Miksi jotkut ajattelevat, että ihmiset vain rikkoo ittensä henkisesti kun harrastavat yhden illan juttuja?

Omantunnon kysymys vaikka aloittajalle ja muillekin yhden illan perhosille: Haluaisitteko että oma tytär (tai poika) alkaa käyttäytyä tuolla kyseenalaisella tavalla. Eli suositteletko rakkaalle lapsellesi elämäntapaasi täydestä sydämestä. Ihan tuosta noin vaan.

Mulla on 20 v tyttö ja 17 v poika (ja nuorempiakin) ja kyllä pahimmin pettynyt olisin, jos menisivät parisuhteeseen vain sen takia, että se on jotenkin arvostetumpi olotila yhteisön silmissä. tyttärelleni toivon vilpittömästi riittävän määrän yhden yön suhteita sekä naisten että miesten kanssa, jotta osaa valita joskus partnerinsa (tai mieluummin olla valitsematta). Säälittää kaikki ne nuoret, jotka vanhempien painostuksesta menevät liian varhain avo/avioliittoon.

Omantunnon kysymys vaikka aloittajalle ja muillekin yhden illan perhosille: Haluaisitteko että oma tytär (tai poika) alkaa käyttäytyä tuolla kyseenalaisella tavalla. Eli suositteletko rakkaalle lapsellesi elämäntapaasi täydestä sydämestä. Ihan tuosta noin vaan.

En mä mitään suosittele enkä kerro, en ainakaan alaikääselle lapselle. Ei ole kuitenkaan mun asia ruveta päättämään miten likka tekee joskus vuosien päästä.

On se kumma kun jotkut ei hyväksy toisten tapoja toimia. En mäkään soita suutani siitä, että miksi pitää heti teininä löytää se mies ja olla koko elämä yhden miehen kanssa. Sehän on jokaasen oma valinta.

Omantunnon vastaus: jos lapseni tuntee, että yhden illan jutut on sen juttu enemmän kuin pitkä parisuhde.. Niin ei itseasiasssa kuulu mulle yhtään. Hänen valintansa.

Suosittelisinko omaa elämäntapaani? Jaa'a.. Suosittelisitko sinä omaasi? Eiköhän lapseni osaa valita ihan itse ja toivottavasti sellaisen, joka on itselleen ja ympäristölleen hyvä.

[QUOTE="sensei";23576192]Tässä nyt varmaan jotain inside-juttuja, joista en tiedä, kun käyn täällä harvemmin. Kummallista tuo, että ei voida vaan vastata johonkin aloitukseen, vaan täytyy tarttua persoonaan...?
Nyt kun hyväksytään jo erikulttuuriset ja saman sukupuolen liitot ym., niin olis kyllä aika jo hyväksyä sekin, että on olemassa ihmisiä, joille ei sovi parisuhde. Ja silti he saattavat tykätä/tarvita silloin tällöin seksiä. Ei siinä mitään rikota, jos aikuiset ihmiset sitä keskenään harrastaa vaikka vain kerran. Ja arvon parisuhteellisten sopisi joskus laskeutua norsunluutornistaan: suurin osa teistä on oikeasti onnettomissa parisuhteissa, mutta omaa oloa kummasti kohentaa, kun moralisoi ja surkuttelee sinkkuja.[/QUOTE]

arvon ympäri kyliä jakelevat sinkut voivat poistua omasta norsunluutornistaan esitelmöimästä siitä kuinka paljon parisuhteessa olevat ei-yhdenillan juttuja harrastavat ihmiset ovat menettäneet kuten myös lakata kertomasta yksiavioisille "kun et edes tajua että olet saanut vaan huonoa seksiä"... näin karrikoidusti.

jaa-a en nyt välttämättä pitäisi yhden illan juttuja henkisesti eheyttävinäkään
Mutta jokainen tekee niinkuin se itsestä hyvältä tuntuu, yhden illan jutut eivät ole koskaan olleet mua varten eikä tule olemaankaan, mutta se mikä ei sovi mulle voi sopia jollekulle toiselle sitäkin paremmin

Ja parisuhde todella harvoin on oma valinta, vaan se on nimenomaan yhteisön sanelemaa normikäyttäytymistä. Varsinkin nuorena solmitut "liitot" ovat lähes aina joko nuoren naisen alistamista tai merkki naisen älyllisestä kypsymättömyydestä. Mutta paljonhan niitä on Suomessakin naisia, joiden mielestä naisen arvo on siinä, että on se mies...

