä on ilmeisesti varsin heikko suhde lapseen, ei siis mitään kiintymystä tms., joten hän ei näe mitään syytä tavata lasta. Taustalla voi olla myös ikävä, eli tapaamisten jälkeen jää niin kova ikävä, ettei halua kokea sitä vaan yrittää välttää sitä tunnetta ja ajattelee että paras olla tapaamatta.

Isyys on heikko siltäkin osin, ettei ymmärrä että on tärkeä lapselle.

toinen syy voi olla että ei sallita vapaapäiviä ex-muijalle.

Ja edelleen: isi on nuori ja haluaa bilettää ja lapsen kanssa menisi hyvä lauantai-ilta hukkaan.

No tietenkään siks ei ota, että sinä saisit sillon omaa aikaa ja voisit päästä vaikka ihmisten ilmoille... Ja pahimmassa tapauksessa törmätä vaikka johonki kakslahkeiseen....

Voih, itsellä ei kokemusta tuosta mutta niin ikävältä kuulostaa :(

Sama kuin mun siskopuolella joka syyllistänyt äitinsä (mun äidin) kun ei halunnut sitä tavata vaan jätti mummilleen hoivattavaksi, vaikka parempi taatusti siellä oli olla kuin alkkisäitini luona :|

5 vuotta on siitä kun esikko on nähny isänsä viimeksi. ei kiinnosta ni olkoon, omapahan on menetyksensä. mie en jaksa alkaa ruinamaan et milloin kävis oman lapsensa tapaaminen!

Yhteistyössä