miksi katsotaan paheksuen ja pidetään tosi outona jos alkoholi ei maistu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
itsellä perhe jossa kolme pientä lasta.En halua juoda alkoholia..ei edes tee mieli ja en halua krapulaa.Ikinä en ole ollut sauna sidukan ottaja tai että ottasi illalla yhden.Olen kyllä baarisa käynyt ja sanallisesti vetänyt myös lärvejä.Nyt kun lapsia on kolme en yksinkertasesti halua juoda kun ei tee mieli.On lapset olleet yökylässä mutta en silti ole halunnut juoda.Nautin alkoholittomasta elämästä.Minua ei häiritse jos muut juovat ja osaan olla puhelias ja ilonen ilman alkoholia.Muut tuntuvat pitävän outona ja etten halua juuri heidän kanssa juoda jne.kohta olisi kaverin polttarit ja arvatkaa pidetäänkö minua ilonpilaajana..vaikka hauskaa osaan pitää ilman lärvejä.Ja miksi on outoa jos juo vaan yhden tai kaksi?

Ihmisiä hävettää kun ovat itse lärvit, mutta sinä muistat kaiken. Minusta on outoa, että niin monet tarvivat sitä alkoholia, jotta heillä olisi hauskaa. Siltikin saattaa olla hyvin tylsää, vaikka ovat ihan kännissä.

Kertoisin jos tietäisin, itsellä sama tilanne alkoholin käytön suhteen. Jotenkin ihmiset keskittyy pilaamaan iltansa sillä että yrittävät tuputtaa alkoholia ja loukkaantuvat kun en ota.

[QUOTE="vieras";23455166]itsellä perhe jossa kolme pientä lasta.En halua juoda alkoholia..ei edes tee mieli ja en halua krapulaa.Ikinä en ole ollut sauna sidukan ottaja tai että ottasi illalla yhden.Olen kyllä baarisa käynyt ja sanallisesti vetänyt myös lärvejä.Nyt kun lapsia on kolme en yksinkertasesti halua juoda kun ei tee mieli.On lapset olleet yökylässä mutta en silti ole halunnut juoda.Nautin alkoholittomasta elämästä.Minua ei häiritse jos muut juovat ja osaan olla puhelias ja ilonen ilman alkoholia.Muut tuntuvat pitävän outona ja etten halua juuri heidän kanssa juoda jne.kohta olisi kaverin polttarit ja arvatkaa pidetäänkö minua ilonpilaajana..vaikka hauskaa osaan pitää ilman lärvejä.Ja miksi on outoa jos juo vaan yhden tai kaksi?[/QUOTE]

Olen ollut huomaavinani samaa, mutta en kiinnitä siihen itse mitään huomiota. Mielestäni jos jokus sitä ihmettelee, hänellä on ongelma ei sillä joka ei juo/pystyy juomaan vain sen yksi tai kaksi ilman että lähtee mopo käsistä.
Suomessa on todella nuori ja kehittymätön alkoholikulttuuri, siitä se johtuu. Täällä saa tehdä kännissä ihan mitä vaan, ja sillä jopa kehuskellaan. Naiset ovat erittäin tasa-arvoisia tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23455188:
Ihmisiä hävettää kun ovat itse lärvit, mutta sinä muistat kaiken. Minusta on outoa, että niin monet tarvivat sitä alkoholia, jotta heillä olisi hauskaa. Siltikin saattaa olla hyvin tylsää, vaikka ovat ihan kännissä.

Veikkaan myös näin. Tai pieni omantunnon kolkutus tulee, jos joku käy liikaa baarissa ja yrittää piilotella totuutta vielä itseltäänkin. Tulee ehkä vähän nolo olo, kun toinen sievästi kieltäytyy. Ja ettei sitten huomio kiinnittyisi omaan juomiseen, on paras puolustus kiinnittää se toisen juomattomuuteen.

