Miksi jotkut haluavat pitää kulisseja yllä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikki ei aina ole kulissiakaan..On vaan sellaisia parisuhteita,joissa voidaan olla yhdessä lapsien tai esim. omaisuuden vuoksi.Myös pitkä parisuhde on usein vaikea katkaista vain jommankumman päähänpiston tai uteliaiden sukulaisten,ystävävien takia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Mä en ainakaan keksi kovin paljoa valittamista arjesta ja en juhlastakaan! Kaikki on ihanaa kuin unelmaa :heart: Ja en todellakaan feikkaa.

Mulla tosin pieni perhe ( helppoa ) : 2 lasta joista toinen taapero ja toinen vauva ja sitten on mies ja sukulaiset :heart:

Joo siis minäkin olen erittäin tyytyväinen elämääni ja onnellinen. Ei mitään valittamista. Mutta se ei ole kulissia vaan aitoa onnellisuutta. Kulisseja ei ole koskaan ollut tarvetta pitää.

Kulisseissakin voi olla aitoa onnellisuutta vaikka katsojat saattavat toisin luulla.

Puhuin nyt kulisseista, eli esim. aviopari on yhdessä vain pitääkseen kulissit kasassa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä kumpuaa halu näyttää täydelliseltä, jos se ei ole totuus? Miksi ei kestetä sitä, jos joku näkee/saa tietää, että perhe-elämä ja elämä muutenkaan ei ole aina ruusuista?

Siitä, ettei halua että omia asioita puidaan muualla?
Mistä tiedät kenelle kukakin avautuu, vaikka sinulle pitää kulissia yllä?

Mutta miksi valehdella siitä, kuinka hyvin ja täydellisesti kaikki on, jos se ei pidä paikkansa? Valehtelu ja esittäminen on aivan eri asia kuin se, ettei huutele asioistaan kylillä.

Miksi et voi hyväksyä, että tämä henkilö ei halua avautua sinulle? Siitä taitaa olla kyse. Sanomalla, että kaikki menee kivasti, pääsee ohittamaan asian, josta ei halua keskustella kanssasi.

Siskon perhe kyseessä. Eikä koske vain minua vaan oikeastaan kaikkia ihmisiä.

 
En minäkään kerro tai vatvo asioitani kenellekään, mutta ei se silti siitä johdu että haluaisin esittää jotain muuta kuin sitä mitä on :D

Olen kyllä huomannut tuttavapiiristäni sen, että mitä hienommat ulkoiset puitteet, talot, autot, lomat, merkkivaatteet ja staili muutenkin viimeisen päälle, sitä isompia draamoja löytyy myös yksityiselämän puolelta (alkoholismia, väkivaltaa, uskottomuutta jne...)
Tiedä sitten mistä johtuu? :xmas:

Itse elämme aika vaatimatonta elämää, en yleisesti ottaen juorua vaikeuksistani mutta en niitä sen erityisemmin salailekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
En minäkään kerro tai vatvo asioitani kenellekään, mutta ei se silti siitä johdu että haluaisin esittää jotain muuta kuin sitä mitä on :D

Olen kyllä huomannut tuttavapiiristäni sen, että mitä hienommat ulkoiset puitteet, talot, autot, lomat, merkkivaatteet ja staili muutenkin viimeisen päälle, sitä isompia draamoja löytyy myös yksityiselämän puolelta (alkoholismia, väkivaltaa, uskottomuutta jne...)
Tiedä sitten mistä johtuu? :xmas:

Itse elämme aika vaatimatonta elämää, en yleisesti ottaen juorua vaikeuksistani mutta en niitä sen erityisemmin salailekaan.

Saman olen huomannut.

 
Tajuan pointtisi.

Osa ihmisistä vaan ei halua kohdata totuutta. Toiset voivat elää väkivaltaisessa, viinanhöryisessä tai vaikkapa onnettomassa liitossa, ihan vain siksi ettei pysty lehtemään.

Jotkut keräävät rohkeutta kauan ja on helpompi pitää kulisseja yllä kuin sanoa, et mä olen oikeasti onneton. Sillä sehän tarkoittais, et mun olis tehtävä asialle jotakin.

Ja naiset ovat sitkeitä, katsovat aina sen viimeisenkin korren, vaikka aina ei olis pakko.