[QUOTE="vieras";23576257]arvon ympäri kyliä jakelevat sinkut voivat poistua omasta norsunluutornistaan esitelmöimästä siitä kuinka paljon parisuhteessa olevat ei-yhdenillan juttuja harrastavat ihmiset ovat menettäneet kuten myös lakata kertomasta yksiavioisille "kun et edes tajua että olet saanut vaan huonoa seksiä"... näin karrikoidusti.[/QUOTE]

Hyvin sanottu.

Eihän sitä varmaksi muista ihmsistä tiedäkään, mutta ainakin itse olin noiden yhden illan juttujen jälkeen usein maassa ja lopulta rikki. Nyt kun niitä ei ole, voin hyvin.

Niin siis jos ajatellaan, että seksi on vaan seksiä, eikä kosketa lainkaan ihmisen tunteita, niin mitenkäs se silloin satuttaisi. Mutta ei se taida olla niin. Taitaa olla niin, että ihminen ei välttämättä ole kosketuksissa tunteisiinsa, mutta silti tunteet ei kytkeydy pois päältä silleen vaan.

Jos lähtee niihin yhdenyönjuttuihin, on esimerkiksi se riski, että se toinen sanoo jotain, mikä satuttaa. Tai toimii seksissä itsekkäästi, vain omaksi hyväkseen.

Ai niin, ja miehen arvo on että on saanut puolison. Eiks tää lähtenyt vähän siitä tää ketju, että taas kerran ylistettiin kaiken parantavaa parisuhdetta. Eiks parisuhteelliset kestä kritiikkiä? Vai huono seksikö siinä taas hiertää?:D

[QUOTE="sensei";23576271]Ja parisuhde todella harvoin on oma valinta, vaan se on nimenomaan yhteisön sanelemaa normikäyttäytymistä. Varsinkin nuorena solmitut "liitot" ovat lähes aina joko nuoren naisen alistamista tai merkki naisen älyllisestä kypsymättömyydestä. Mutta paljonhan niitä on Suomessakin naisia, joiden mielestä naisen arvo on siinä, että on se mies...[/QUOTE]

Hyi, nuorena monien kanssa sänkyyn hyppääminenkö on sitä älyllistä ja kypsää toimintaa :D Valitettavasti olet täysin väärässä ja kypsä ihminen kykenee sitoutumaan jo varhain onnellisesti yhteen ihmiseen.

[QUOTE="vieras";23576257]arvon ympäri kyliä jakelevat sinkut voivat poistua omasta norsunluutornistaan esitelmöimästä siitä kuinka paljon parisuhteessa olevat ei-yhdenillan juttuja harrastavat ihmiset ovat menettäneet kuten myös lakata kertomasta yksiavioisille "kun et edes tajua että olet saanut vaan huonoa seksiä"... näin karrikoidusti.[/QUOTE]

Ei sitten tarvitte ruveta yleistämään.

Mun puolesta saa jokaanen tehdä kuten haluaa eikä se kuulu mulle. Mä en tajua, että miksi pitää puolin ja toisin aukoa päätä. Miksi ei voi vain antaa ihmisten tehdä kuten itte haluaa eikä tehdä mitään typeriä oletuksia?

Jos jostain menee rikki niin eikö silloin pidä joutua loukatuksi tai hylätyksi. Tällä tavalla tapahtuu jos on syvempiä tunteita toista ihmistä kohtaan eikä tunteet kuitenkaan mene yksiin. Miksi pitäis mennä rikki, jos itselle on aivan ok, että homma on näin. Joitakin ihmisiä on hauska kohdata elämässä ilman, että he merkitsevät mitään elämää suurempaa, mutta ovat silti siinä tietyssä kohtaa tarpeeksi kiinnostavia antaakseen jotain sulle. Toiset ihmiset tuntuu rakastuvan heti kovin, ovat niin hemmetin varmoja tunteistaan yhden kohtaamisen jälkeen. Toiset taas eivät edes kiinny ihmisiin niin kovasti. En näe yhdenillan juttuja kovin pahana asiana.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23576284:
Niin siis jos ajatellaan, että seksi on vaan seksiä, eikä kosketa lainkaan ihmisen tunteita, niin mitenkäs se silloin satuttaisi. Mutta ei se taida olla niin. Taitaa olla niin, että ihminen ei välttämättä ole kosketuksissa tunteisiinsa, mutta silti tunteet ei kytkeydy pois päältä silleen vaan.

