Miksi KOKOOMUKSEN äänestäminen on teistä niin kamalaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perustelut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perustelut

Vieras
Ja miksi Suomi olisi muka tuhoontuomittu Kokoomuksen pitäessä puoluejohtoa?

Ihan selkeät perusteet kielteiselle mielipiteellenne, vaikka ranskalaisilla viivoilla.
Ei mitään epämääräistä tekstipötköä, kiitos! :)

- joidenkin pienituloisten olojen kurjistaminen lue: työttömät
- hyvä tuloisten suosiminen; pääomaverotus, perintöverouudistus
- opiskelijoiden suosiminen asumistukiasiassa
- yksityisautoilun suosiminen
Tässä näin äkkiä mieleen tulevat asiat.

Voisin kirjottaa pitkän perustelun, mut en mä sitä ranskalaisille viivoille saa laitettua. Jos et osaa lukee ku ranskalaisilta viivoilta, niin en viiti turhaan nähdä vaivaa.

Ei Kokoomuksen äänestämisessä ole mitään kummallista, jo on itse varakas. Sitä ihmettelen, että pieni - ja keskiuloiset menevät Kokoomusta äänestämään. Kokoomus on nimenomaan varakkaiden asialla ja ajaa heidän etuaan ja tietnkin rikkaat äänestävät puluetta, joka suosii päätöksissään heitä.

Oikeistopuolueet (kuten Kokoomus ja Keskusta) on jo alkujaan perustettu ajamaan herrojen ja varakkaiden isäntien etua. Vasemmistopuolueet taas on perustettu ajamaan köyhien ja työläisten hyvinvointia.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Voisin kirjottaa pitkän perustelun, mut en mä sitä ranskalaisille viivoille saa laitettua. Jos et osaa lukee ku ranskalaisilta viivoilta, niin en viiti turhaan nähdä vaivaa.

Osaan kyllä lukea, mutta harva täällä kiihkoissaan osaa kirjoittaa selkeästi ilman ranskalaisia viivoja. Ole hyvä vain, kirjoita toki miten haluat, ilmeisesti osaat jäsennellä asiasi ilman ajatusviivoja.

Minulla on vain perusteita sille, miksi minä en äänestä kokoomusta.

Mutta koska en edes kuvittele, että kaikkien muiden pitäisi ajatella asioista samalla tavalla, en aio niitä henkilökohtaisia perusteitani kertoa.

Se mikä minua itseäni on tässä ihmetyttänyt viime päivien aikana täällä palstalla on se, kuinka aggressiivisesti jotkut hyökkäävät "väärää" puoluetta äänestävien kimppuun. Miksi? Koetaanko se toinen osapuoli jotenkin niin hirveän suurena uhkana?

Itse koen ainakin niin, että siinä missä minulla on itselläni vapaus mielipiteisiin ja poliittiseen toimintaan, se on myös muilla ihmisillä, ja minä annan heille rauhan niin tehdä, niin kuin toivoisin että minullekin annettaisiin.

Mutta minä olisinkin huono poliitikko.

Sivistysvaltion tunnistaa siitä, että se pitää huolta myös heikoimmista yksilöistään(lainasin erään kirjoittajan ajatuksia toisesta ketjusta) Kokoomus ei aja pienimpien ja heikkojen asiaa...

Ja itse en ole sossupummi, aina ollut työelämässä, ennen kuin joku älähtää.

Mutta ei Suomi olekaan enää hyvinvointivaltio. Sosiaaliturva on Italian tasolla...Ruotsi porskuttaa kaukana; hyvinvointivaltiona.

tähden, että täällä eri mieltä oleminen on aina huono ja tuomittava asia. Vain oma tapa on se ainoa oikea. Ja täällä ollaan valtavoittoisesti sitä mieltä, että kauheasti pitäisi vaan saada erilaisia tukia, veroja ei saisi mennä juuri ollenkaan, palvelujen pitäisi olla ilmaisia jne. Useimmat eivät tule ollenkaan ajatelleeksi sitä, mistä ne rahat otetaan, sitä, että joidenkin pitää myös tehdä töitä. Tämä voi tulla joillekin yllätyksenä, mutta raha ei kasva puussa.

Minä en äänestänyt Kokoomusta, vaan Vihreitä. Silti myös Kokoomuksella on paljon sellaista asiaa, jonka jaan. Esimerkiksi sen jaan Kokoomuksen ajatuksista, ettei joka asiassa voida aina vain antaa sitä rahaa varauksettomasti, jonkun sitä jaettavaa rahaa on myös tehtävä. Ei yhteiskunta kaikkea voi maksaa, eikä sen pidäkään. Näin ollen en taas jaa Vihreiden ajatusta kansalaispalkasta.

