Miksi jotkut vanhemmat on niin tosikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mukavampi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mukavampi äiti

Vieras
He eivät halua ovilleen virpojia, eivätkä päästä omia lapsiaan virpomaan. Kaverisynttäreitä he eivät jaksa järjestää, ja jos järjestävätkin niin ohjelmaa tai yllätyspussia he pitävät ihan turhana ja tyhmänä. Halloween-naamiaiset koululla tai päiväkodilla ovat ihan tyhmiä ja turhia, aiheuttaen vanhemmille turhaa stressiä. Heidän lapsensa eivät pääse kaverin syntymäpäiville kun heillä on parempaa tekemistä kuin kuljettaa lapsi juhliin. He eivät vie lapsia mihinkään huvipuistoihin tai hop loppeihin ja heitä ärsyttää lasten kaverit jotka tulee ovelle tai leikkimään. He eivät matkusta lasten kanssa kun se on turhaa ja typerää.
Ei varmasti ole hauskaa olla heidän lapsi.:(

Osa noista jutuista johtuu siitä, että on stressaava työ, eikä jaksais "suorittaa" vapaa-ajallakin, vaan haluais ehkä vaan olla lasten kanssa. Eikä kyllä miustakaan synttäreillä tarvi olla hirveesti ohjelmaa eikä mitään yllätyspusseja.

On tietysti niitäkin, jotka ei vaan viitsi vaivautua.

tiedätkö, ei varmaan aina ole kyse siitä että on tosikko. voi ihan taloudellisesta tilanteesta johtuen esim. jättää hopplopit ja huvipuistot väliin. synttäritkin voi olla melkonen kustannuserä jos talous on tiukilla.

Voi mä olen ihan päinvastainen! Synttäreistä ja halloweeneista olen usein enemmän innoissani kuin lapset! :laugh: Pitäisi äipänkin välillä osata rauhoittua.......

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedätkö, ei varmaan aina ole kyse siitä että on tosikko. voi ihan taloudellisesta tilanteesta johtuen esim. jättää hopplopit ja huvipuistot väliin. synttäritkin voi olla melkonen kustannuserä jos talous on tiukilla.

Positiivinen asenne ei maksa mitään, ja se puuttuu tosikkovanhemmilta....

Mä en tiennyt et minua pidetään tosikkona :o minusta nuo on vaan turhia. Ja turhaa rahanmenoa kun rahat ollu muutenki tiukalla.
Synttärit toki järkätään ja kuljetaan mut mitään halloveenejä tai hoploppeja meillä ei harrasteta. Ja ei meillä lapset ole sellasiin edes tahtonut. Mieluummin lähtään metsäretkelle tai ollaan ja pelataan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Aivan totta. Ja synttärit voi kyllä järkätä aika pienellä summalla, jos viittii itse vaivautua. Meillä ei oo rahaa yllinkyllin, mutta mukavat synttärit oon aina koittanu järkätä. Monesti nämä, joiden rahatilanne ei salli hoplopia, menevät viikonloppuna viihteelle (maksaa ensin lastenvahdin) ja kappas ku uppos baariin rahaa. Mutta eihän heillä on rahaa viedä lapsia johonkin kivaan.

jos ei ole rahaa voi olla vaikeaa olla kovin positiivinen vaikka haluaisikin.
meillä ei enää onneksi ole pieniä lapsia, joten en kuulu tähän sun mollaamaan "tosikkoporukkaan" mutta ymmärrän miksi jotkut saatetaan leimata tosikoiksi...

sillon kun meillä oli pienet lapset , ei onneksi kaverisynttäreillä tarvinnut lahjoa kavereita. lapset osasivat pitää keskenään luontevasti hauskaa, ei tarvinnut kehitellä kuin maukkaat tarjottavat lapsille... huvipuistossa käytiin kerran kesässä (ovat niin kaukana meiltä) hopplopeista ei ollut tietoakaan...
lapsilla eikä vanhemmilla ei ollut synttäreistä ja lomista suorituspaineita niin kuin nykyään näyttää olevan

Mä en ymmärrä tätä virpomisjuttua. Mikä siinä on niin kamalaa, jos lapset on tehny oksia ja tulee virpomaan? Mä en ymmärrä, mitä kerjätystä se on? Joku valitti, että menee kaikki rahat virpojien karkkeihin, jos siihen lähtee? Mitä?! Tuskin nyt talous niin tiukilla oo, ettei voi ostaa karkkipussia, josta antaa pari karkkia? Hlaoo!!

Sen ymmärrän, ettei kaikilla ole rahaa huvipuistoihin ja lomiin, mutta sitä en, ettei lasta päästetä kaverien synttäreille tai koulun/päiväkodin erikoistapahtumiin

Tosikkovanhemmat valittaa siitä kun joku toinen pitää lapselleen elämyssynttärit klovneineen ja poneineen. Normaalit vanhemmat iloitsee kun lapsella on mukavaa. Tosikkovanhemmat ajattelee itsekkäästi sitä mikä heille on tarpeellista ja järkevää, ja lapsilta kielletään hauskuus vedoten siihen että se on turhaa. Rahaa tähän on turha sotkea mukaan.