Jos lähtee niihin yhdenyönjuttuihin, on esimerkiksi se riski, että se toinen sanoo jotain, mikä satuttaa. Tai toimii seksissä itsekkäästi, vain omaksi hyväkseen.

Hmm.. parisuhteissa ei koskaan käyttäydytä itsekkäästi. Tai pitempiaikaisissa seksisuhteissa? Ehkä olis aika palata todellisuuteen: seksi ON itsekästä, ja ainoa epäitsekäs seksi on nimenomaan pariutumisvaiheessa, kun halutaan toinen "lankaan" - silloin itsekkään edun tavoittelun vuoksi luovutaan itsekkäästä ruumiillisesta nautinnosta.

[QUOTE="vieras";23576229]Ei minulla sydän ole mennyt rikki, mutta se kyllä kieltämättä vähän v-tuttaa, että kadulla tallustelee vastaan niitä, joita on pannut. Tai, että miehen serkku seurustelee erään yhden illan hoidon kanssa ja mielellään välttelen siksi niitä :D.[/QUOTE]

Oon pannut kolmea töistä ja pussaillut vielä kahden kanssa, vieläpä samalta osastolta. Tallustelevat päivittäin kahdeksan tuntia vastaan :D Ei oo vaikuttanut mitenkään meidän väleihin, paitsi ehkä hyvällä tavalla: joskus hymyillään velmusti ja lasketaan hiukan kaksimielistä leikkiä.

[QUOTE="sensei";23576271]Ja parisuhde todella harvoin on oma valinta, vaan se on nimenomaan yhteisön sanelemaa normikäyttäytymistä. Varsinkin nuorena solmitut "liitot" ovat lähes aina joko nuoren naisen alistamista tai merkki naisen älyllisestä kypsymättömyydestä. Mutta paljonhan niitä on Suomessakin naisia, joiden mielestä naisen arvo on siinä, että on se mies...[/QUOTE]

niin, onhan se ajatuksenakin jo täysin mahdotonta että nainen ja mies haluaisivat olla keskenään parisuhteessa ihan vain sen takia että haluavat olla toistensa kanssa :attn:

[QUOTE="sensei";23576318]Hmm.. parisuhteissa ei koskaan käyttäydytä itsekkäästi. Tai pitempiaikaisissa seksisuhteissa? Ehkä olis aika palata todellisuuteen: seksi ON itsekästä, ja ainoa epäitsekäs seksi on nimenomaan pariutumisvaiheessa, kun halutaan toinen "lankaan" - silloin itsekkään edun tavoittelun vuoksi luovutaan itsekkäästä ruumiillisesta nautinnosta.[/QUOTE]

Kuulostat vaan satutetulta.

[QUOTE="sensei";23576318]Hmm.. parisuhteissa ei koskaan käyttäydytä itsekkäästi. Tai pitempiaikaisissa seksisuhteissa? Ehkä olis aika palata todellisuuteen: seksi ON itsekästä, ja ainoa epäitsekäs seksi on nimenomaan pariutumisvaiheessa, kun halutaan toinen "lankaan" - silloin itsekkään edun tavoittelun vuoksi luovutaan itsekkäästä ruumiillisesta nautinnosta.[/QUOTE]

sulla on todella kieroutunut kuva parisuhteista ja seksistä :o

Mieluummin yhden illan juttuja kuin roikkumista suhteessa, jossa toinen osapuoli odottaa enemmän kuin mitä toinen on valmis antamaan.

Sanoinkin jo, et en ole ite yhdenillansuhteita harrastanut. Mut luultavasti jos en olisi miestäni tavannut jo nuorena ja jos meidän suhde ei olisi kestänyt näinkin pitkään.. apua kohta 10 vuotta!! niin en tiedä vaikka olisin itsekkin yhdenillanjuttuja harrastanut ihan vain läheisyydenkaipuusta.

Yhteistyössä