Miksi jotkut parit eivät mene naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarriedWithChildren
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28581734]Nopeastihan se lastenvalvojan aika tulee. Syntymätapahtumia ei kukaan voi ennakoida, mutta ei niihin nähdäkseni ole vaikutusta onko avo- vai aviopari. Ei meillä kyseenalaistettu isän osuutta lapsen elämään, vaikka alku oli säikäyttävä. Itse jouduin synnytyksen jälkeisten komplikaatioiden takia leikkaukseen ja olin kokonaisen vuorokauden "pois pelistä". Mies sai olla hoitotoimenpiteissä sen mitä muutenkin läsnäoloa vanhemmilta sallittiin. Kukaan ei rajannut isän roolia.

Olisiko sitten ollut jo niin selvää neuvolapapereista että isä oli odotuksessa mukana, en tiedä. Varsinaisiin hoitopäätöksiin ei ollut edes minulla äitinä mitään osaa. Meille vain ilmoitettiin mitä tuleman pitää. Sylihoitoa sai molemmat antaa kun sen aika tuli ja molemmat yövyimme vierihoidossa kun vauva pääsi lastenosastolta.[/QUOTE]

Neuvolassa juu kysytään jo isän tietoja/ avopuolison tiedot, ja ne tiedot menee synnärille. Eli jos siellä synnärillä jotain tapahtuu eikä äiti ole esim. tajuissaan, niin isä sitten asiasta päättää, koska hän on siinä kohtaa äidin/vauvan lähiomainen.

Jos taas isälle ja äidille tulee keskenään erimielisyyksiä, äiti päättää kaikesta ennen isyyden tunnustusta. Isyyden tunnustus oli meillä parin viikon päästä synnytyksestä.

Onko kyseessä pelko? Moni on vastannut että naimisissa olevat pettävät toisiaan eikä heidän rakkautensa ole niin puhdasta. Pelkäävätkö he että naimisiinmeno saa suhteen menemään alamäkeä, että suhde arkipäivistyisi?

Jännästi käännetty kysymyksenasettelu. Yleensähän avoliittolaiset heittävät tämän naimisissaoleville. Osin perustellusti. Välillä on tullut todettua lähipiirissä, että kun pitkään odottaa suurta hääjuhlaa ja se sitten vihdoin koittaa, niin sen jälkeen on tyhjyyden tunne. Osa vain valittelee, osa eroaa. Todella monet ovat asuneet avoliitossa vuosia ja sitten häiden jälkeen erotaan parin vuoden sisällä. Onko se sitten pitkän avoliiton vika, vai onko häillä yritetty paikata rikkinäistä suhdetta vai mikä on taustalla.

[QUOTE="Maisuli";28580625]Mulle ei suhteen virallisuus merkitse yhtään mitään, siksi ei olla naimisissa. Ollaan silti ihan yhtä pätevässä suhteessa kuin nämä virallisesti suhteessa olevat joissa osassa petetään puolisoa surutta mennen tullen että mitä se virallisuus siinä auttaa Ja tuskin se leskeneläke niin suuri on että vain sen vuoksi (& ulkoisen painostuksen) kannattaisi mennä naimisiin.[/QUOTE]

Avoliitossa olevat eivät ilmeisesti petä?

Taloudellisesti en halua koskaan hyötyä erosta tai mieheni kuolemasta. Vaikka oonkin osa-aikanen duunari niin hyvin elättäisin itseni ja lapset ilman miestäkin.

Leskeneläke ei tarkoita sitä että hyötyisi toisen kuolemasta, vaan se osittain paikkaa puolison kuolemasta johtuvaa tulojen menetystä. Jotta perhe pystyisi säilyttämään suunnilleen entisen elintasonsa tarvitsematta esim. myydä omaisuutta.

siis ymmärränkö oikein, et jos miehelle olis laskennallinen kertynyt eläke 1400 ja minulle 1000 euroa, niin yhteensä perhe-eläkkeet 523. Ja siitä summasta lapset sais 58 % ja mä 42 % 219 euroa kuukaudessa?

http://www.tyoelake.fi/fi/erilaisiaelakkeita/perheelake/perheelakkeenmaara/Sivut/default.aspx

kelasta en kai sitten 6 kk jälkeen saisi mitään? vai kuinka?

Yhteistyössä