Miksi jotkut haluavat pitää kulisseja yllä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis, kun jotkut haluavat antaa sellaisen vaikutelman, että heillä menee aina hyvin ja kertovat lähinnä vain hyvistä asioista. Jos tulee vaikeuksia niin ne piilotetaan kaikin keinoin ja yritetään säilyttää kuva täydellisestä parisuhteesta ja perhe-elämästä. Onko se jokin suojamekanismi tai kyvyttömyyttä näyttää heikkouttaan tms. Minun on vaikea ymmärtää, kun olen itse niin avoin ihminen eikä minulla ole tapana esittää mitään vaan kerron asioista rehellisesti.
 
meillä ei ole tapana kailottaa meidän perhe-elämää pitkin kyliä. ja kyllä meidän parisuhteen ja lasten tilanteen tietää vain ne läheisemmät.
se on ihan kiinni "ulkopuolisista" katsooke ne meitä vaaleanpunaisten lasiensa kanssa, vai onko ne kyselleet itse mitä meille oikeasti kuuluu.. ;)
 
Ymmärrän mitä tarkoitat. Lähipiirissä yksi ihminen, joka pitää kulissit yllä, ei avaudu edes hyville ystäville. "Kaikki" tietää miehen syrjähypyistä, ryyppyputkista jne. Säälittää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän mitä tarkoitat. Lähipiirissä yksi ihminen, joka pitää kulissit yllä, ei avaudu edes hyville ystäville. "Kaikki" tietää miehen syrjähypyistä, ryyppyputkista jne. Säälittää...

ehkä se ei halua avautua, kun ystävätkin vain puhuu selän takana, ja eivät juttelis asiasta suoraan hänelle.. ehkä se kuvittelee että ystäviä ei vaan kiinnosta, ja miksi sitten puhumaan jos aina tarttee olla kiva ja iloinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän mitä tarkoitat. Lähipiirissä yksi ihminen, joka pitää kulissit yllä, ei avaudu edes hyville ystäville. "Kaikki" tietää miehen syrjähypyistä, ryyppyputkista jne. Säälittää...

ehkä se ei halua avautua, kun ystävätkin vain puhuu selän takana, ja eivät juttelis asiasta suoraan hänelle.. ehkä se kuvittelee että ystäviä ei vaan kiinnosta, ja miksi sitten puhumaan jos aina tarttee olla kiva ja iloinen...

Mutta jos toisetkin kertoo avoimesti asioistaan, niin miksei puhuisi? Ja ystävät ei muuten koskaan puhu heistä keskenään selän takana, vaikka tietävät.
 
Vain harva tajusi taas pointin. Mielestäni tuo on yhtä huono asia kuin se, ettei ihminen huomaa ikinä virheitään/kestä kritiikkiä. Tulee semmonen olo, että kulisseja pitävät ihmiset on jotenkin teennäisiä ja pinnallisia.
 
Mä en ainakaan keksi kovin paljoa valittamista arjesta ja en juhlastakaan! Kaikki on ihanaa kuin unelmaa :heart: Ja en todellakaan feikkaa.

Mulla tosin pieni perhe ( helppoa ) : 2 lasta joista toinen taapero ja toinen vauva ja sitten on mies ja sukulaiset :heart:
 
Mistä kumpuaa halu näyttää täydelliseltä, jos se ei ole totuus? Miksi ei kestetä sitä, jos joku näkee/saa tietää, että perhe-elämä ja elämä muutenkaan ei ole aina ruusuista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vain harva tajusi taas pointin. Mielestäni tuo on yhtä huono asia kuin se, ettei ihminen huomaa ikinä virheitään/kestä kritiikkiä. Tulee semmonen olo, että kulisseja pitävät ihmiset on jotenkin teennäisiä ja pinnallisia.

Mistä sinä tiedät kuinka paljon he puhuvat asioistaan ihan vaan keskenään, eli niiden ihmisten kesken, joille ne asiat kuuluvat. Tai sitten sinä näet ongelmia sielä missä niitä ei ole.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä kumpuaa halu näyttää täydelliseltä, jos se ei ole totuus? Miksi ei kestetä sitä, jos joku näkee/saa tietää, että perhe-elämä ja elämä muutenkaan ei ole aina ruusuista?