Sitä paitsi mun mielestä on hyvä asia, että joka puolueelle löytyy kannattajia; se on aika lailla toimivan demokratian edellytys, että meillä on sekä hallitus että oppositio. (vaikka nyt varmaan puhuttiinkin asioista kunnallisvaalitasolla)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sivistysvaltion tunnistaa siitä, että se pitää huolta myös heikoimmista yksilöistään(lainasin erään kirjoittajan ajatuksia toisesta ketjusta) Kokoomus ei aja pienimpien ja heikkojen asiaa...

Ja itse en ole sossupummi, aina ollut työelämässä, ennen kuin joku älähtää.

Mutta ei Suomi olekaan enää hyvinvointivaltio. Sosiaaliturva on Italian tasolla...Ruotsi porskuttaa kaukana; hyvinvointivaltiona.

Kommentteja saa laittaa...

Keskustan ja kokoomuksen ollessa nykyisessä hallituksessa (1,5 vuotta) on päätetty mm. kansaneläkkeiden, alimpien äitiyspäivärahojen, lapsilisien, lasten kotihoidon tuen, opintotuen ja työttömyyskorvausten korotukset.

Voisko joku kertoa, mitkä muut on pienituloisia ryhmiä?
Ja mitä demarit saivat aikaan hallituksessa ollessaan?

Lukekaa ihmiset vähän muutakin kuin kaksplussaa ja palstaa, ennen kuin lyttäätte porvaria :)

Täysin tuskatontahan se on, verrattuna peeässien tai kommareiden äänestämiseen. Siinä ne kaksi puoluetta, joita en äänestä takuuikinä.

Kokoomus on ihan ok verrattuna noihin kahteen pimeäpuolueeseen.

Joopa joo, joidenkin mielestä on ihan vastakkain asettelua rikkaat vs. köyhät. Me ollaan miehen kanssa keskituloisia, meillä on lapsia ja pienimuotoinen yritys ja kokoomusta äänestetään. En ole sitä mieltä, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

eihän se olekaan kamalaa, vaan IHANAA! :) Lokoomus on tällä vaalikaudella antanut minulle lisää puhdasta rahaa reilut 50 euroa kuussa yh-lisässä ja opintotuessa. minä ansaitsen sen viiskymppisen todellakin paremmin kuin joku työtön, joka ei tee elämällään mitään. (juu, tässä maassa riittää kyllä töitä tekevälle)

Alkuperäinen kirjoittaja opiskeleva yh:
eihän se olekaan kamalaa, vaan IHANAA! :) Lokoomus on tällä vaalikaudella antanut minulle lisää puhdasta rahaa reilut 50 euroa kuussa yh-lisässä ja opintotuessa. minä ansaitsen sen viiskymppisen todellakin paremmin kuin joku työtön, joka ei tee elämällään mitään. (juu, tässä maassa riittää kyllä töitä tekevälle)

KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKokoomus siis :D

Musta on jokapaikassa nyt vaarallinen oikeisto-aalto menossa, niin maailmalla kuin meillä.. ei tiedä koskaan hyvää... alkaa oikeesti pelottaa.
Kokoomus on ilkeä puolue, joka ei ajattele ihmisten hyvinvointia. Ikävää että kansa on valtuustoihin näitä piruja äänestänyt.
Onneksi eduskuntavaalit on vasta tulossa.. koska ne muuten onkaan???

Asioihin sen enempää kantaa ottamatta, luulen, ettei Suomen valtio voi kaatua yhden puolueen toimesta mitenkään. Suurin puolue - so what - demokratiassa myös muilla ryhmittymillä on sananvaltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kurjuus maksimoituu:
Musta on jokapaikassa nyt vaarallinen oikeisto-aalto menossa, niin maailmalla kuin meillä.. ei tiedä koskaan hyvää... alkaa oikeesti pelottaa.
Kokoomus on ilkeä puolue, joka ei ajattele ihmisten hyvinvointia. Ikävää että kansa on valtuustoihin näitä piruja äänestänyt.
Onneksi eduskuntavaalit on vasta tulossa.. koska ne muuten onkaan???

Miten tämä näkyy niinkuin käytännössä?

Oikeisto on perseestä, noin pähkinänkuoressa. En senkummemmin jaksa eritellä.
Kokoomus tekee Suomesta Venäjän, jossa ihmisillä ei ole mitään mahdollisuuksia.
Googleta oikeisto.

Yhteistyössä