Peesaan!

Meilläkin on todella tiukkaa, koska haluamme pitää lapset mahd pitkään kotihoidossa, mutta viimenen mistä nipistetään on lapset! Aina on synttäreille päästy ja aina on sellaset järjestetty, ei lapset mitään kallista tarvitse. Pannarin tekee siiderin hinnalla! Ja hoplopkin maksaa vaivaset 6 tai 10 euroa / lapsi, se on yhden kahvilakerran verran!

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mä en ymmärrä tätä virpomisjuttua. Mikä siinä on niin kamalaa, jos lapset on tehny oksia ja tulee virpomaan? Mä en ymmärrä, mitä kerjätystä se on? Joku valitti, että menee kaikki rahat virpojien karkkeihin, jos siihen lähtee? Mitä?! Tuskin nyt talous niin tiukilla oo, ettei voi ostaa karkkipussia, josta antaa pari karkkia? Hlaoo!!

Juu ja perästä kuuluu, olipa köyhä talo kun sai vain pari karkkia... Kokemusta on.

Jos kuuntelee kahdeksan tuntia päivässä lasten ääniä, en minä ainakaan jaksa mennä esim hoplopiin kuuntelemaan samaa meteliä. Lapseni kuitenkin pääsee ko. paikassa vierailemaan, ei vaan minun kanssani. Minä vien sitten lasta ei niin kovaa meteliä sisältäviin paikkoihin (museot yms).

Halloweenina laitetaan koristeita, mutta onneksi ei vielä ole karkki ja kepponen tyyppejä täällä. Lapseni hoidossa ei ole halloweenia vaan heillä on perinteinen pyhäin päivän pyhäkoulu. Halloweenhan on melko jenkkiä. niin kuin synttäreillä jaettavat pussukatkin. Eikös se oo niin että synttärisankari saa lahjoja?

Kaverisynttäreitäkään en mielelläni järjestä, koska suku ja lähimmät ystävät joutuu jo kahteen eri erään jakamaan. Synttäreitä kuitenkin vietetään.

Meille on toistaiseksi riittänyt matkusteluksi sukuloinnit. Mielelläni menisin lapselle näyttämään maailmaa, mutta kun yhden lapsen yksinhuoltajana olen sellainen "väliinputoaja". Ainut yhteiskunnan tuki on lapsilisän yh-korotus, muuten maksan kaikki itse. Täällä pk-seudulla tuppaa noi hinnat olee melko kalliita (vuokra jne), mutta kyllä mä joskus alan elää niin pihisti että päästään johonkin ulkomaillekin :)

Juu ja perästä kuuluu, olipa köyhä talo kun sai vain pari karkkia... Kokemusta on.

No onko sekään niin vakavaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei tosikko:
Tosikkovanhemmat valittaa siitä kun joku toinen pitää lapselleen elämyssynttärit klovneineen ja poneineen. Normaalit vanhemmat iloitsee kun lapsella on mukavaa. Tosikkovanhemmat ajattelee itsekkäästi sitä mikä heille on tarpeellista ja järkevää, ja lapsilta kielletään hauskuus vedoten siihen että se on turhaa. Rahaa tähän on turha sotkea mukaan.

Kyllähän noiden synttäreiden teemat on jo karanneet käsistä ja tarviihan elämyssynttäreihin rahaa. Tavalliset synttärit eivät ole enää mitään ja lapset tuntevat eriarvoisuutta kun joku pitää hienommat synttärit.
Kyllähän tuohon on tullut jo mukaan vanhempien tarve päteä ja näyttää kuinka hienoon meillä on varaa.

jos ei ole rahaa voi olla vaikeaa olla kovin positiivinen vaikka haluaisikin.
meillä ei enää onneksi ole pieniä lapsia, joten en kuulu tähän sun mollaamaan "tosikkoporukkaan" mutta ymmärrän miksi jotkut saatetaan leimata tosikoiksi...

sillon kun meillä oli pienet lapset , ei onneksi kaverisynttäreillä tarvinnut lahjoa kavereita. lapset osasivat pitää keskenään luontevasti hauskaa, ei tarvinnut kehitellä kuin maukkaat tarjottavat lapsille... huvipuistossa käytiin kerran kesässä (ovat niin kaukana meiltä) hopplopeista ei ollut tietoakaan...
lapsilla eikä vanhemmilla ei ollut synttäreistä ja lomista suorituspaineita niin kuin nykyään näyttää olevan

Peesi tähän! Näin meilläkin toimittiin kun lapset oli pieniä. Luojan kiitos ne on jo teinejä!!

No onko sekään niin vakavaa :)

Miksi lapset odottaa nykyään niin suuria juttuja virpomisesta? Voin muutaman karkin antaa,mutta siihen kuuluisi sanoa kiitos, eikä katsoa pitkään ja tuumata noin kun on selkänsä kääntänyt.

Sanonpahan vain, että noi on juuri niitä vanhempia joiden ei olisi sitä lasta pitänyt hankkia alun alkaenkaan. Heillä kun aina omat tarpeet menee lasten tarpeiden edelle

Yhteistyössä