Miksi joissakin perheissä sairastetaan vähän väliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelevä.

Vieras
Eräässä tutussa kolmilapsisessa perheessä lapset on usein kipiänä. Voi olla yksi tai useampi lapsi kipeänä. Jos ei lapset ole kipeänä niin sitten äiti on kipeänä.

Tiedän muitakin vastaavia perheitä. Onko noilla ihmisillä huono vastustuskyky ja siksi koko ajan sairaana?

samaa olen ihmetellyt, todella usein lapsilla on korvat kipeät tai nuhaa kuumetta flunssa yskää
ihan kaikkea mahdollista ja tosiaan parin viikon välein, eli jatkuvasti on kipeänä, OUTOA

meillä on sitte tämmönen outo perhe,sairastellaan jatkuvasti vaikka kuinka lapset syö terveellisessti ja saa gefilus tuotteita päivittäin ja d-vitamiinit,mutta silti ja syytä en tiedä,jospa se aikanaa loppus kuitenki.

Yhessä sukulaisperheessä kans lapset jatkuvasti flunssassa/kuumeessa. Mitään ylihygieenisiä eivät tietääkseni ole, ehkä heillä on sit huono ruoka (leipää, pottua, leipää, leikkelettä, leipää, sokerijogurttia, pullaa, hieman lihaa, pottua, leipää...) ja en tiedä miten paljo vaikuttaa se että tää perheen äiti on kauhea tiukkapipo lasten leikkimisen ja varsinkin melun suhteen ja jotenki negatiivinen ihminen ylipäätään...et stressaisko se jotenki niitä lapsia ja siks sairastelee, en tiedä. :/

On se vaan mahdollista; ihmiset on kovin erillaisia.

Meillä minä äiti olen se joka on aina kipeänä. Olen aina, ihan lapsesta saakka ollut tälläinen. Joskus kun olin vielä tosi pieni asiaa tutkitiin urakalla ja sitten joskus kouluiässä. Vastaus on ollut että joillain ihmisillä oma puolustusmekanismikin voi olla ns. ärhäkkä. Eli jokainen pienikin pöpö aiheutta tavallaan ylisuuren vastareaktion. Eli mulla pienikin räkis nostaa aina kuumeen tonne 39 asteen kieppeille, vielä aikuisenakin. Jokainen mahatauti iskee, ihan kaikki. Jossain vaiheessa aikuisikää tein kunnon kuntorempankin. Tosi tarkka olen siitä että ruoka on monipuolista ja terveellistä, liikun, en polta...Kaikkeni olen mielestäni tehnyt ja silti aina kipeä. Onneks lapset ei näytä perineen tätä; mut mä taas perin tän mun isältä joka on yhtä herkkä

Juu ja mä olen tissimaitoa juonnu 1v asti

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelevä.;21996213:
Eräässä tutussa kolmilapsisessa perheessä lapset on usein kipiänä. Voi olla yksi tai useampi lapsi kipeänä. Jos ei lapset ole kipeänä niin sitten äiti on kipeänä.

Tiedän muitakin vastaavia perheitä. Onko noilla ihmisillä huono vastustuskyky ja siksi koko ajan sairaana?

Meillä menee nää jotenkin kausittain. Joskus tuntuu, että kaikki taudit tarttuvat, joskus menee pitkään, ettei ole mitään. En sitten tiedä heikentäisikö sairastaminen vastustuskykyä entisestään ja siitä tulee kierre. Ja sitten kun päästään taas parempaan kuntoon, menee pitkän aikaa hyvin.

Yhessä sukulaisperheessä kans lapset jatkuvasti flunssassa/kuumeessa. Mitään ylihygieenisiä eivät tietääkseni ole, ehkä heillä on sit huono ruoka (leipää, pottua, leipää, leikkelettä, leipää, sokerijogurttia, pullaa, hieman lihaa, pottua, leipää...) ja en tiedä miten paljo vaikuttaa se että tää perheen äiti on kauhea tiukkapipo lasten leikkimisen ja varsinkin melun suhteen ja jotenki negatiivinen ihminen ylipäätään...et stressaisko se jotenki niitä lapsia ja siks sairastelee, en tiedä. :/

Mitä vikaa perunassa on? :O

Kyllä on nainen naiselle susi. Siis oikeastiko olet sitä mieltä, että tuon äidin luonne sairastuttaa lapset flunssaan. Eiootodellista.