Mulla on sama tilanne kuin ap:lla, ei vaan huvita juoda, vaikka sekin "taito" kyllä löytyy. Nykyään riittää ehkä siideri kesässä, vaikka nuorena olikin hauskaa bilettää myös alkoholin voimalla :)

oletteko muuten ihan varmoja ettà teità katsotaan paheksuen vai katsotteko te paheksuen muita? tàà ei ollut mikààn kettuilukysymys, mutta onhan selvàà ettà jos vàki oksentaa humalaisena nurkkiin ja kusee lavuaariin, se ei ole selvinpàin hauskaa katseltavaa. mà en jotenkin jaksa uskoa ettà joku puoli punaviinipulloa juonut katselee teità paheksuen. entà te, katsotteko heità paheksuen?

saa korjata jos olen vàràssà

Vääränlaiseet piirit. Minun mieheni on alkoholistiperheestä. Hän ei ymmärrä ollenkaan sitä, että uutena vuotena, vappuna tai muuna juhlapyhänä voisi olla ilman alkoholia. Käytän alkoholia mielestäni aivan normaalisti, mutta voin hyvin olla ilmankin eikä esimerkiksi ajatus alkoholittomasta vapusta ole minulle mitenkään outo. Mieheni mielestä olen uskovainen, vaikka en kuulu edes kirkkoon.

[QUOTE="Mamma italiana";23455262]oletteko muuten ihan varmoja ettà teità katsotaan paheksuen vai katsotteko te paheksuen muita? tàà ei ollut mikààn kettuilukysymys, mutta onhan selvàà ettà jos vàki oksentaa humalaisena nurkkiin ja kusee lavuaariin, se ei ole selvinpàin hauskaa katseltavaa. mà en jotenkin jaksa uskoa ettà joku puoli punaviinipulloa juonut katselee teità paheksuen. entà te, katsotteko heità paheksuen?

saa korjata jos olen vàràssà[/QUOTE]

En katso paheksuen, minua ei haittaa muiden juominen, vaikkakin se tekee heistä jossain vaiheessa iltaa tylsiä. Mutta mulle ja miehelle on suoraan sanottu, että juokaa nyt tekin, miksi ette juo... Siis jankutettu ja painostettu.

Mä olen teiniajoista sti käynyt laulaa karaokee...Jossain vaiheessa siinä samalla tuli otettuu siideriä..
Heti kun mielenkiinto lopahti juomiseen,ei enää puhelin soinut eikä kaverit paljon pyydelleet laulelee tms.
Mut tavallaan eipä ole haitannut..Mä olen mielummin kotona.
Mä voin silloin tällöin ottaa,mutten enää ymmärrä miksi joka kissanristiäisissä ja aina mahdollisuuden tullen pitäisi vetää perseet olalle..
Mulla tulee huono omatunto jos joskus sen yhen otan...
Rahat menee kankkulan kaivoon,aamulla on paha olo,sen ryyppy ajan vois käyttää johonkin rästiin jääneeseen hommaan tms...

Ilman viinaakin voi olla hauskaa!

Usein en juo ollenkaan, joskus voin ottaa siiderin josta päädyn hörppäämään vähän ja totean ettei sellaista shittiä voi juoda. Ei mun absolutismia ole ikinä sen kummemmin ihmetelty, ehkä siksi etten ikinä ole paljoa ottanutkaan. Mulla toisaalta ei ole sellaisia kavereitakaan jotka ryyppäisi viikottain tai itsensä änkyräkänniin.

Juuri tuon kanssa itsekin kamppailen, ihanaa olla raskaana kun on 'kunnon syy' siihen miksi ei juo :D
Tosin olen kyllä nyt huomannut, että ne joilla itsellä on pieniä lapsia niin ne ymmärtää paremmin juomattomuutta kuin ne joilla ei ole lapsia ollenkaan tai lapsen on jo isoja.
Olen ollut juomatta jo pian kolme vuotta niin nyt ihmiset on aika hyvin sen ymmärtäneet etten ota, niin ei tarvitse enää selitellä.

minäkään en välttämättä juo mitään, joskus saadan yhden kaks, mutta ei ole mitenkään välttämätön osa "juhlimista". Ja ei mua toisten ryyppääminen haittaa, enemmän mun juomattomuus kiusaa toisia "seuran pettäjäksi" hyvin äkkiä pääsee.

Kännisten örvellystä en siedä, mutta samanlaista käytöstä en siedä selvältäkään.

tää "eikai shua haittaa, josh mä olen kännishä"-tyyppiset jankkaukset on ällöttäviä

Iltatilaisuuksissakin, missä suht sivistyneet ihmiset, joilla ei ole (tiettävästi) alkkisongelmia täytyy niiden, jotka eivät juo sitä ilmantarjottua alkoholia (kahta kokonaista annosta) anteeksipyytelevällä äänellä pahoitella "kun olen nyt autolla" yms. Ei kai siellä kukaan laske toistena juomisia vai laskeeko.

Yhteistyössä