Miksi juuri naisille on suotu elämän tärkein tehtävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
No mä oon kyl ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Ei mies voi koskaan päästä niin lähelle lasta kuin nainen..nainen taas pystyy tekemään melkein kaikkia asioita, mitä mieskin. Mitä miesten elämässä on yhtä ainutlaatuisen ihanaa kuin odotus ja synnytys naisen elämässä, mitä mies voi kokea ja nainen ei?

Toi riippuu persoonasta.

Mä tiedän miehen joka itki onnesta kuullessaan tyttöystävänsä raskaudesta ja joka itki kun se päättyi aborttiin.

Tyttö sanoi "saatanan loinen" ja veti tupakkaa putkessa tappaakseen sen jo ennen aborttia.

Ainutlaatuista.
No taatusti oli, molemmille.

No mä oon kyl ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Ei mies voi koskaan päästä niin lähelle lasta kuin nainen..nainen taas pystyy tekemään melkein kaikkia asioita, mitä mieskin. Mitä miesten elämässä on yhtä ainutlaatuisen ihanaa kuin odotus ja synnytys naisen elämässä, mitä mies voi kokea ja nainen ei?

Sitä synnytysmahdollisuuttako voi sitten käyttää vertailupohjana kaikkeen? Suppea katsontakanta. Kyllä tulet tuolla ajatusmaailmallasi myrkyttämään tulevat suhteesi.
:$

Sen verran sanon että minulla ei välttämättä olisi munaa istua ja pitää kädestä kiinni jos tuo ukkoni maailmaan äheltäisi mukulaa :| Uskon että tekisi sen verran pahaa että jäisi ukko yksin synnyttelemään.

Ja mitä tulee siihen että nainen nousisi johonkin korkeuksiin synnyttämisen ja lapsen kantamisen vuoksi on hieman yliampuvaa. Kyllä se isä (mies) pääsee osallistumaan lapsen elämään kasvatuksen kautta siinä missä äitikin. Synnytyys ja raskaus aika on kuitenkin hyvin pieni hetki kun miettii ihmisen elämää kokonaisuudessa että on kummallista miksi se pieni hetki nostaisi yhtään ketään jalustalle. Kuitenkaan se synnyttäminen ei mielestäni ole mikään super teko vaan se, että saa jälkikasvustaan kasvatettua kunnollisia ihmisiä.

Ja mitä tulee miehen ja naisen kokemusmaailmoihin, niin kyllä meillä mies odotti poikaa siinä missä minäkin koko sen liki 9kk. Jos tässä haetaan sitä, että miehen ei tarvinnut kokea pahoinvointeja ja selkäsärkyjä, niin en taas osaa muuta kun ihmetellä. Että äiti voi kiillottaa taas kärsimyksen kruunuaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Sen verran sanon että minulla ei välttämättä olisi munaa istua ja pitää kädestä kiinni jos tuo ukkoni maailmaan äheltäisi mukulaa :| Uskon että tekisi sen verran pahaa että jäisi ukko yksin synnyttelemään.

Ja mitä tulee siihen että nainen nousisi johonkin korkeuksiin synnyttämisen ja lapsen kantamisen vuoksi on hieman yliampuvaa. Kyllä se isä (mies) pääsee osallistumaan lapsen elämään kasvatuksen kautta siinä missä äitikin. Synnytyys ja raskaus aika on kuitenkin hyvin pieni hetki kun miettii ihmisen elämää kokonaisuudessa että on kummallista miksi se pieni hetki nostaisi yhtään ketään jalustalle. Kuitenkaan se synnyttäminen ei mielestäni ole mikään super teko vaan se, että saa jälkikasvustaan kasvatettua kunnollisia ihmisiä.

Ja mitä tulee miehen ja naisen kokemusmaailmoihin, niin kyllä meillä mies odotti poikaa siinä missä minäkin koko sen liki 9kk. Jos tässä haetaan sitä, että miehen ei tarvinnut kokea pahoinvointeja ja selkäsärkyjä, niin en taas osaa muuta kun ihmetellä. Että äiti voi kiillottaa taas kärsimyksen kruunuaan?

Tai sitten toisilla ei ole kokemusta kunnon miehistä.

Ärsyttävää väheksyä toista sukupuolta yleisesti.

*mur taas kerran*

Naisella on biologinen etumatka läheisyydessä lapsen kanssa, mutta eiköhän henkinen läheisyys ole paljon merkityksellisempää, siinä ei ole mitään syytä miehen jäädä kakkoseksi, ehkä jopa päinvastoin.

Ja eiköhän se mieskin lapsen syntymän ja raskausajan KOE ja ELÄ, jos vaan nainen antaa mahdollisuuden. Parisuhteessahan on kyse jakamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja John Makuupussi:

Minä taas peesailen Äijää :whistle:
Jollekin se odotus on ainutlaatuisen ihanaa, toiselle taas yhtä helvettiä jonka voisi olla kokemattakin. Yhtä lailla molemmat pääsee tuloksesta nauttimaan. Mielestäni tääkin on niitä persoonakysymyksiä, joita ei voi lähteä vertaamaan.
Miehet pääsee kokemaan monia asioita joita nainen ei.

Jaa, mitä mies muka pääsee kokemaan ja nainen ei? Naiset pääsee inttiinkin nykyään.

Minäkin haluaisin kuulla, mitä sellaista miehet kokevat elämässä, mihin naisilla ei olisi mahdollisuutta? Olen todella tyytyväinen siihen, että olen nainen..saan kokea lapsen odotuksen, synnytyksen ja imetyksen, mies ei mitään näistä. Luonto on kyllä epätasa-arvoinen..molemmat tekevät lasta alulle, mutta nainen saa kasvattaa vauvelin sisällään, synnyttää maailmaan ja ruokkia...lapsi on ekan vuoden riippuvaisempi äidistään (aina ei ole ollut korviketta).

Alkuperäinen kirjoittaja no vastatkaa:
...lapsi on ekan vuoden riippuvaisempi äidistään (aina ei ole ollut korviketta).
Kummasti ne tenavat vaan silloinkin jäivät henkiin, kun naisten lapsivuodekuolleisuus oli korkea. Ei munkaan lapsuudessani mitään korvikkeita vielä ollut (1960-luvun alussa) ja kuukauden iässä sainkin jo vedellä laimennettua kulutusmaitoa. Hengissä olen edelleen...ainakin luulisin niin *katsoo peliin, näkyykö siellä ketään*

Jos synnyttäminen on se tärkein tehtävä. Niin silloinhan tahattomasti tai tahallaan lapsettomat naiset ovat epäkelpoja yksilöitä...Ei ihan uppoa mun ajatusmaailmaan tuo teoria.
Lapsista puheenolleen, kyllä mun mielestä lasten KASVATTAMINEN on huomattavasti tärkeämpi tehtävä kun niiden synnyttäminen.

Yhteistyössä