Siitä, ettei halua että omia asioita puidaan muualla?
Mistä tiedät kenelle kukakin avautuu, vaikka sinulle pitää kulissia yllä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä kumpuaa halu näyttää täydelliseltä, jos se ei ole totuus? Miksi ei kestetä sitä, jos joku näkee/saa tietää, että perhe-elämä ja elämä muutenkaan ei ole aina ruusuista?

toisten ajatuksia voi olla vaikea ymmàrtàà. jospa haluavat kovasti parantaa oman elàmànsà juttuja ja eivàtkà halua yhtààn ylimààràistà ja turhaa polemiikkia "vierailta" ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Mä en ainakaan keksi kovin paljoa valittamista arjesta ja en juhlastakaan! Kaikki on ihanaa kuin unelmaa :heart: Ja en todellakaan feikkaa.

Mulla tosin pieni perhe ( helppoa ) : 2 lasta joista toinen taapero ja toinen vauva ja sitten on mies ja sukulaiset :heart:

Joo siis minäkin olen erittäin tyytyväinen elämääni ja onnellinen. Ei mitään valittamista. Mutta se ei ole kulissia vaan aitoa onnellisuutta. Kulisseja ei ole koskaan ollut tarvetta pitää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä kumpuaa halu näyttää täydelliseltä, jos se ei ole totuus? Miksi ei kestetä sitä, jos joku näkee/saa tietää, että perhe-elämä ja elämä muutenkaan ei ole aina ruusuista?

Siitä, ettei halua että omia asioita puidaan muualla?
Mistä tiedät kenelle kukakin avautuu, vaikka sinulle pitää kulissia yllä?

Mutta miksi valehdella siitä, kuinka hyvin ja täydellisesti kaikki on, jos se ei pidä paikkansa? Valehtelu ja esittäminen on aivan eri asia kuin se, ettei huutele asioistaan kylillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Mä en ainakaan keksi kovin paljoa valittamista arjesta ja en juhlastakaan! Kaikki on ihanaa kuin unelmaa :heart: Ja en todellakaan feikkaa.

Mulla tosin pieni perhe ( helppoa ) : 2 lasta joista toinen taapero ja toinen vauva ja sitten on mies ja sukulaiset :heart:

Joo siis minäkin olen erittäin tyytyväinen elämääni ja onnellinen. Ei mitään valittamista. Mutta se ei ole kulissia vaan aitoa onnellisuutta. Kulisseja ei ole koskaan ollut tarvetta pitää.

Kulisseissakin voi olla aitoa onnellisuutta vaikka katsojat saattavat toisin luulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Miksi joidenkin hyvänpäiväntuttujen pitäisi edes nähdä "asioiden oikea laita"?

Lähisukulaisista kyse.

Ja mikähän loppujen lopuksi on se lähisukulainen? Ajatteleekohan esim. tätini, että pidän kulisseja yllä, kun en joka meidän perheen juonenkäänteestä sille raportoi? Jokainen valitsee lähipiirinsä, jolle avautuu kun jotain avauduttavaa on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä kumpuaa halu näyttää täydelliseltä, jos se ei ole totuus? Miksi ei kestetä sitä, jos joku näkee/saa tietää, että perhe-elämä ja elämä muutenkaan ei ole aina ruusuista?

Siitä, ettei halua että omia asioita puidaan muualla?
Mistä tiedät kenelle kukakin avautuu, vaikka sinulle pitää kulissia yllä?

Mutta miksi valehdella siitä, kuinka hyvin ja täydellisesti kaikki on, jos se ei pidä paikkansa? Valehtelu ja esittäminen on aivan eri asia kuin se, ettei huutele asioistaan kylillä.

Miksi et voi hyväksyä, että tämä henkilö ei halua avautua sinulle? Siitä taitaa olla kyse. Sanomalla, että kaikki menee kivasti, pääsee ohittamaan asian, josta ei halua keskustella kanssasi.
 

Yhteistyössä