Miksi kuumeista ei saa viedä ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Minulla on 3-kuinen vauva, joka ei ole oikein koskaan nukkunut sisällä kunnolla. Nyt pieni on yskässä ja pienessä kuumeessa - 37,7. Eilen kun en vielä tiennyt kuumeesta nukkui pitkät unet ulkona ja oli sen jälkeen aika virkeä. Nyt tänään kun olen pitänyt sisällä, niin nukkuu vain 25min ja herää sen jälkeen hirveällä itkulla. Ainoa mikä lohduttaa on tissi, mutta ei jaksa väsyneenä kauaa juoda ennen kuin nukahtaa. Ja sitten ei taas jaksa nukkua, kun on nälkä. Ja näin on kierre valmis.

Voisiko tuon vauvan viedä ulos nukkumaan, jotta saisi edes yhdet vähän pidemmät unet?

Kyllä mä muistelen, että 4 vuotta sitten (kun lapseni oli vauva) mulle neuvolasta sanottiin, että lapsen voi viedä ulos nukkumaan vaikka hänellä olisi hiukan kuumetta. Sopivasti vaan vaatetta, ettei vilustu. Raitis ilma on parempi hengittää. Mutta sinuna en veisi, sillä minusta vauvallasi alkaa olla jo vähän enemmän kuumetta kuin vaan vähän... Makuasioita siis.

No luulen että kaikki johtuu sisällä nukkumisesta siksi, kun se nukkuminen on ihan samanlaista sisällä terveenäkin. Siksi yleensä kaikki päiväunet ulkona

Sääntö että ulos ei saa viedä kuumeista koskee lähinnä leikkiviä lapsia. Ulkona touhutessa rasittuu ja kuume nousee lisää. Ja toki jos se vauva on valvovan silmän/korvan alla siellä vaunuissa että herkällä kuulet jo alkaa vaikka oksentamaan tms. niin ei sille ole mitään estettä että nukutat ulkona. Voithan vaikka kärrytellä niin ainaki olet kokoajan vahdissa :) Paremmin sitä viileessä nukkuu kuumeessa varsinki :) t. monen mamma ja sh

tultiin ulkoa. meillä jo toisella vuodella ja sikalunssa piikistä lämpöä nosti että oli vajaa 38. On jo kolmas lapsi ja en oo koskaan teinnyt ettei sais viedä kun kunnolla pukee. joskus kun tytöt ollut hirveessä kuumeessa lähes 40, lääkäri käski viilentää ulkona, mutta en siihen kyennyt kuitenkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vierasr:
Sääntö että ulos ei saa viedä kuumeista koskee lähinnä leikkiviä lapsia. Ulkona touhutessa rasittuu ja kuume nousee lisää. Ja toki jos se vauva on valvovan silmän/korvan alla siellä vaunuissa että herkällä kuulet jo alkaa vaikka oksentamaan tms. niin ei sille ole mitään estettä että nukutat ulkona. Voithan vaikka kärrytellä niin ainaki olet kokoajan vahdissa :) Paremmin sitä viileessä nukkuu kuumeessa varsinki :) t. monen mamma ja sh

Ihanaa! Kiitos neuvoista. Seuraavaksi lähdetään siis yksille unille ulos

Tässä on muuten kaksi puolta, kunnolla pitäis pukea ettei ole kylmä muttei sais myöskään olla liian kuuma että entisestään nostaa kehon lämpöä!

Ja kyllä minullekin on sanottu että ulos voi kipeänkin vauvan kanssa hyvin mennä kunhan ei liikaa pakkasta että ottaa keuhkoihin jos muutenkin kröhäinen.

Osastolla ollessa hoitsu pisti vauvan lyhythihaiselle bodylle ja ikkuna seljälleen kun kuumetta ol 40 ja pakkasta ulkona melkein 20 astetta. Siinä sitten aikamme hytistiin kun viilensimme lasta..

aina oon lapset nukuttanu ulkona, oli kuumetta minkä verran vaan. ainoastaan oksennustaudissa yms sisällä.

kuumeisen ulkoilua ei suositella yleensä sen takia, ettei rasita itseään. lähinnä siis koskee isompia lapsia, jotka rymyäisivät enemmän kuin sisällä ollessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pikkuvauvalla tuo ei ole vielä edes kuumetta =)

Ei niin. Neuvolassa oli juuri asiasta puhetta, normaalilämpökin oli ainakin minun vauvallani pienempänä 37,2-37,5, niin ei tuo kyllä olisi ollut kuin pientä lämmönnousua.

Ja saa tosiaan vielä ulos nukkumaan.

Kiitos kaikille minua neuvoneille.

Vein vauvan ulos nukkumaan puoli neljän aikaan ja vauva nukkui ulkona kolmen tunnin unet. Oli sen jälkeen ihan kuin toinen lapsi - hyväntuulisena jokelteli, jaksoi imeä hyvin jne.

Nyt on taas ulkona päivän ensimmäisillä päiväunilla.

no sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä minä nukutin kuumeista kymmenkuista partsille viime viikolla kun poika ei kerta kaikkiaan muualla nukkunut! kävin tarkistamassa tilanteen sopivin väliajoin ja katsoin toki että poika on lämpimästi puettu ja tuulelta suojassa. ajattelin että parempi että saa edes nukuttua!

Kyllähän tuolla ressukalla jotain vaivojakin on... On nyt ollut ulkona nukkumassa klo 9:stä eteenpäin ja nukkuu edelleen, mutta kahteen kertaan olen jo joutunut käymään hyssyttämässä - ekan kerran tunnin unien jälkeen, toisen kerran puolentoista tunnin unien jälkeen. Mutta ulkona sentään unet saa vaunuja hyssyttämällä jatkumaan, sisällä ei millään...

Yhteistyössä