Mut suodaan kaikille se oma tyyli elää. Ei se mua haittaa, vaiks naapurilla on puhtaammat pyykit, kiltimmät lapset, siisteimmät kukkapenkit ja käsikädessä kulkeva mies.
Oikeasti se voi tarkoitta jotain aivan muuta...

Pyrin itse kohtaamaan asiat rehellisesti. Tunteet varsinkin.
Tyhmää ja naivia useankin mielestä, mut se on mun tapa elää ja olla onnellinen tässä elämässä.
 
Okei, kysytäänpä näin: miksi jotkut ihmiset haluavat tietoisesti vaikuttaa muiden ihmisten silmissä (myös tuntemattomien) mahd. täydellisiltä ja onnellisilta, vaikka eivät oikeasti olisi? Miksi jotkut pysyvät esim. avioliitossa vain kulissien/maineen takia? Onko se pelkoa näyttää heikkouttaan ja vaikeutta hyväksyä elämän ja itsensä epätäydellisyys? Tunnen myös ihmisiä, jotka eivät kykene nauramaan itselleen, eivät kestä kritiikkiä jne. Minusta nämä kaksi ilmiötä liittyvät jotenkin toisiinsa.
 
"Pyrin itse kohtaamaan asiat rehellisesti. Tunteet varsinkin.
Tyhmää ja naivia useankin mielestä, mut se on mun tapa elää ja olla onnellinen tässä elämässä."

Peesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, kysytäänpä näin: miksi jotkut ihmiset haluavat tietoisesti vaikuttaa muiden ihmisten silmissä (myös tuntemattomien) mahd. täydellisiltä ja onnellisilta, vaikka eivät oikeasti olisi? Miksi jotkut pysyvät esim. avioliitossa vain kulissien/maineen takia? Onko se pelkoa näyttää heikkouttaan ja vaikeutta hyväksyä elämän ja itsensä epätäydellisyys? Tunnen myös ihmisiä, jotka eivät kykene nauramaan itselleen, eivät kestä kritiikkiä jne. Minusta nämä kaksi ilmiötä liittyvät jotenkin toisiinsa.

Kyllä mun perstuntumani sanoo, että ihminen joka "maineen" tai muiden ihmisten mielipiteiden vuoksi tekee yhtikäs mitään, kärsii tavattoman heikosta itsetunnosta.

Se on enemmän surullista, kuin mitään muuta.

Tosin hyvin toimeentulevilla ihmisillä, joilla on paljon yhteistä omaisuutta tai velkaa, voi olla melkoinen kynnys hypätä taloudellisesti turvatusta elämästä tyhjän päälle.
Varsinkin naisihmisillä voi monesti olla varsin pienet tulot tai jotkut ovat kotona pienten lasten kanssa, elämänmuutos omakotitalosta vuokrakaksioon voi olla melkoinen kriisi.
 
Mä en muista tiedä, mutta...

Mun faijahan oli ihan paska silleen normaalimittapuulla. Ja kyllä ne, ketkä halusivat nähdä, sen näkivät.

Silti, suht nuorena, hoksasi että on asioita joista ei niin kannata kavereille mainita koska se aiheuttaa vain hämmentyneen hiljaisuuden.


Ja kun on jo itse äärirajoilla jaksamisen kanssa, ei halua tehdä mitään mikä voisi aikaansaada sen, että pitää selitellä tai oikeastaan ylipäätään edes puhua.

Kun on hiljaa saa vaan olla. Kuunnella. Keskittyä lepäämiseen.
 
Siis, kun jotkut haluavat antaa sellaisen vaikutelman, että heillä menee aina hyvin ja kertovat lähinnä vain hyvistä asioista. Jos tulee vaikeuksia niin ne piilotetaan kaikin keinoin ja yritetään säilyttää kuva täydellisestä parisuhteesta ja perhe-elämästä. Onko se jokin suojamekanismi tai kyvyttömyyttä näyttää heikkouttaan tms. Minun on vaikea ymmärtää, kun olen itse niin avoin ihminen eikä minulla ole tapana esittää mitään vaan kerron asioista rehellisesti.
Tai sitten jotkut on oikeasti niin positiivisia ihmisiä että näkevät kaikesta hyvät puolet eivätkä narise huonoista.

Rehelliset kaikesta lörpöttelevät ja valittajat ovat tosi rasittavia ihmisiä, heillä ei yleensä ole mitään suodatinta ja levittävät negatiivista stressiä ympärilleen.
 

Yhteistyössä