Vastustuskyky ei taida olla ihan yksinkertainen juttu ja esim yksi antibiootti kuuri vaikuttaa vielä pitkään vastuskykyyn vähentämällä myös hyödyllisiä bakteereita. Toisilla on ehkä parempi vastuskyky jo luonnostaan geeniperimässä ja toiset pystyvät sitä terveellisillä elämän tavoilla parantamaan. Elämässä on aina mukana myös sattumaa, asioita joita ei pysty selittämään.

jokainen syöty antibioottikuuri laskee vastustuskykyä, sillä elimistön normaalin bakteerikannan palautuminen vie kuurin jälkeen noin vuoden. tänä aikana lapsella on suurempi todennäköisyys sairastua helpommin johonkin muuhun tautiin. vuosi on melkoisen pitkä aika ja esim. korvekierteessä oleva lapsi joutuu syömään kuurin usein, joskus jopa kuusi kertaa vuodessa. tällöin vastustuskyky ei pääse koskaan nousemaan normaalille tasolle ja sairaudet tarttuvat todella helposti ja näin ollen todella ollaan kipeänä koko ajan.

[QUOTE="vieras";21996431]Kyllä on nainen naiselle susi. Siis oikeastiko olet sitä mieltä, että tuon äidin luonne sairastuttaa lapset flunssaan. Eiootodellista.[/QUOTE]

En sano että olisin sitä mieltä. Veikkailen vain voisko kenties vaikuttaa, muitten asioitten ohella. En todellakaan tiedä, kukapa sitä vois tietää...
Kyllähän ihmisen mieli vaikuttaa paitsi itseen (myös fyysiseen puoleen) niin myös toisiin ihmisiin. Negatiivisuus lisää negatiivisuutta.

Viimeksi muokattu:
no meillä tyttö sairastaa vähän väliä kun on päiväkodissa. Nyt oli kaksi kuukautta kesällä kotona, eikä yhtään sairaspäivää sinä aikana. Viime viikolla aloitti päiväkodissa ja jo nenä vuotaa.

Nyt teemme just remonttia ja katto kun revittiin pois, löyty isot homeläjät sieltä. Ties vaikka sillä hyvinkin on myös vaikutusta asiaan, toisaalta miksi se ei sitten vaikuttaisi myös kesäaikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja sh-kätilö;21996486:
jokainen syöty antibioottikuuri laskee vastustuskykyä, sillä elimistön normaalin bakteerikannan palautuminen vie kuurin jälkeen noin vuoden. tänä aikana lapsella on suurempi todennäköisyys sairastua helpommin johonkin muuhun tautiin. vuosi on melkoisen pitkä aika ja esim. korvekierteessä oleva lapsi joutuu syömään kuurin usein, joskus jopa kuusi kertaa vuodessa. tällöin vastustuskyky ei pääse koskaan nousemaan normaalille tasolle ja sairaudet tarttuvat todella helposti ja näin ollen todella ollaan kipeänä koko ajan.

Luulen, että käy niin, että jotkut vie liian herkästi lapsen lääkärille, joka sitten määrää äidin huojennukseksi antibiootteja. Lapsi sitten sairastuu pian uudestaan ja taas äiti vie lapsen lääkärille ja saa lisää antibiotteeja. Siinä sitä sitten ollaankin päädytty kierteeseen, että lapsen oma vastustuskyky on huono ja häneen koko ajan pumpataan lisää lääkkeitä, joka taas huonontaa vastustuskykyä... jne...

Että mitä enemmän on paikoissa joissa pöpöt kiertää, sen enempi niitä tulee. Päiväkodit ovat tautipesiä, kuten erilaiset seurakunnan kerhot ja muskarit. Sieltä ne sairaudet tulee. Lapsella ei ole vielä vastustuskyky yhtä tehokas kun aikuisilla, siksi lapset sairastaakin paljon flunssia.

Jaa-a.. Meillä on lapset yleensä tosi terveitä, mutta tänä syksynä kun koulut alkoivat, niin tuntuu, että koko ajan on jotain..nyt taitaa yhdellä olla tulossa enterorokko, kuumetta 39. Ja tosiaan, ne tarhat ja kerhot on niitä tautipesäkkeitä. Yleensä saadaan sieltä taudit kavereiden välityksellä ..

Yhteistyössä