Miksi jogurtit on niin sokerisia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 411133
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

411133

Vieras
Ei meinaa saada alas mitään juguja, kun ovat niin makeita sokerilöllejä kaikki. Bulgarianjogurtti ja rahka on hyvää marjoilla, ja luonnonjogurttia tulee syötyä, mutta olisi mukava joskus syödä niitä maustettujakin. Esim vaniljaa ja banaania. MUtta niissä on kaikissa niin hitosti sokeria, ainakin Valion jogurtit on niin makeita että ällöttää purkin puoliväliin päästyä..
Oisko mitään jogurtteja jotka ei oo niin makeita??

Samaa asiaa pohtinut. Joskus pienen hetken sittarista sai ruotsalaista jogurttia, mikä ei ollut niin imelää. Sit loppu seki ilo. Ainoa vaihtoehto nyt miten itse voin syödä noita on, jos sekoitan maustamatonta ja makujukraa 50/50. Se on ok. Noissa litran purkeissa on desi sokeria. Yäk.

Pirkan Luomu kauravälipalaa kokeilin joku aika sitten, se ei ollut minusta niin makeaa. Esim Yosan vastaavat on tosi makeita.
Valionkin purkeissa lukee osassa että nyt 30% vähemmän sokeria, mutta äklömakeilta ne tuntuu silti..

jopas on taas mammoilla ongelmat,onko pakko vetää jugua,syökää vaikka spermaa?
maustamaton jugu+marjat,huh kun tulee kylmät väreet jos tommosta paskaa pitäisi syödä.

Jogurteista on vähennetty niin paljon rasvaa, etteivät ne maistu miltään ilman sokeria. Kreikkalaiseen jogurttiin ei tarvi kuin vähän pähkinöitä ja hunajaa niin se on tosi hyvää. Ja ilman lisäaineita.

[QUOTE="puh";29186007]Jogurteista on vähennetty niin paljon rasvaa, etteivät ne maistu miltään ilman sokeria. Kreikkalaiseen jogurttiin ei tarvi kuin vähän pähkinöitä ja hunajaa niin se on tosi hyvää. Ja ilman lisäaineita.[/QUOTE]

höpö höpö,aivan kamalan makusta :(
olen monille koittanut tarjota mutta kukaan ei huoli,eiköhän nämä tömmöset maistu kuin vain laihduttajille ja hipeille.

Ensin valitetaan, että on niin makeita noi jugurtit. Sitten kun ehdotetaan syömään kunnon jugurttia, niin sanotaankin, että ne on pahoja. Syökää sitten sokeria.

Mä teen nykyään melkein pelkästään turkkilaisesta jogurtista itse sekoittamalla jogurttia. Laitan vähän sokeria, ja sitten joko marjoja tai hedelmiä, tai vaniljasokeria, vähän sittruunamehua, tai lorautan appelsiinimehua joukkoon. Tosi nopeesti tulee hyvää pistämällä lusikallisen hilloa jogurttiin, silti se on paljon vähäsokerisempaa kuin kaupan jogurtit. Lapset tykkää tuosta rasvaisemmasta versiosta.

Kannattaa tuunailla itse...saan sopivan makuista vaikka vähän vaivaa vaatii :)
Olen nyt hurahtanut Arlan Rahkaisaan jogurttiin,siihen omena-päärynään...sokeria 11g sen tavallisen 13g:n sijaan
Siis aika makeaa sekin mutta jotenkin raikas :)

Asiaa: jugurttien tärkein kohderyhmä ovat lapset. Jugurtit testataan lapsilla, ei aikuisilla, koska te äidit ostatte lapsillenne sitä mitä lapset suostuvat syömään. Suosituin on banaanijugurtti ja maistuu melkeinpä karkilta.

Mieluiten syön säilöntäaineena esim.sokeria kuin muita teollisia mömmöjä.. mitä vähemmän suolaa tai sokeria, sitä enempi tarvitsee työntää elintarvikkeisiin muita aineita. Koska me vaadimme niitä jugujakin säilymään siellä jääkaapissa enempikin kuin pari päivää.. :)
Puolet bulgariaa ja puolet esim.banaanijugurttia on oiva ohje. Tosin itse kun vedän jugurttini myslin ym kanssa niin eipä tunnu sokerit missään.. :P

Se sokeri ei muuten ketään itsessään lihota.. kuten ei rasvakaan. Nykyään on hirveästi niitä "sokerista huonovointisia" pullukoita? Onko se jokin puolustusreaktio, vakuutella miten imelää ei kestä? Njoo.. sori.

Meillä syö sekä lapset että aikuiset luonnonjogurttia marjoilla. Hyvää on. :) Noihin lisäainesokeripurkkeihin en koske pitkällä tikullakaan, enkä ainakaan anna niitä lapsille. Hyi.

Joo, mullakaan ei mene alas nuo sokerijugurtit. Rakastan kreikkalaista jugurttia! Se on ihan herkkua, ihanan paksua eikä liian makeaa. Se on niin hyvää, että sitä voisi oikeastaan syödä ihan naturellinakin.

Yhteistyössä