miksi jaat esim. facebookissa lapsen neuvolamitat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huvituksen aihe tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huvituksen aihe tämäkin

Vieras
Huvittava tapa näin lapsettoman silmin. Tuttavapiirissäni on monta tuoretta äitiä, ja joka neuvolareissun jälkeen pitää kertoa kaikelle kansalle nuo painot ja pituudet. Miksi? Kyseiset mitat eivät kerro minulle mitään, en tiedä johtuuko siitä kun ei omia vauvoja. Mutta vaikea uskoa, että ketään oikeastaan edes moiset kiinnostaa...?

No ei kiinnostais kyllä muakaan, omassa tuttavapiirissä ei onneksi jaeta moisia. Joskus kun otan jonkun lapsen syliin ja se tuntuu painavalta niin saatan kysyä että paljonko se painaa, mutta muuten ei kiinnosta. Vähän typerää jaella moisia mittoja, kaikki lapset on oman kokoisiaan.

Syntymämitat ymmärrän ja ne kiinnostavatkin. Mutta en tosiaan ymmärrä tuota jatkuvaa päivittämistä. Kauankohan ne tuota jatkavat? Päivittävät varmaankin vielä lapsensa 18v mitatkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja huvituksen aihe tämäkin;28826189:
Syntymämitat ymmärrän ja ne kiinnostavatkin. Mutta en tosiaan ymmärrä tuota jatkuvaa päivittämistä. Kauankohan ne tuota jatkavat? Päivittävät varmaankin vielä lapsensa 18v mitatkin :D

No mistäs sinä päivittelet? Jostain mikä kiinnostaa kaikkia eri elämänvaiheessa olevia? Hi hi?

Mulla on kaks lasta eikä muakaan jaksa neuvolamitat kiinnostaa. Eri juttu jos niissä on jotain "ihmeellistä" mutta ei kyllä jää mieleen minkä kokoinen kaverin vauva on. Mutta jos joku haluaa kertoa, ei se mua haittaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huvituksen aihe tämäkin;28826196:
Pitikö olla? Huvittaa vaan, ja en ymmärrä, tulisiko noista mitoista jotain ymmärtääki? Itselleni kun eivät kerro mitään :)

Ei ne mullekaan mitään kerro, vaikka mulla on lapsia. Ei mitään hajua, paljonko painaa 8-kuinen tai 1,5-vuotias. Lakkaa kiinnostamasta hyvin pian sen jälkeen, kun oma lapsi on kasvanut vaiheen yli.

No kaikki päivitykset tuskin on suunnattu just sulle. Kyllä multa kysellään noita mittoja. Niitä kysyy monikin läheinen joka on lapsieni asioista kiinnostunut.

Mä laitan sen takia ku huvittaa. Ja muutama sukulainen ja kaveri niitä kysyis joka tapauksessa, ni kerralla selvä.:P Jos jotakuta kaveria ei kiinnosta ni se on voivoi, ei muakaan kiinnosta niiden koira-päivitykset tai nämä Elämä on-ryhmien "viisaudet".:D

Harvemmin tuollaisia olen kirjoitellut, mutta jos tuttavapiirissä on useita samanikäisiä vauvoja niin ehkä nuo kiinnostavat niitä toisia vauvojen äitejä?

(Toisaalta, ketä kiinnostaa hirveästi että Mirkku söi juuri miehensä laittamaa lasangea ja kohta herkuttelevat omien pensaiden vadelmista leivotulla piirakalla minkä jälkeen nukkumatti jo kutsuu koska aamulla on aikainen herätys...?)

Alkuperäinen kirjoittaja huvituksen aihe tämäkin;28826196:
Pitikö olla? Huvittaa vaan, ja en ymmärrä, tulisiko noista mitoista jotain ymmärtääki? Itselleni kun eivät kerro mitään :)

Et ymmärrä painon ja pituuden käsitettä? Mullakin on kavereita, jotka jakaa koiriensa MFV SERTI MPA QWF HDWAIPÄD palkinnot koiranäyttelyistä enkä minäkään niitä ymmärrä, mutta en silti ala äimistelemään että mitä vittua sä tuolla tarkoitat?! Eikö jokainen saa päivittää itselle tärkeistä asioista siellä? Jos ei kiinnosta, niin mikset lähde sellaisten tyyppien kavereista pois tai piilota julkaisuja? Etkö osaa käyttää FB:tä?

Okei, kiva kun tuli vastauksia näiden mittojen ilmoittajiltakin. Vika syy ehkä lienee siis minussa itsessä, kun en niistä mitään irti saa. Ja selväksi tuli, ettei mun pidäkkään :)

[QUOTE="vieras";28826264]Et ymmärrä painon ja pituuden käsitettä? Mullakin on kavereita, jotka jakaa koiriensa MFV SERTI MPA QWF HDWAIPÄD palkinnot koiranäyttelyistä enkä minäkään niitä ymmärrä, mutta en silti ala äimistelemään että mitä vittua sä tuolla tarkoitat?! Eikö jokainen saa päivittää itselle tärkeistä asioista siellä? Jos ei kiinnosta, niin mikset lähde sellaisten tyyppien kavereista pois tai piilota julkaisuja? Etkö osaa käyttää FB:tä?[/QUOTE]

No kylläpäs tämä aihe laittaa veren kiehumaan :D joo ei kyllä sano mulle mitään nuo pituudet ja painot suhteutettuna toisiinsa. Ja eiköhän ne mun tuttavat päivitä myös niitä selkokielisimpiäkin päivityksiä, joten ei ole tarvetta piilotella/poistella. Vai onko siellä jossakin kohta, jossa estetään nimenomaan neuvolapäivitykset? Eikä mulla mitään tarvetta niitäkään piilotella. Pistänyt vaan silmään, kun niitä melkein joka päivä sattuu näkymään.

surullista, jos aloittaja ei ymmärrä, mitä tarkoittaa esim. 74cm ja 9kg.. voin selventää, tarkoittaa sitä, että lapsi on 74 (seitsemänkymmentäneljä) cm (senttimetriä) pitkä, ja painaa 9 (yhdeksän) kiloa :D

Yhteistyössä