Miksi jotkut ajattelee kaikesta niin negatiivisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mutta siis ihan oikeesti ON olemassa sellaisia tilanteita elämässä jolloin kaikki on hanurista. Jos toisin ajattelee, niin todennäköisesti sellaisia tilanteita ei ole vaan omalle kohdalle vielä osunut. Hyvä tietty niin.

Mä taas uskon, että kukaan kultalusikka suussa syntynyt, koskaan mitään vastoinkäymisiä elämässä kokenut ei oikeasti voi ymmärtää sitä, miten kasvattavia vaikeudet ovat. Tavallaan sellaisten elämä on tosi tylsää, koska aina vetelee sitä samaa rataa.

Mäkin olen sikäli samaa mieltä, että vastoinkäymisten kautta sitä usein oppii uusia asioita itsestään ja oppii myös todellakin arvostamaan ihan pieniäkin asioita elämässään. Sellaisia, jotka toisille saattaa olla itsestäänselvyyksiä.

Toisaalta en tiedä kumpi onni sitten on jalostuneempaa, kärsimysten kautta saavutettu, vai tasaisen turvallinen ja onnellinen elämä. Kärsimykset kun aina väistämättä jättää jälkensä vaikka niistä selviäisikin.

Veljen tyttöystävä näkee kaikessa aina negatiivisia asioita. Nyt kun olen tavannut muun perheen olenkin huomannut et he kaikki tekevät samalla tavalla.. kait se sit myös siirtyy sukupolvelta toiselle.. se tapa kommentoida maailmaa.

No ainakaan tällä palstalla ei saa toimia eri tavalla koska heti tulee haukut niskaan. Mä en ole missään vaiheessa täällä väittänyt, että kaikkien pitääs toimia kuten mä, mutta se mun omien tekojen ja mielipiteiden puolustaminen kattotaan siksi, että mun mielestä kaikkien pitääs toimia samoon. Yksi suurimpia virheitä tällä palstalla on se, että puolustaa itteään, tekojaan ja mielipiteitään. Eikä muuta mieltään toisten mieliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No ainakaan tällä palstalla ei saa toimia eri tavalla koska heti tulee haukut niskaan. Mä en ole missään vaiheessa täällä väittänyt, että kaikkien pitääs toimia kuten mä, mutta se mun omien tekojen ja mielipiteiden puolustaminen kattotaan siksi, että mun mielestä kaikkien pitääs toimia samoon. Yksi suurimpia virheitä tällä palstalla on se, että puolustaa itteään, tekojaan ja mielipiteitään. Eikä muuta mieltään toisten mieliksi.

Mä taas olen todennut että täällä ihan tasapuolisesti hyökätään, sanoi mitä tahansa, niin tai näin.

Ap:lle vielä, että todelliseen positiivisuuteen kuuluu myös erilaisuuden ymmärtäminen, sen ymmärtäminen ettei kaikki koe elämää samalla tavalla, ei kaikki osaa nähdä asioita positiivisesti. Ehkä sä voit opettaa jotakuta? Nyt ennemminkin vaikuttaa siltä, että sä et kestä negatiivisuutta, ehkä et kestä sitä itsessäsikään ja yrität itseäsikin huijata feikkaamalla kaiken niin positiiviseksi. :whistle:

Ole aidosti positiivinen, jos sitä peräänkuulutat ja ole ymmärtäväinen.

Itse en edes yritä olla btw. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Veljen tyttöystävä näkee kaikessa aina negatiivisia asioita. Nyt kun olen tavannut muun perheen olenkin huomannut et he kaikki tekevät samalla tavalla.. kait se sit myös siirtyy sukupolvelta toiselle.. se tapa kommentoida maailmaa.

Olen pistänyt usein saman asian merkille. Kovin vahvasti negatiivinen ajattelumalli tuntuu siirtyvän kasvatuksen perintönä vanhemmilta lapsille..

Ketjussa ei taas kukaan suostu myöntämään että jotkut vaan on aina negatiivisia. Ainakin mun tuttavapiirissä on paljon ihmisiä joille kaikki asiat esittäytyy negatiivisessa valossa. Siitä huolimatta ettei ole mitään vaikeaa elämää tai masennusta tai vastatuulta. Jopa lapsen syntymästä saadaan aikaan enemmän negatiivinen kuin positiivinen asia, ihan kaikesta!

Se on varmaan aika pitkälle periytyvä (tai kotoa opittu) luonteenpiirre josta on erittäin vaikea oppia pois. Sen voi piilottaa ryhtymällä ääneen positiiviseksi tai tekopirteäksi mutta tuskin siitä ihan alitajuntaan asti pois pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja aina ketjuissa vedotaan johonkin:
Ketjussa ei taas kukaan suostu myöntämään että jotkut vaan on aina negatiivisia. Ainakin mun tuttavapiirissä on paljon ihmisiä joille kaikki asiat esittäytyy negatiivisessa valossa. Siitä huolimatta ettei ole mitään vaikeaa elämää tai masennusta tai vastatuulta. Jopa lapsen syntymästä saadaan aikaan enemmän negatiivinen kuin positiivinen asia, ihan kaikesta!

Se on varmaan aika pitkälle periytyvä (tai kotoa opittu) luonteenpiirre josta on erittäin vaikea oppia pois. Sen voi piilottaa ryhtymällä ääneen positiiviseksi tai tekopirteäksi mutta tuskin siitä ihan alitajuntaan asti pois pääsee.

Keskustelupalsta on sitä varten, että saa esittää erilaisia näkemyksiä, eikö, ts. vedota johonkin, kuten ilmaisit.

Se, että näkee vaivaa TOISTEN ihmisten asioista, tässä nyt sitten toisten negatiivisuudesta, paljastaa ettei todellakaan itse ole positiivinen ihminen.

Yhteistyössä